پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۸۶۲۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۶
سید حمید پورمحمدی گل‌سفیدی ،معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه گفت: طبق آنچه بیان شده تکمیل پروژه راه‌آهن مبارکه به شهرکرد نیازمند حدود 350 میلیارد تومان اعتبار است ولی آنچه برآورد شده 550 میلیارد تومان است که اگر این میزان اعتبار تامین شود تا انتهای دولت دوازدهم، شهرکرد به شبکه ریل سراسری متصل خواهد شد، شاید مهمترین کار در دو سال باقی مانده از دولت، اجرای این امر باشد.
شعار سال:معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه گفت: طبق آنچه بیان شده تکمیل پروژه راه‌آهن مبارکه به شهرکرد نیازمند حدود 350 میلیارد تومان اعتبار است ولی آنچه برآورد شده 550 میلیارد تومان است که اگر این میزان اعتبار تامین شود تا انتهای دولت دوازدهم، شهرکرد به شبکه ریل سراسری متصل خواهد شد، شاید مهمترین کار در دو سال باقی مانده از دولت، اجرای این امر باشد.

سید حمید پورمحمدی گل‌سفیدی 31 مردادماه در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: از تمام استانداران درخواست شد که وزیر معین خود را معرفی کنند که تمام استان‌ها نوبخت رییس برنامه و بودجه را معرفی کردند ولی رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری را انتخاب کردند و وزیر معین این استان شدند، استانی که در شاخص‌های اقتصادی پایین است که این امر به زیرساخت‌های ناکافی برمی‌گردد.

وی افزود: اگر قرار باشد تحرکی به تولید و اشتغال استان داده شود، مهم‌ترین بحث زیرساخت، بحث ریل است.

پورمحمدی گفت: طبق آنچه بیان شده پروژه راه‌آهن مبارکه به شهرکرد نیازمند حدود 350 میلیارد تومان اعتبار است ولی آنچه برآورد شده 550 میلیارد تومان است که اگر این میزان اعتبار تامین شود تا انتهای دولت، شهرکرد به شبکه ریل سراسری متصل خواهد شد، شاید مهمترین کار در دو سال باقی مانده از دولت، اجرای این امر باشد.

وی بیان کرد: در سفر ریاست جمهوری بحث خط آهن اصفهان- شهرکرد- اهواز مطرح شد ولی به دلیل اینکه به تحریم‌ها برخورد کردیم و دستگاه اجرایی نتوانست فاینانس آن را انجام دهد؛ به تعویق افتاد که امید است این امر به جایی برسد.

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: اگرچه این استان 2.5 برابر متوسط بارندگی کشور را دارد ولی هنوز تعداد زیادی از روستاهای آن با تانکر آبرسانی می‌شود که وضعیت نامناسبی دارند.

وی با اشاره به ظرفیت بالای استان در حوزه گردشگری، تصریح کرد: در سفر ریاست جمهوری آنچه مورد تاکید قرار گرفت تعداد زیاد مناطق  دارای جایگاه مناسب از لحاظ گردشگری برای استان، استان همجوار و تمام کشور بوده که نیازمند تامین زیرساخت‌ها هستند.

پورمحمدی بیان کرد: در سال‌های اخیر در حوزه بهسازی مسکن روستایی با همکاری بنیاد مسکن و برنامه و بودجه اقداماتی انجام شد که ساخت دو هزار مسکن روستایی برای خانواده‌های روستایی و تحت پوشش کمیته امداد گام مهمی است که امید است این امر محقق شود.

وی اضافه کرد: جاده‌های استان موضوع مهمی است که برای محورهای شهرکرد- بروجن- لردگان به خوزستان اقداماتی انجام شده که گلوگاه‌های باقی‌مانده از آن باید انجام شود، دو مسیر به خوزستان و مسجد سلیمان و ایذه در دستور کار قرار دارد، همچنین نقاط حادثه‌خیز باید در دستور کار قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: تامین زیرساخت‌ها برای منطقه ویژه اقتصادی استان لازم است تا بتوان از این ظرفیت استفاده کرد.

ساماندهی عشایر، مدارس استان در زمینه بازسازی، بهسازی آن‌ها، اجرای پروژه‌های درختکاری مثمر و اجرای چند پروژه خاکی و آبی از موارد مطرح شده دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:31مرداد1398،کدخبر:98053114951،www.isna.ir

اخبار مرتبط
برگزیده ها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
0
1
خدا خیرتون بده رفت و آمد و برای ما راحت میکنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
1
0
با اتصال دیر هنگام، فقط فرصت سوزی اقتصادی می کنیم
ناشناس
France
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
1
0
شهر کرد رو فراموش کردن. می گن قطار نمی تونه به بام ایران بیاد. نمی کشه .
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین