پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۳۹۶۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۴
علیرضا رئیسی روز شنبه در مراسم تجلیل از بهورزان نمونه کشور در مشهد افزود: اگرچه افزایش امید به زندگی از دستاوردهای حوزه سلامت به شمار می‌رود اما در شرایط فعلی افزایش رو به رشد جمعیت سالمندی به عنوان هشداری در این عرصه مطرح است.
شعارسال: معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۳۰ درصد جمعیت کشور در سه دهه آینده از نظر سنی به بالای ۶۰ سال می‌رسند که جزو جمعیت سالمند محسوب خواهند شد.
 
علیرضا رئیسی روز شنبه در مراسم تجلیل از بهورزان نمونه کشور در مشهد افزود: اگرچه افزایش امید به زندگی از دستاوردهای حوزه سلامت به شمار می‌رود اما در شرایط فعلی افزایش رو به رشد جمعیت سالمندی به عنوان هشداری در این عرصه مطرح است.
 
وی اظهار داشت: مراقبت از سالمندان پیچیدگی‌ها و ملاحظات خاص خود را دارد و باید نظام مراقبت از سالمندان در کشور نهادینه شود.
 
وی گفت: نقش بهورزان در تامین سلامت گروه‌های مختلف سنی در جامعه از جمله سالمندان بر کسی پوشیده نیست.
 
دکتر رئیسی افزود: در حال حاضر الگوی بیماری‌ها در کشور تغییر پیدا کرده و از بیماری‌های واگیردار به سوی بیماری‌های غیر واگیر حرکت کرده است که چاره‌اندیشی در این زمینه را می‌طلبد.
 
وی با اشاره به آغاز طرح پوشش همگانی سلامت در کشور اظهار داشت: این طرح به زبان ساده به این معنی است که همه افراد جامعه بدون داشتن مخاطرات مالی از خدمات سلامت برخوردار شوند.
 
وی سه محور اساسی این طرح را شامل توسعه‌ پوشش همه گیر، افزایش کیفیت و طیف خدمات و کاهش پرداخت از جیب مردم عنوان کرد.
 
معاون وزیر بهداشت گفت: کشور ایران پیش از اینکه سازمان بهداشت جهانی طرح پوشش همگانی سلامت را جزو برنامه‌های خود اعلام کند، پوشش خدماتی نظام سلامت را به ۹۸ درصد ارتقا داده و اکنون فقط از نظر کیفیت و گستره‌ خدمات و کاهش پرداخت توسط مردم باید برنامه‌ریزی داشته باشیم.
 
وی نبود منابع پایدار، عدم حمایت بیمه‌ها از خدمات سلامت، افزایش هزینه‌های درمان، چگونگی و نحوه‌ خدمات رسانی به مناطق حاشیه ای و عشایر را از موانع پیش پای طرح پوشش همگانی سلامت عنوان کرد.
 
وی با اشاره به آغاز طرح هر خانه یک پایگاه سلامت افزود: این طرح که نقش مهمی در همگانی شدن پوشش سلامت دارد و توسط رابطان بهداشت در خانه‌های بهداشت روستایی انجام می‌شود از اول آذر ماه امسال به صورت آزمایشی در سه استان کشور اجرا می‌شود و در سال آینده در تمام استان‌ها اجرا خواهد شد.
 
در این مراسم از ۳۰۰ بهورز نمونه کشور قدردانی شد.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی   انتخاب ،تاریخ انتشار:   18 آبان 1398،کدخبر:  511500 ،  www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
0
1
اگه به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه نشه در سالهای اینده بحرانهای جدی تری خواهیم داشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
0
0
فک کنم بریمخانه سالمندان بزنیم، هم بدرد خودمون بخوره و هم نون توش باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین