پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۰۴۶۲
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶
استان خراسان شمالی با ثبت چهار هزار و ۶۳۲ واقعه ازدواج در نیمه نخست امسال، رتبه نخست این شاخص نسبت به جمعیت را در میان استان‌های کشور از آن خود کرد.

شعار سال: مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی روز یکشنبه با بیان این مطلب به اظهار داشت: بر اساس داده‌های سازمان ثبت احوال کشور، هم اینک نرخ خام ازدواج که از تقسیم تعداد ازدواج هابر جمعیت حاصل می شود در این استان ۱۰ در هزار است که این خراسان شمالی را به صدر جدول کشوری این شاخص رسانده است.

علی زاهدی‌نیاافزود:بیشترین ازدواج ثبت شده خانم ها در سنین ۱۵ تا ۱۹، ۲۰ تا ۲۴ و ۲۵ تا ۲۹ و درمردان۲۰ تا ۲۴،۲۵ تا ۲۹و ۳۰ تا ۳۴ سالبوده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین این استان با ثبت هزار و ۹۰ واقعه طلاق که نرخ خام آن ۲.۳ در هزار است رتبه هشتم کشور را در این شاخص دارد.

زاهدی‌نیا اظهار داشت:بیشترین طلاق ها در مردان سنین ۲۵ تا ۲۹،۳۰ تا ۳۴ و ۳۵ تا ۳۹ و در زنان۲۰ تا ۲۴، ۲۵ تا ۲۹ و ۳۰ تا ۳۴ سال ثبت شده است.

پارسال ۲ هزار و ۱۰۴ واقعه طلاق در خراسان شمالی به ثبت رسیده بود که ۵.۵ درصد نسبت به سال پیش از آنافزایش داشت.

پارسال هشت هزار و ۶۷۰ واقعه ازدواج نیز در این استان ثبت شد که نسبت به ۹ هزار و ۲۰۲ واقعه ثبت شده در سال پیش از آن کاهش ۵.۸ درصدی را نشان می داد.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنها در نقاط روستایی سکونت دارند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ 29 مهر 98، کد مطلب: 913759: www.borna.news


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین