پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۰۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
سه وزیر راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، صنعت معدن و تجارت به همراه رییس سازمان محیط زیست برای نخستین بار جهت ارائه گزارش به نمایندگان مردم در مجلس دهم، در کمیسیون های تخصصی حضور می یابند.

شعار سال: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اولین جلسه، پس از تشکیل کمیسیون ها، هفته آینده با حضور در کمیسیون های خاص و تخصصی مربوطه، دستور هفتگی اعلام شده را بررسی می کنند. براین اساس:
**
کمیسیون اصل نودم (90) قانون اساسی
یکشنبه اولین نشست اعضای ثابت کمیسیون برای بررسی آیین‌نامه قبلی و تدوین آیین‌نامه داخلی جدید کمیسیون و سایر مسائل مطروحه بررسی خواهد شد و روز دوشنبه اولین نشست عمومی کمیسیون برای برگزاری انتخابات هیأت‌رئیسه کمیسیون، تعیین 4 نفر از اعضاء برای معرفی به صحن علنی مجلس جهت انتخاب 2 نفر عضو هیأت مرکزی نظارت بر امر انتخابات شوراهای اسلامی کشور و نیز بررسی و تصویب آیین‌نامه داخلی پیشنهادی برگزار می شود.

**
کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری
روز شنبه آینده نشست کمیته بررسی برنامه ششم توسعه برگزار می شود و یکشنبه نیز آیین‌نامه داخلی کمیسیون و طرح ها و لوایح معوقه الویت بندی شده و تصویب می شود و سپس اعضای کمیسیون برای عضویت در کمیته‌های اصلی و فرعی بر اساس اولویت انتخاب می شوند.
دوشنبه نیز برای اولین بار وزیر آموزش و پرورش به همراه معاونین جهت معرفی و آشنایی با شرح وظایف در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم حضور می یابد.
سپس نمایندگان لایحه تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی اعاده شده از شورای نگهبان را بررسی می کنند.

**
کمیسیون اجتماعی
یکشنبه آینده نمایندگان این کمیسیون نامزدهای خود را برای عضویت در شوراهای و مجامع عالی ستادساماندهی وحمایت از مشاغل خانگی، شورای حقوق و دستمزد، شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، هیأت عالی گزینش، شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی، شورای عالی اداری و یک نفر از اعضاء جهت عضویت در کمیسیون اصل نودم قانون اساسی را انتخاب خواهند کرد.
همچنین پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام (ره) جهت ارائه گزارش در این کمیسیون حضور خواهد یافت.
دوشنبه نیز تصویب آیین‌نامه داخلی کمیسیون و بررسی لایحه کاهش ساعات کار بانوان شاغل دارای شرایط خاص اعاده شده از شورای نگهبان در دستور کار نمایندگان این کمیسیون قرار دارد.

**
کمیسیون اقتصادی
یکشنبه آینده لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی اعاده شده از سوی شورای نگهبان، انتخاب یک‌نفر از اعضای کمیسیون جهت عضویت در کمیسیون اصل نودم (90) قانون اساسی و نشست با رئیس و معاونین کمیته امداد امام (ره) در دستور کار نمایندگان عضو این کمیسیون قرار دارد.
دوشنبه نیز اعضای این کمیسیون نامزدهای خود را جهت عضویت در مجامع و شوراهای عالی برای معرفی به صحن علنی مجلس، انتخاب می کنند.

**
کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی
یکشنبه آینده اعضای این کمیسیون یک نفر را جهت عضویت در کمیسیون اصل نود انتخاب می کنند، سپس انتخاب نمایندگان نامزدهای خود را برای عضویت در مجامع و شوراهای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و ساماندهی و تمرکززدایی از تهران، هیأت نظارت بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت، کمیته اجراء و پیگیری و هماهنگی‌های لازم جهت حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین، دبیرخانه دائمی کنفرانس‌های بین‌المللی فلسطین و هیأت امناء مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی برای معرفی به صحن علنی انتخاب می کنند.

**
کمیسیون انرژی
یکشنبه آینده انتخاب و معرفی دو نفر از نمایندگان به صحن علنی مجلس شورای اسلامی جهت عضویت در شورای عالی انرژی، انتخاب جهت عضویت در کمیسیون اصل نودم قانون اساسی و ادامه بررسی و تصویب آیین‌نامه داخلی کمیسیون انرژی را در دستور کار دارند.
دوشنبه نیز معاونین قوانین در حوزه قانونگذاری، تنقیح قوانین و... و نظارت مجلس شورای اسلامی جهت تبیین نقش نظارتی گزارشی را ارایه خواهد کرد.

**
کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات
اعضای این کمیسیون روز یکشنبه انتخاب و معرفی اعضای ناظر کمیسیون در مجامع و شوراها و معرفی یک نفر برای عضویت در کمیسیون اصل نود قانون اساسی را در دستور کار دارند و سپس به بررسی و تصویب آیین‌نامه داخلی و تشکیل کمیته‌ها و کارگروه های کمیسیون می پردازند.
سه‌ شنبه نیز اعضای این کمیسیون به بحث، بررسی و تصویب برنامه ‌کاری پیشنهادی کمیسیون برای سال اول دوره دهم می پردازند.

**
کمیسیون بهداشت و درمان
یکشنبه آینده معاون قوانین درباره آخرین وضعیت اقدامات صورت گرفته تنقیح قوانین بخش سلامت و معاون نظارت مجلس شورای اسلامی درباره نحوه تعیین ناظرین در مجامع، هیأت ها و شوراها گزارشی ارایه خواهند کرد و سپس نمایندگان ناظر برای عضویت و شرکت در جلسات مجامع، هیأتها و شوراها برای معرفی به صحن علنی مجلس شورای اسلامی انتخاب خواهد شد.
اعضای این کمیسیون یک‌ نفر را نیز جهت عضویت در کمیسیون اصل نود قانون اساسی انتخاب می کنند.
روز دوشنبه نیز نمایندگان به ادامه بررسی آیین‌ نامه داخلی کمیسیون و انتخاب اعضای کمیته‌های فرعی و همچنین بررسی طرح بازنشسته کردن کسانی که در سن بازنشستگی بوده و هنوز حق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر پرداخت می کنند، بررسی ممنوعیت تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیر مجاز و آسیب‌رسان به سلامت در رسانه‌های ارتباط جمعی داخلی و بین‌المللی و فضای مجازی، بررسی طرح الزام سازمان تأمین اجتماعی به برقراری مستمری بازنشستگان مشمول قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت مصوب 1386 بر اساس دو سال آخر بیمه‌ پردازی سنوات ارفاقی آنان می پردازند.

**
کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور
اعضای این کمیسیون صبح روز یکشنبه آینده کلیات آیین‌نامه داخلی کمیسیون و بررسی تدوین الگوی جامع تقنینی و نظارتی کمیسیون را بررسی می کنند.
در جلسه عصر نیز بررسی و تصویب آیین نامه داخلی کمیسیون، انتخابات و معرفی دو برابری ظرفیت متقاضیان شرکت در شوراهای ملی، انتخاب یکی از اعضاء برای عضویت در کمیسیون اصل نودم قانون اساسی، انتخاب 3 نفر از اعضا جهت عضویت در کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور، انتخاب اعضای کمیته‌های فرعی در دستور کار است.
در جلسه روز سه شنبه این کمیسیون ادامه بررسی انتخاب اعضای کمیته‌های فرعی، تعیین تکلیف طرح های اعاده شده از شورای نگهبان در دستور کار اعضای این کمیسیون قرار دارد.

**
کمیسیون صنایع و معادن
روز یکشنبه وزیر صنعت، معدن و تجارت گزارشی از عملکرد و برنامه‌ها به این کمیسیون می رود و سپس بررسی لایحه اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران اعاده شده از شورای نگهبان، انتخاب دو نفر از نمایندگان عضو کمیسیون به‌منظور انتخاب یک نفر بعنوان نماینده ناظر در شورای رقابت، شورای عالی معادن، شورای عالی صنایع دریایی کشور، شورای عالی استاندارد، شورای اجرایی فناوری اطلاعات، شورای عالی فضایی، کارگروه (کمیته) تعیین مصادیق محتوای جرایم رایانه‌ای در صحن علنی مجلس و یک نفر از میان نمایندگان عضو کمیسیون جهت عضویت در کمیسیون اصل نودم قانون اساسی را در دستور کار دارند.

**
کمیسیون عمران
نمایندگان عضو این کمیسیون روز یکشنبه گزارش عملکرد و برنامه‌های حوزه مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه با دعوت معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران و عملکرد نظارتی مجلس و کمیسیون عمران در دوره نهم و معرفی ابزارهای نظارتی مجلس با حضور معاون نظارت مجلس شورای اسلامی بررسی می شود.
سپس نمایندگان نامزدهای خود را برای عضویت در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، شورای آمایش سرزمینی، شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و ساماندهی و تمرکز زدایی از تهران را معرفی کرده و یک نفر را نیز برای عضویت در کمیسیون اصل نودم قانون اساسی انتخاب می کنند.
دوشنبه نیز وزیر راه و شهرسازی گزارشی از آخرین وضعیت و عملکرد حوزه حمل و نقل کشور با تمرکز بر احکام برنامه پنجم توسعه، اهداف و برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در این بخش به نمایندگان ارایه می دهد.

**
کمیسیون فرهنگی
اعضای این کمیسیون روز یکشنبه گزارش وزیر ورزش و جوانان درباره مسائل ورزش کشور را استماع خواهند کرد.
دوشنبه نیز انتخاب نمایندگان ناظر کمیسیون در شوراها، مجامع و هیأت های ملی، یک نفر برای عضویت در کمیسیون اصل نود قانون اساسی و اعضای کارگروه های تخصصی در دستور کار دارند.

**
کمیسیون قضائی و حقوقی
یکشنبه آینده یکی از اعضای کمیسیون جهت عضویت کمیسیون اصل نود قانون اساسی انتخاب می شود و نمایندگان عضو، سپس دو نفر را برای عضویت در کارگروه تعیین مصادیق محتوای جرائم رایانه‌ای، دو نفر را جهت عضویت ناظر در شورای راهبردی دادرسی الکترونیکی و دو نفر را برای عضویت در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای معرفی به صحن علنی ، انتخاب می کنند.

**
کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی
روز یکشنبه معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان محیط‌زیست گزارشی درباره سیاست‌های کلی محیط‌ زیست ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب، تشریح اهداف، فعالیت‌ها، برنامه‌ها و اقدامات انجام شده سازمان درسال‌جاری، پیگیری مصوبات شورای‌عالی حفاظت محیط‌زیست، سیاست‌های آتی سازمان در برنامه پنجساله ششم توسعه و موضوع شهادت سه‌محیط‌بان در روزهای أخیر ارایه خواهد کرد.
سپس یک‌نفر از اعضا جهت عضویت در کمیسیون اصل نود قانون اساسی، دونفر به‌عنوان ناظر در شورای‌عالی آب، دونفر ناظر در شورای‌عالی ایمنی ‌زیستی، دونفر ناظر در شورای ‌عالی حفاظت محیط‌ زیست برای معرفی به صحن علنی، انتخاب می شوند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار 11 تیر 95 ، کد مطلب: 82132672: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Italy
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
0
0
تعامل مجلس و وزرا باید بیش تر از پیش بشه
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین