پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۰۱۳۵
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴
معماری مازندران به دلیل اقلیم متفاوت یکی از معماری‌های جذاب و کاربردی در ایران بوده است. اما نداشتن برنامه‌ای منسجم و جدی برای حفظ تک بناها و بافت‌های تاریخی و سهولت ساخت وسازهای مدرن میراث معماری مازندران را به سمت ویرانی برده است.
شعار سال:معماری مازندران به دلیل اقلیم متفاوت یکی از معماری‌های جذاب و کاربردی در ایران بوده است. اما نداشتن برنامه‌ای منسجم و جدی برای حفظ تک بناها و بافت‌های تاریخی و سهولت ساخت وسازهای مدرن میراث معماری مازندران را به سمت ویرانی برده است. هرچند سیاست‌های بهسازی در بافت‌های قدیم شهرهای مازندران توانست به گونه‌ای حیات اجتماعی را در بافت‌های تاریخی حفظ نماید اما به لحاظ ساخت و سازهای بدون فکر امروزی با نماهای دور از مباحث زیباشناختی جایگزین خانه‌ها و عمارت‌های فاخر و اصیل تاریخی شده است. امروزه در مازندران بافت تاریخی شهرها به طور کامل از بین رفته و نامگذاری آن فقط به دلیل وجود چند تک بنای خاص است.
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار:18تیر1398،کدخبر:www.mehrnews.com،4657620

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین