پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۵۶۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱
فضایی که در بلوغ زودرس فضای مجازی استان ما اکنون بروز دارد، استانی هستیم که کمترین بهره برداری موثر چه در حوزه معرفی فرصت های گردشگری و چه در حوزه بهره برداری اقتصادی از این فضا را داریم.

شعار سال: امروز دیگر نمی توانیم منکر رابطه و تاثیرگذاری شدید فضای مجازی بر ارتباطات و رفتارها و کنش های اجتماعی جامعه باشیم، تاثیری که دیگر حتی باعث شده است در واژگان رفتاری ما در این فضا موثر باشد.

از اختراع یک زبان تلفظی جدید در این فضا گرفته تا ایجاد حس و حال های جدید که شاید با آن چیزی که تا الان بودیم متفاوت باشد.

زیست بوم فضای مجازی استان اکنون در حال دست و پنجه نرم کردن با لایه های سلولار فرهنگ بومی کهگیلویه و بویراحمد است، هر از چند گاهی مانند سونامی آن را یا می نوازد یا می گریاند.

اما این وسط با کاربرانی مواجه هستیم که اگر نتوانند به دانسته های عمیق خود در فضای حقیقی تکیه زنند، با دانسته های این فضا به آشوبی دچار میشوند، همان نکته ای که همگان می دانیم؛ مثلا بطور میانگین ماهانه هر کدام از ما که در تلگرام که حضوری موثر داریم، معادل دو کتاب در حال مطالعه هستیم، اما آیا این دانسته های روزنامه ای انبوه دانشی را برای ما رقم می زنند، یا در چرخه هرم دانش تولید علم برای ما دارند؟

فضایی که در بلوغ زودرس فضای مجازی استان ما اکنون بروز دارد، استانی هستیم که کمترین بهره برداری موثر چه در حوزه معرفی فرصت های گردشگری و چه در حوزه بهره برداری اقتصادی از این فضا را داریم.

در این فضا نوعی یکسان سازی استفاده وجود دارد، اگر می گوییم در حال حاضر 95 درصد مواد مصرفی استان وارداتی هستند، و سهم کمتر از پنج درصدی را داریم، اما این یکسان سازی فرصت برای کاربران این عرصه توانسته یک نوع فرصت برابر را با سایر شهرها برای ما رقم بزند.

اینجاست که به یک گسست می رسیم، کدام متولی این فضا تا کنون توانسته هدایت عرصه فکری این فضا را به سمت چنین دیگاهی سوق دهد؟

این گسست یک دوراهی را برای همه ما داشته است و همیشه هم به تقلید از اولین نفری که خود به ناچار راه مصرف گرایی را در این دوراهی انتخاب کرده است بسمت چرخه مصرف گرایی نه تولیدگرایی و فعالیت موثر سوق داده شده ایم.

اما در این راستا راهکارهایی وجود دارد که در نوشتار بعدی قابل پرداخت است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، تاریخ 4 مهر 98، کد مطلب: 137715: www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
0
0
معرفی فرصت های گردشگری و برداری اقتصادی از این فضا را داریم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
0
0
فرصت های بسیار پرکاربرد و موثری قراره که ایجاد بشه و عالیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین