پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۲۱۸۹
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۵
هیأت بندری‌های مقیم اهواز از سال ۱۳۷۶ تاکنون مراسم عزاداری خود را به صورت سینه زنی، سنج و دمام در ایام محرم برگزار می‌کنند. این هیأت به دلیل جذابیت‌هایی که در اجرای سنج و دمام دارد پذیرای میهمانانی از گوشه و کنار استان خوزستان است.

شعار سال: هیأت بندری‌های مقیم اهواز از سال ۱۳۷۶ تاکنون مراسم عزاداری خود را به صورت سینه زنی، سنج و دمام در ایام محرم برگزار می‌کنند. این هیأت به دلیل جذابیت‌هایی که در اجرای سنج و دمام دارد پذیرای میهمانانی از گوشه و کنار استان خوزستان است. مهمترین بخش این هیأت مربوط به سینه‌زنی و عزاداری خاص به نام «هیامظلوم» است که به شکل چند حلقه سینه‌زنی مدور و در حال گردش دور مداح و پامنبری انجام می‌شود و در دو سبک متفاوت و به صورت اشعار کوتاه عاشورایی در شب‌های تاسوعا و عاشورا و به ذکر مصیبت مظلومیت امام حسین(ع) و یاران باوفایش می‌پردازند. «هیامظلوم» عزاداری خاص اهالی بندر بوشهر، خرمشهر و آبادان است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه  خبرنگاران جوان،تاریخ انتشار:18شهریور1398،کدخبر:7064988،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین