پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۷۲۹۱
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۴
آیین تکریم و معارفه مدیرکل جدید استاندارد قم روز یکشنبه با حضور نیره پیروز بخت رئیس سازمان ملی استاندارد کشور و استاندار قم برگزار شد.

شعارسال: مدیرکل جدید استاندارد قم دراین آیین با اشاره به اهمیت روحیه تعامل و همکاری در پیشبرد اهداف استان، گفت: اداره کل استاندارد قم تلاش می‌کند که سطح تعاملات خود با دستگاه‌های دیگر را در مسیر اهداف کلی استان توسعه دهد.

مجید آوری فرد افزود: در قوانین و مقررات جدید سازمان ملی استاندارد کشور، مسائل به نحوی سنجیده شده که توسعه استاندارد در تمام شئونات زندگی فردی و اجتماعی دیده شده است.

وی همچنین بیان کرد: پشتیبانی از رونق تولید و حمایت از کالاهای صادرات محور در اولویت اقدام‌های اداره کل استاندارد استان در دوره جدید خواهد بود.

وی گفت: برای بالندگی بیشتر رونق تولید و ارتقای ایمنی و سلامت مردم باید از تجربیات تمام مدیران و همچنین فعالان بخش‌های اقتصادی به نحوی شایسته‌ای استفاده شود.

مدیرکل استاندارد استان قم خاطرنشان کرد: برای ارتقای شاخص‌های استاندارد و ایمنی باید از علوم و تجربه‌های روز مراکز علمی و دانشگاهی استفاده درستی شود.

مدیرکل سابق استاندارد قم نیز دراین آیین با اشاره به حساسیت‌های مساله استاندارد گفت: قم به دلیل استقرار گسترده و متعدد صنایع پر چالش از نظر صدور گواهی استاندارد، نظارت و بازرسی وضعیت بسیار حساسی دارد.

منصور فرزانه افزود: ۱۵ درصد تولید فرآورده‌های گوشتی با بیش از ۱۷۰ نوع محصول در قم تولید می‌شود که از نظر صدور گواهی استاندار مساله چالش آمیزی است.

وی اضافه کرد: ۲۶ واحد وابسته به صنایع نفتی نیز در این استان مشغول فعالیت هستند همچنین ۴۰ درصد موتورسیکلت کشور نیز در قم تولید می‌شود که ازنظر صدور گواهی استاندارد و مساله نظارت و ارزیابی از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

فرزانه ادامه داد: قم قطب واحدهای فرآوری سرب اسیدی نیز در کشور است که ازنظر استاندارد و کنترل کیفیت از دشواری‌های بسیار زیادی برخوردار می باشد، همچنین محور مواصلاتی بودن قم نیز بر چالش‌های استاندارد در آن افزوده است.

وی در ادامه با بیان برخی از دستاوردهای مهم استاندارد قم در سال اخیر گفت: صدور اولین پروانه حلال در تولید محصولات دامی و غیر دامی از موفقیت‌های چشمگیر اداره کل استاندارد استان در سال‌های اخیر بوده است.

وی بیان کرد: در ۴ سال گذشته ۱۲۰ گواهی معیار انرژی در رابطه با صنایع مختلف در استان صادرشده، همچنین نخستین گواهی حد مجاز سموم و آلاینده‌های کشاورزی نیز در دو سال گذشته در قم صادرشده است.

فرزانه گفت: هرسال به‌طور میانگین ۷ هزار مورد نمونه‌برداری از سطح بازار استان انجام‌گرفته است، همچنین قم رتبه نخست کشور را در استانداردسازی جایگاه‌های سی ان جی را کسب کرده است.

وی افزود: کاهش سبوس‌گیری آرد نان سنگک از ۲۱ به ۱۲ درصد از دیگر دستاوردهای مهم استاندارد قم در ۴ سال گذشته بوده است.

وی گفت: در این مدت بیش از ۱۴ هزار ترازوی سطح شهر مورد نظارت و کنترل کیفیت قرارگرفته و یکهزار و ۸۰۰ وسیله بازی نیز بازرسی و ارزیابی‌شده است.

فرزانه اظهار داشت: در طول ۴ سال گذشته بالغ‌بر یکهزار و ۹۰۰ مورد نمونه‌برداری از محصولات وابسته به صنایع نفتی در استان انجام‌گرفته است.

وی گفت: استانداردسازی آسانسورها یکی دیگر از محورهای مهم اقدام‌های این اداره کل در سال‌های گذشته بوده است، از ۴۶۰ ساختمان عمومی و دولتی استان بازرسی و برای بیش از ۷۵ درصد از آسانسورهای آن‌ها گواهی تأییدیه ادواری صادرشده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود بیان کرد: سازمان استاندارد حجم کار بسیار دشواری را در گستره وسیع در حوزه‌های مختلف تولید، توزیع و خدمات بر عهده‌دارد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 9تیر1398 ، کدخبر: 83375224: www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین