پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۴۸۲۹
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به جریان افتاده دوباره پرونده کارخانه الکل‌سازی رازی در مراجع قضایی، گفت: منشاء بوی نامطبوع در روزهای اخیر در اهواز، ناشی از پساب (ویناس) کارخانه الکل‌سازی رازی است.

شعار سال: محمدجواد اشرفی بیان کرد:ریشه یابی منشا آلودگی و بوی نامطبوع در هوای اهواز بر اساس گزارش های کارشناساناین اداره کل در روزهای گذشته بوده است.

وی افزود:شکایت ازکارخانه الکل سازی رازی در سال های گذشته در مراجع قضایی مطرح شده و رای نهایی نیز صادر شده بود، اما این شرکت متعهد شده بود اقداماتی برای کاهش آلودگی خود انجام دهد که این امر تاکنون محقق نشده است.

اشرفی با بیان اینکه برخلاف انتظار، کارخانه الکل سازی تاکنون اقدام عملی برای مشکل ویناس انجام نداده، اضافه کرد: به همین دلیل حدود ۲۰ روز پیش دوباره درخواست به جریان افتادن پرونده الکل سازی رازی را به مراجع قضایی اعلام کردیم.

وی با اشاره به مشکلات زیست محیطی کارخانه های الکل سازی در خوزستان گفت:کارخانه الکل سازی خرمشهر نیز به دلیل تخلیه ویناس به محیط زیست با مشکلاتی روبه روست اما کارخانه الکل سازی دزفول اقداماتی برای کاهش آلودگی خود انجام داده و دیگر ویناس را به محیط تخلیه نمی کند.

اهوازی‌ها از حدود سال ۹۰ با معضل بوی نامطبوع روبه رو بودند که در تابستان شدت می گیرد. خرداد ۹۳ بود که اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گزارش داد، منشابوی نامطبوع ویناس کارخانه الکل سازی رازی (از صنایع جانبی شرکت توسعه نیشکر) است و دادگاه مدیرعامل این کارخانه را به دو سال حبس و چهار ماه تعلیق از فعالیت محکوم کرد. با تعهد این شرکت مقرر شد برای رفع این مشکل اقدام شود.

کارخانه الکل سازی در شبانه‌روز ۱۰۰ مترمکعب تولید فاضلاب دارد. تا سال ۹۳ وسعت حوضچه‌هایی که محل تخلیه فاضلاب الکل سازی (ویناس) بود، به ۴۰ هکتار می رسید که ۶۰۰ هزار مترمکعب ویناس در آنها جمع شده بود.

بازهم نفت و نیشکر

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان همچنین با اشاره به تصاویر ماهواره ای دریافتی درباره بررسی منشادود در روزهای اخیر گفت: این تصاویر نشان می دهد که بخشی از دود به دلیل سوزاندن باگاس نیشکر توسط شرکت های توسعه نیشکر در جنوب اهواز است.

به گفته وی با توجه به اینکه اکنون فصل برداشت نیست، گستردگی آتش سوزی و دود کمتر از فصل برداشت نیشکر بوده است.

اشرفی در ادامه با بیان اینکه آتش سوزی در سایت «صفیره» اکنونمهار شده، افزود: بخش دیگری از دود در هوای اهواز ناشی از مشعل های نفتی است.

بنی عگبه رییس اداره حفاظت محیط زیست اهواز، هفته گذشته گفته بود که دودگرفتگی بخش هایی از این شهر، ناشی از انتشار گازهای آلاینده از مشعل های نفت و مدفن پسماند در غرب و شرق اهواز بوده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 1 مهر 98، کد مطلب: 83471354: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین