پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۴۷۶۶
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲
استاندار البرز با تعیین ضرب الاجل 10 روزه برای برخی شوراهای البرز، افزود: برخی از شوراهای شهر در استان که با شهرداری ها دارای اختلاف هستند باید طی مدت 10 روز موضوعات داخلی خود را حل و فصل کنند چرا که ما اساسا بدنبال مچ گیری و پرونده سازی برای آنها نیستیم.

شعارسال:استاندار البرز با تعیین ضرب الاجل 10 روزه برای برخی شوراهای البرز، افزود: برخی از شوراهای شهر در استان که با شهرداری ها دارای اختلاف هستند باید طی مدت 10 روز موضوعات داخلی خود را حل و فصل کنند چرا که ما اساسا بدنبال مچ گیری و پرونده سازی برای آنها نیستیم.

 عزیزاله شهبازی در مراسم روز شوراها که امروزدر سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه اولین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 7 اسفند ماه سال 77 و شروع به کار رسمی این دوره نیز در 9 اردیبهشت ماه سال 78 بوده است، افزود: اهمیت نهاد شورا در اسلام و آیات بسیاری از قرآن کریم به دفعات تکرار شده است.

وی ادامه داد: تمامی مدیران سطوح مختلف نظام جمهوری اسلامی ایران به اهمیت شوراهای اسلامی شهر و روستا واقف هستند و بر این اساس نسبت به اجرای تصمیمات قانونی این نهاد مردمی اقدام می کنند.

شهبازی گفت: اعضای شوراهای اسلامی به عنوان نمایندگان مردم در پارلمان‌های شهری و روستایی باید فرای اختلاف نظرها با اتحاد و انسجام برای بالندگی، پیشرفت و آبادانی شهرها و روستاها تلاش کنند.

وی با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا در البرز کم اختلاف ترین شوراهای کشور محسوب می شوند، افزود: بر این اساس به دلیل چنین جایگاهی، سطح توقع مردم و مسئولان برای تداوم این روند بالاتر می رود.

استاندار البرز اضافه کرد: اگر اختلاف ها در پارلمان های شهر و روستایی افزایش یابد موجبات دغدغه و نگرانی مردم فراهم می شود.

وی با تاکید بر اینکه به نهاد شورا و رای مردم باور عمیق دارم، گفت: همواره تاکید دارم که نباید در تصمیمات شوراها دخالت کنیم ولی در جایی که دچار گرفتاری شده و درخواست مساعدت داشته باشند همراه آنها خواهیم بود چراکه نباید رسیدگی به امور مردم مختل شود.

شهبازی افزود: استاندار و فرمانداران در البرز با ابزار قانونی که در اختیار دارند برای تسریع در حل و فصل مشکلات و تسهیل در اقدامات شوراها و به تبع آن شهرداری ها حضور جدی دارند.

وی عنوان کرد: شوراهای البرز در مقایسه با شوراهای سایر استان‌های کشور با کمترین اختلاف مطروحه در شورای حل اختلاف همراه بوده اند.

استاندار البرز با اشاره به بحران سیل که 24 استان کشور را تهدید می کرد، گفت: البرز نیز در معرض چنین بحرانی بود که با مدیریت صورت گرفته شاهد خسارات جدی در این بخش نبودیم، همچنین همراهی و تعامل شهرداران البرز نیز در این راستا بسیار حائز اهمیت و کارآمد بود.

وی افزود: شهرداری های البرز با توجه به بررسی آمارها در مقایسه با سایر استان ها، در پرداخت حقوق پرسنل و تامین اعتبارات عمرانی و اجرایی مانعی نداشتند.

شهبازی خاطرنشان کرد: سال گذشته از محل ارزش افزوده 400 میلیارد تومان به شهرداری های البرز اختصاص یافت، که برای هزینه این اعتبار قابل توجه، باید معیارهای قانونی با محدودیت های اعتباری که در شرایط کنونی کشور وجود دارد، رعایت شود.

وی گفت: اعتبارات عمرانی شهرداری ها و بودجه های دولتی در استان البرز باید طی هماهنگی و همپوشانی معاونت عمرانی استانداری و شهرداری‌ها صورت گیرد که موازی‌کاری در اجرای طرح ها و پروژه ها صورت نگیرد چراکه باید از حداقل امکانات حداکثر بهره برداری را داشته باشیم.

استاندار البرز با تعیین ضرب الاجل 10 روزه برای برخی شوراهای البرز، افزود: برخی از شوراهای شهر در استان که با شهرداری ها دارای اختلاف هستند که باید طی مدت 10 روز موضوعات داخلی خود را حل و فصل کنند چرا که ما اساسا بدنبال مچ گیری و پرونده سازی برای آنها نیستیم.

وی ادامه داد: از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا انتظار می رود که با گذشت و هم افزایی در سایه اتحاد انسجام به عمران و آبادانی شهرها و روستاها بپردازند چراکه نباید زمینه ناراحتی و گرفتاری مردم بواسطه اختلاف های داخلی فراهم شود.

شهبازی گفت: باید با خرد جمعی و رعایت اخلاق حرفه ای، در راستای صلاح مردم تصمیم گیری شود تا آینده ای روشن برای مردم البرز ترسیم شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ 10اردیبهشت 98، کدخبر: 757245، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین