پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶۵۶۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۷
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: از ابتدای کار شورا در زمینه جذب سرمایه‌گذاری تلاش‌های زیادی انجام شده‌است. شهر مشهد قابلیت و ظرفیت‌هایی دارد که اگر به خوبی از آن استفاده شود در رونق بخشیدن به اقتصاد، توسعه و عمران شهری کمک شایانی می‌شود.

شعارسال: حمیدرضا موحدی‌زاده ، در خصوص عملکرد دوساله شهر مشهد اظهار کرد: وعده ما تغییر در شیوه مدیریت شهری، نگاه فرهنگی شهروندان، امید و نشاط بوده است. در حال حاضر نیاز به نشاط را با مطالعات انجام شده و پاسخ به‌موقع به آن با استفاده از مشارکت بالا و رأی قاطع برای لیست امید اصلاح‌طلبان مشهد توانسته‌ایم دریافت کنیم.

وی افزود: از ابتدای کار شورا در زمینه جذب سرمایه‌گذاری تلاش‌های زیادی انجام شده‌است. شهر مشهد قابلیت و ظرفیت‌هایی دارد که اگر به خوبی از آن استفاده شود در رونق بخشیدن به اقتصاد، توسعه و عمران شهری کمک شایانی می‌شود و این عملکرد به طور غیر مستقیم در افزایش اشتغال و سطح درآمد نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، بیان کرد: تا کنون فعالیت‌های زیادی در این راستا انجام شده، اما موانع زیادی در سر راه وجود داشته و دارد؛ زیرا دیدگاهی خاص در بخش‌هایی از جامعه ما در سطح مسئولان و غیرمسئولان وجود دارد.

موحدی‌زاده ادامه داد: راهی جز سرمایه‌گذاری برای اشتغال و رونق اقتصاد شهری وجود ندارد. با این حال برخی شورای پنجم را متهم می‌کنند که با حمایت از سرمایه‌گذاران و پروژه‌های سرمایه‌گذاری هویت مذهبی شهر را کم‌رنگ می‌کنند، در حالی‌که باور اصلی شورای شهر پنجم این است که هویت و کانون شهر مشهد بارگاه امام رضا(ع) است و انگیزه افراد برای ورود به شهر مشهد زیارت بارگاه امام رضا(ع) است و این امر منافاتی با سایر ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شهر ندارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، تاکید کرد: شهر مشهد سابقه تاریخی دارد. مشهد از طرف شمال شرق چهارراهی‌ست که با افغانستان، ترکمنستان، شمال و شرق کشور ارتباط برقرار کرده و این موقعیت تاریخی یک مزیت نسبی از جهت تجارت و سیاحت برای مشهد ایجاد کرده و عاملی برای رونق دادوستد است.

موحدی‌زاده خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که مسوولان دوراندیشی کنند و به ما اجازه دهند تا در چارچوب قانون از اختیارات خود استفاده و سرمایه‌گذران را جذب شهر کنیم و برای آن‌ها اعتماد، امنیت و منزلت ایجاد شود؛ زیرا اگر این شرایط برای آن‌ها فراهم نشود حاضر به سرمایه‌گذاری نخواهند بود. بنابراین صحبت‌هایی که از نظر علمی و عقلی ثابت نشده و باعث فرار سرمایه‌گذار می‌شود را نباید مطرح کرد؛ زیرا ضرر آن متوجه خود و فرزندان ما می‌شود و در راستای هم‌افزایی بین مسوولان استانی و جذب سرمایه‌گذار، تلاش‌های زیادی در دو سال گذشته شده است.

وی ادامه داد: استراتژی ما برای دو سال آینده این است که با ایجاد هم‌افزایی بین دستگاه‌های مختلف اداره‌کننده شهر از ظرفیت‌های بالقوه آن استفاده و آن‌ها را به ظرفیت‌های بالفعل تبدیل کنیم. این امر مستلزم مشارکت بیشتر مردم است و تلاش خواهیم کرد سمن‌ها، نهادهای مدنی و سازمان‌های مردم‌محور را تقویت کنیم؛ زیرا اگر مردم بخواهند با ما مشارکت داشته باشند باید یک سازمان اجتماعی را تشکیل دهند و اساسنامه، هدف و قدرت داشته باشند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، گفت: مهم‌ترین فعالیت شورا در این دو سال افزایش نشاط و شادی در بین جوانان است و صرفاً با تعطیل‌کردن بعضی مراسمات و مخالفت با بعضی از نیازهای فرهنگی و هنری مثل موسیقی، تئاتر، سینما و انجمن‌های شعر و ادب که جاذبه جمعیتی هستند، باعث انزوا و افسردگی جوانان و اجتماع می‌شود. امروزه با وجود مشکلات در جامعه از قبیل تحریم‌ها و برخی سوءمدیریت‌ها باید به جوانان نشاط و امید داد.

وی افزود: شاید ما نتوانسته‌ایم به حداکثر نیاز جوانان پاسخ داده‌ باشیم، اما باید حداقل خواسته‌ها را تامین کنیم؛ زیرا اگر نیازهای جامعه برطرف نشود شکاف‌های اجتماعی به وجود می‌آیدکه در درازمدت برگشت‌ناپذیر است.

موحدی‌زاده بیان کرد: تصمیم داریم در دو سال آینده موانع سرمایه‌گذاری را برطرف و رونق شهری را افزایش دهیم و در جهت ارتقاء شاخص شهرنشینی که شامل سرانه‌های فضای سبز، سرانه‌های دسترسی، ایستگاه‌های اتوبوس، تاکسی، قطارشهری و تمام آیتم‌هایی که می‌تواند در رفاه شهروندان و شهر موثر باشد تلاش کنیم و آنچه را که به تصویب رسانده‌ایم به مرحله اجرا در آوریم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، در خصوص انتقاد به عملکرد شورا در این دوسال اظهار کرد: یکی از ضعف‌های شورا در طول این مدت، ضعف در اطلاع‌رسانی بوده است. ما نیاز به یک برنامه جامع اطلاع‌رسانی دو سویه بین پارلمان و مدیریت شهری و با مردم و حتی منتقدین داریم ولی متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم به آن جامه عمل بپوشانیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 7مهر1398 ، کدخبر: 98070705371: www.isna.ir



اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
0
0
شاید ما نتوانسته‌ایم به حداکثر نیاز جوانان پاسخ داده‌ باشیم، اما باید حداقل خواسته‌ها را تامین کنیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
0
0
اگر سرمایه گذاران خصوصی و خارجی وارد بشن و سرمایه گذاری صورت بگیره شرایط اقتصادی بهبود پیدا میکنه و درصد بیکاران کاهش
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین