پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۳۶۴۰
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۸
جلسه مجمع عالی هلال احمر در مشهد برگزار می‌شود.

شعارسال: دومین جلسه پی در پی شورای‌عالی هلال احمر نیز به دلیل عدم حضور اعضا برگزار نشده است. این دومین جلسه‌ای که اعضای منتخب شورای‌عالی در آن شرکت نمی‌کنند.

محمد حسین صوفی- بازرس شورای عالی جمعیت هلال احمر  در این باره گفت: اعضای منتخب شورای‌عالی هلال احمر یک روز قبل از موعد جلسه، در دفتر دبیرکل  جمعیت هلال احمر حاضر شده و اعلام کردند که در این جلسه حضور نمی‌یابند.

صوفی گفت که اعضای این شورا گفته‌اند که به دلیل عدم توجه رئیس جمعیت هلال احمر به مصوبات ، توصیه‌ها و تذکرات آنها در جلسات گذشته ، صرفا " در جلسه  شورای‌عالی که در دفتر دبیرکل و بدون حضور رئیس جمعیت هلال برگزار شود، حضور خواهند یافت تا از معطل ماندن امورات جاری و مهم جمعیت هلال احمر که منوط به تصمیمات شورا هست پیشگیری به عمل آید.

بازرس شورای‌عالی جمعیت هلال احمر ادامه داد: این درخواست به صورت مکتوب و رسمی به دبیرکل و دبیر شورای‌عالی تقدیم شده و آقای پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر نیز  پس از اطلاع از این موضوع،‌ دستور لغو جلسه شورای‌عالی را داده است.

صوفی در پاسخ به این پرسش که روند عدم برگزاری جلسات شورایعالی تا چه زمانی  ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: چنانچه در آینده جلسه‌ شورای‌عالی  تشکیل شود باید در دفتر دبیرکل جمعیت باشد، ضمن اینکه این جلسه بدون حضور رئیس جمعیت هلال احمر تشکیل خواهد شد.

وی در ادامه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا احتمال برکناری پیوندی از ریاست جمعیت هلال احمر وجود دارد یا خیر، افزود: مطابق اساسنامه جمعیت هلال احمر کشور که مصوب مجلس است، برخی از اعضای منتخب شورای‌عالی و دکتر نوبخت نماینده ریاست جمهور در شورای‌عالی، درخواستی مکتوب مبنی بر برگزاری جلسه شورای‌عالی با دستور جلسه معرفی دو نفر واجد شرایط به رئیس‌ جمهور تقدیم شده است.  البته هنوز گزینه‌ای از سوی اعضای منتخب شورای عالی به رئیس جمهور برای مسئولیت ریاست هلال احمر معرفی نشده است و ما منتظر پاسخ ریاست جمهوری در این خصوص هستیم.

بازرس شورایعالی جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه امروز نامه‌ای با امضای دبیرکل جمعیت هلال احمر برای برگزاری جلسه مجمع عمومی هلال احمر ارسال شده است،  اضافه کرد:  حسب روال عادی و جاری در سال‌های گذشته ، زمان برگزاری جلسه  سالیانه مجمع عمومی ، در شورای‌عالی طرح و تصمیم گیری می‌شود. متاسفانه بدون توجه به این موضوع، تشکیل جلسه مذکور از طرف  جمعیت برای هفته آینده به مدیریت استانها  اعلام شده است که خلاف عرف جاری است.

بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته قرار است طی هفته آینده جلسه مجمع عالی جمعیت هلال احمر به عنوان بالاترین رکن قانونگذاری جهت پایان دادن حواشی برگزار شود، جلسه‌ای که قرار است به حواشی این روزهای جمعیت هلال احمر بپردازد.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 16آبان1398، کدخبر: 2135396، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین