پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۰۷۱۷
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
سنگ شکن های منطقه دلی بجک باعث نارضایتی شدید در میان اهالی این روستا شده است به گونه ای که می گویند اگر سنگ شکن ها جا به جا نشود ما روستا را جا به می کنیم.

شعارسال: سنگ شکن ها علاوه بر اینکه نابودی و مرگ طبیعت را به دنبال دارند گاهی گرد و غبار ناشی از آنها باعث نارضایتی مردمی می شود که در نزدیکی این سنگ شکن ها زندگی می کنند.

روستای دلی بجک که منطقه ای عشایر نشین است در 40 کیلومتری شهر یاسوج قرار دارد که دارای امکانات مختلفی از جمله آب، برق و گاز است و کوچه های آنها نیز نام مشخصی دارند، مدتی است که تعدادی کارخانه شن و ماسه و سنگ شکن در اطراف این روستا فعالیت می کنند که باعث نارضایتی بین مردم شده است.

یکی از اهالی روستای دلی بجک  گفت: این سنگ شکن ها باعث شده است که درختان ما به مرور زمان از بین بروند و میوه نداشته باشند.

این فرد ادامه داد: برخی از افراد مسن روستا به دلیل گرد و غبار ناشی از این سنگ شکن ها دچار مشکلات تنفسی و آسم و و تنگی نفس شده اند.

با توجه به مشکلاتی که این سنگ شکن ها برای عشایر منطقه دلی بجک ایجاد کرده است گفت و گویی با معاون عمرانی استاندار داشتیم که در زیر می خوانید.

عزیز فیلی در این خصوص، گفت: مجوز این سنگ شکن ها از سال 91 صادر شده است و بخاطر اینکه از تخریب حاشیه رودخانه بشار جلوگیری شود به آن منطقه منتقل شدند.

وی افزود: در سال های اخیر که برخی از واحدهای این سنگ شکن ها اقدام به فعالیت می کنند طبیعی نیز هست که در حال تولید مصالح گرد و غبار ایجاد می کنند اما این سنگ شکن ها باید فیلتر مناسب هنگام کار بر روی دستگاه خود داشته باشند که از انتشار گرد و غبار در فضا جلوگیری کنند.

معاون عمرانی استاندار در پاسخ به گلایه اهالی روستای دلی بجک گفت: هنوز گزارش کتبی از اهالی روستای دلی بجک به دست ما نرسیده است اگر چنان چه کسی به این موضوع اعتراض داشته باشد می تواند به صورت کتبی به استانداری اعلام کنند ما نیز از طریق اداره کل استاندارد با سنگ شکن هایی که فاقد فیلتر هستند برخورد می کنیم و جلوی کار آنها را می گیریم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت صبح زاگرس، تاریخ انتشار: 23تیر1398، کدخبر: 133201: www.sobhezagros.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین