پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۰۲۲۷
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۱
روستاهای «چه چل و چه تن» از توابع شهرستان بهمئی فاقد امکانات اولیه از جمله راه ارتباطی، برق، آب، مدرسه و ...است.

شعارسال: روستاهای «چه چل و چه تن» از توابع شهرستان بهمئی در آخرین نقطه مرز استان کهگیلویه و بویراحمد با خوزستان با 23 خانوار در 460 کیلومتری یاسوج و 200 کیلومتری لیکک مرکز شهرستان بهمئی واقع شده است.

«چه چل و چه تن» شهرستان محروم بهمئی فاقد امکانات اولیه شامل جاده ارتباطی مناسب، برق، فضای آموزشی، امکانات بهداشتی و حتی مایحتاج اولیه زندگی هستند که در برخی از خانواده‌های ساکن در این روستاها معلول جسمی به دلیل سوء تعذیه متاسب و نبود امکانات بهداشتی وجود دارد.

کودکان این روستا تا مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند و به دلیل نبود مدرسه از ادامه تحصیل در دیگر مقاطع شامل متوسطه اول و دوم باز می‌مانند و در واقع به دلیل بی توجهی مسئولان به عدالت آموزشی در مناطق محروم ترک تحصیل می‌کنند.

شغل اهالی روستا دامداری بوده و از این طریق امرار و معاش می‌کنند و به دلیل نبود جاده مناسب و دسترسی آسان به شهر برای خرید و تامین مایحتاج زندگی و مواد غذایی مناسب از جمله میوه، حبوبات، سبزی و ...با مشکل روبه رو هستند تا جایی که در برخی مواقع عده‌ای از اهالی در سال یک مرتبه میوه و سبزی استفاده نمی‌کنند.

فرماندار شهرستان بهمئی مردم روستاهای «چه چل و چه تن» و دیگر روستاهای اطراف را فقیر و بی بضاعت دانست و گفت: اهالی این روستاها به شغل دامداری مشغول هستند.

حکمت الله سنایی با بیان اینکه این روستاها مرز کهگیلویه و بویراحمد با رامهرمز استان خوزستان هستند، خاطرنشان کرد: این روستاها از محروم ترین روستاهای ایران هستند.

بخشدار مرکزی بهمئی تعداد خانوارهای دو روستای چل و چه تن را 23 خانوار عنوان کرد و افزود: این روستاها فاقد جاده ارتباطی مناسب و برق هستند که پیگیر هستیم برق این مناطق را از طریق پنل‌های خورشیدی تامین کنیم.

علی‌کرم صدیقی‌فر بیان کرد: این روستاها یک مدرسه ابتدایی دارند که فرزندان آن‌ها بعد از دوره ابتدایی برخی ترک تحصیل و برخی نیز به رامهرمز و یا دیگر مناطق برای ادامه تحصیل مراجعه می‌کنند.

تعداد بازدید : 12

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 22تیر1398 ، کدخبر: 2052381: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین