پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۱۷۲۹
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۴
سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به اینکه دریافتی پزشکان از زمان اجرای طرح تحول سلامت، ۳۵۰ درصد افزایش داشته گفت: طرح تحول سلامت از ابتدا هم طرح شکست خورده‌ای بود؛ این افزایش بی‌رویه تعرفه‌های پزشکی، ظلم به مردم مستضعف و مبارزه با انقلاب اسلامی است

شعارسال: هر ساله در اواسط پاییز همزمان که "شورای عالی بیمه سلامت کشور" بحث و بررسی‌ها در مورد تعرفه خدمات پزشکی سال آتی را آغاز می‌کند، اعتراض‌ها و درخواست‌های پزشکان برای افزایش قابل توجه تعرفه‌ها شدت می‌گیرد!

این درخواست‌ها در حالی مطرح می‌شود که مطابق آنچه آمار هزینه‌های سازمان بیمه سلامت ایران نشان می‌دهد، دریافتی پزشکان از زمان اجرای طرح تحول سلامت، بیش از 350 درصد افزایش داشته است.

از طرفی انتظار می‌رود پزشکان به عنوان قشر برخوردار جامعه با درک شرایط ویژه اقتصادی کشور، ناشی از تحریم همه جانبه که منجر به محدودیت منابع مالی دولت شده است، همچون سایر اقشار، توقعات خود را کاهش داده و درخواست افزایش قابل توجه تعرفه‌ها را مطرح نکنند.

"شکاف طبقاتی" نتیجه طرح تحول سلامت

حسن نوروزی؛ سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در این باره گفت: افزایش تعرفه‌هایی که به بهانه طرح تحول به وجود آمد، از ابتدا غلط بود به عنوان مثال معنا ندارد رئیس بیمارستانی که حقوق 4-5 میلیون تومانی دارد، این حقوق بشود 20 میلیون یا 30 میلیون تومان؛ دکتر و پرستار هم باید به همین منوال باشد.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس افزود: از این رو مشکلاتی بوجود آمده است؛ سطح سلامت ایران پایین آمده و مردم مستضعف نمی‌توانند به مراکز پزشکی مراجعه کنند؛ این همان ایجاد شکاف طبقاتی است که به بحران تبدیل شده است.

افزایش تعرفه‌های پزشکی "ظلم" به مردم مستضعف

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس متذکر شد: به نظر می­‌رسد طرح تحول سلامت از ابتدا هم طرح شکست خورده‌ای بود و امروز این افزایش بی‌رویه تعرفه‌های پزشکی، ظلم و ستم به مردم مستضعف و مبارزه با انقلاب اسلامی است.

وی درباره ساز‌و‌کار تعیین تعرفه‌ها گفت: به طور کلی افزایش به این صورت، معنا ندارد؛ مسئولان باید حقوق پزشک یا رئیس بیمارستان را بررسی کنند همچنین ببینند خلبان یا وزیر چه میزان درآمد دارد و سپس مطابق آن درآمدها را تعیین کنند؛ مگر چه اتفاقی افتاده که توقع دارند تعرفه‌ها اینقدر رشد کند؟

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 4آبان1398 ، کدخبر: 2127520: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین