پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۸۴۴۴
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۷
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هیچ کودک مبتلا به HIV که مادرش مبتلا به این ویروس نباشد، مشاهده نشده است.
شعار سال:رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هیچ کودک مبتلا به HIV که مادرش مبتلا به این ویروس نباشد، مشاهده نشده است.

در خصوص برخی اخبار و کلیپ‌های منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ابتلای کودکان خردسال به ویروس HIV  بدون ابتلای مادر، گفت: متاسفانه به دلایل عدیده از جمله ملاحظات و قواعد اخلاق پزشکی، وزارت بهداشت در خصوص جزییات ابتلای افراد به ویروس HIV نمی تواند و نباید اطلاع رسانی کند و همین موضوع زمینه سواستفاده و انتشار مطالب نادرست و کذب را فراهم آورده است و مظلومیت اعضای خانواده نظام سلامت را رقم زده است. در این زمینه نیز تنها می توانم عرض کنم که اطمینان داشته باشید هیچ کودک و خردسال مبتلا به HIV نه در این روستا و نه جای دیگر، نیافتیم که مادر HIV منفی باشد.

وی افزود: اساسا در بیماریابی ما از کودکان زیر پنج سال تست HIV گرفته نمی شود مگر اینکه مادر مبتلا شده باشد، لذا اگر کودکی مورد آزمون قرار گفته و مبتلاست، بخاطر ابتلای مادر مورد آزمایش قرار گرفته است.

جهانپور در ادامه اظهار داشت: همانگونه که بارها عرض شده، ابعاد موضوع بیماریابی در همه کانون‌های تجمعی و یا بیماران شناخته شده در سراسر کشور برای نظام سلامت روشن است و نتایج آن در مشاوره‌های انجام شده به اطلاع کلیه افراد مبتلا رسیده است، البته این موضوع بین بیمار و پزشک معالجش خواهد ماند و قرار نیست کسی خارج ازین دایره اطلاع داشته باشد.

وی در پایان تاکید کرد: امروز در نظام سلامت تمرکز بر تداوم مشاوره و حمایت بهداشتی درمانی از بیماران و خانواده های آنهاست و سایر بخش‌ها نیز قاعدتاً در خصوص حمایت‌های اجتماعی باید ورود کنند و قرار نیست زمان و امکانات نظام سلامت و آرامش بیماران و خانواده هایشان به پای شایعه پردازان و بدخواهان هزینه شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:18مهر1398،کد خبر:98071814126،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین