*امور را بر اساس ضوابط انجام دهید نه روابط.
*تا حد امکان فرایند انجام کارها را راحتتر، کوتاهتر و شفافتر کنید.
*خود را به جای ارباب رجوع بگذارید
*برای ارایهی خدمات مناسب به اربابرجوع، اطلاعرسانی مناسب انجام دهید.
*اسناد و مدارک مورد نیاز و شرایط لازم برای ارایهی خدمات را در کنار در اتاقتان نصب کنید.
*در ساعات اداری در محل کارتان حضور داشته باشید.
*در هنگام مرخصی و ماموریت اداری حتما زمان برگشت خود را به همکاران اطلاع دهید تا اربابرجوع بلاتکلیف و سرگردان نماند.
*تبسم یک زبان همگانی است که همهی مردم آن را درک میکنند؛ همیشه تبسم بر لب داشته باشید.
*کار ارباب رجوع را بر هر کار دیگر مقدم بدانید و آنرا به تاخیر نیاندازید.
*اگر کاری را نمیتوانید انجام دهید یا در حیطهی وظایف شما نیست، با متانت و خوشرویی اربابرجوع را راهنمایی کنید تا تکلیف خود را بداند.
*مشکل را به گردن دیگران نیاندازید و به جای اینکه بهدنبال شناسایی عاملان مشکل بگردید، وقت خود را صرف حل مشکل کنید.
*کار اربابرجوع را به فردا نیاندازید.
*به خاطر داشته باشید که شما فقط و فقط بهخاطر انجام کار اربابرجوع حقوق میگیرید.
*باید همیشه به یاد داشته باشیم رییس اصلی ما اربابرجوع ماست.
*محلی برای نشستن اربابرجوع در زمان انتظار در نظر بگیرید.
*به خاطر داشته باشید اکثر توقعات بیجای اربابرجوع ناشی از عدم اطلاعرسانی صحیح ماست؛ سعی کنیم آنها را با صبر و حوصله قانع کنیم.
*هنر ما در این است که اگر کار اربابرجوع طبق ضوابط انجامپذیر نبود، رضایت او را جلب کنیم؛ نه اینکه کارش انجام شود، اما ناراضی باشد.
*مشکلات اقتصادی و خانوادگی خود را سر اربابرجوع خالی نکنید.
*وقتی پشت میز مینشینیم خود را طلبکار و اربابرجوع را بدهکار ندانیم.
*همیشه به یاد داشته باشیم رضایت خدا در رضایت مردم است.
*شکایتهای اربابرجوع را به حساب پیشنهادات او بگذاریم.
*بابت انجام وظیفهی خود بر سر اربابرجوع منت نگذاریم.
*در محل انتظار امکانات اولیهای مثل آب خنک، تلفن شهری و روزنامه فراهم کنیم.
*راهنمای ساختمان، اتاقها و اسامی کارکنان و سمت آنها را برای مشاهدهی اربابرجوع در مکان مناسب درج کنیم.
*برای ارایهی بهتر خدمات، میزان رضایت اربابرجوع را در قالب فرمهای ارزشیابی جویا شویم.
*نظرات اربابرجوع را موثر بدانیم و به آنها با صبر و حوصله گوش دهیم.
*در هنگام خشم و عصبانیت تصمیم نگیریم.
*به یاد داشته باشیم که خود ما نیز در سایر ادارهها و سازمانها اربابرجوع هستیم؛ رفتاری را که برای خود نمیپسندیم، در برخورد با دیگران نداشته باشیم.
با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت کرمان شهر آنلاین ، تاریخ انتشار سه شنبه 12 آبان 1394 ، کد مطلب : 9408154 : www.kerna.ir