پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۵۳۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
بارش برف در بیست و پنجمین روز از دومین ماه پاییز ۹ استان کشور را فرا گرفت و در عین حال که موجب شادی و نشاط هموطنان شد، مشکلاتی را در تردد خودرو ها و معابر به وجود آورد و مدارس را تعطیل کرد.

شعارسال: بارش برف در بیست و پنجمین روز از دومین ماه پاییز ۹ استان کشور را فرا گرفت و در عین حال که موجب شادی و نشاط هموطنان شد، مشکلاتی را در تردد خودرو ها و معابر به وجود آورد و مدارس را تعطیل کرد.
 
بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور از آخرین وضعیت جوی راه‌های شمالی، علاوه بر بارش باران و برف در جاده‌های هراز، چالوس و آزادراه قزوین-رشت، بارش باران در استان‌های خراسان شمالی ،سمنان و گیلان نیز تداوم دارد.
 
تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی،سامانه‌های تردد شمار وگشت‌های شعب راهداری سراسر کشور، اکنون به‌استثنای جاده‌های مسدود و ممنوع،‌ بقیه جاده‌های مواصلاتی کشور باز و تردد درآنها به‌روال عادی درجریان است.
 
بر اساس گزارش این مرکز از آخرین وضعیت جاده‌های شمالی هم اکنون ترافیک نیمه‌سنگینی در جاده فیروزکوه مسیر جنوب به شمال محدوده‌های گدودک،شورآب و ورسک گزارش شده است.
 
همچنین تردد روانی در جاده‌های هراز،چالوس و آزادراه قزوین-رشت مسیر رفت و برگشت گزارش شده است.
 
بارش برف و باران در تهران و دیگر شهرهای کشور شروع شده و ادامه دارد. بارش باران در استان مرکزی و لرستان شدت زیادی خواهد داشت و امکان آب گرفتگی وجود دارد.
 
همزمان با آغاز بارش برف در از ۹ استان کشور محمد رودباری سرپرست دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: بیش از۲۱۴ دستگاه ماشین‌آلات به همراه ۳۵۰ راهدار برای پاکسازی محورهای برفی در حالت آماده‌باش هستند.
 
امروز بارش در دامنه های البرز ، زاگرس و بخش هایی از جنوب غرب و جنوب رخ می‌دهد و به مناطق مرکزی کشور نیز می‌رسد.
 
بر اساس تحلیل نقشه های هواشناسی در استان های ساحلی دریای خزر بارش به صورت باران و برف ادامه می‌یابد و در برخی مناطق اردبیل،‌زنجان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی،‌دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش به صورت برف و باران پیش بینی شده است.
 
سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای از مسافران خواست در صورت ضرورت سفر، تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ همراه داشته باشند.
 
محمد تقی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: مدارس مناطق یک تا پنج پایتخت به علت بارش برف در نوبت عصر تعطیل است. همچنین امروز بر اثر بارش برف، دانشگاه بهشتی ساعت ۱۲ تعطیل می‌شود. همچنین مدارس شهرستان شمیرانات در تمامی مقاطع در عصر امروز تعطیل خواهند بود.
 
سرهنگ سیاوش فرمانده ویژه پلیس راه شرق استان تهران اعلام کرد بارش سنگین برف که صبح امروز آغاز شده سطح جاده‌های هراز و فیروزکوه را لغزنده کرده است. برابر پیش‌بینی هوا شناسی بارش برف ادامه خواهد داشت و در چنین شرایطی هموطنان از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند.
 
عادل مصدقی معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران گفت: بارش برف مسیرهای کوهستانی، شمالی و همچنین غربی این استان در جریان است و از مسافران می خواهیم از زنجیر چرخ برای تردد استفاده کنند.از ساعات بامداد امروز بارش برف مناطق شمالی و کوهستانی استان تهران به ویژه گردنه گدوک فیروزکوه و همچنین بخشی از محور هراز را فرا گرفت که بلافاصله عملیات شن و نمک پاشی در این مسیرها انجام شد.
 
منصور درجاتی مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران  اعلام کرد : اکنون بارش برف در مناطق ۱، ۲، ۳، ۴، ۵ و شهرستان های شمیرانات، ورامین، پاکدشت، قرچک و پیشوا تداوم دارد.
 
 نیروهای شهرداری در سطح پایتخت مشغول نمک پاشی هستند و حتی برخی شهرستان ها خواهان تعطیلی مدارس شیفت بعد از ظهر هستند.
 
پیمان صابریان رییس مرکز اورژانس تهران خاطرنشان کرد: بدلیل شدت برف و لغزندگی معابر تردد خودروهای امدادی همچون اورژانس و هلال احمر در مناطق شمالی پایتخت با مشکل مواجه هستند.در حال حاضر بدلیل لغزندگی معابر شمالی پایتخت تعدادی از خودروها با یکدیگر برخورد و شاهد ترافیک سنگینی در این مناطق هستیم.
 
سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به آخرین وضعیت معابر با توجه به بارش برف در پایتخت گفت: تردد در بسیاری از مناطق شمالی از جمله بلوارهای شهید آبشناسان و شهید ستاری کاملاً متوقف شده و خودروها در این معابر، امکان تردد ندارند.
 
برخی از دانشگاه‌های پایتخت امروز ۲۵ آبان ماه و همزمان با بارش اولین برف پائیزی تعطیل شدند و آزمون تعدادی از واحدهای دانشگاهی لغو شد.
 
پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اعلام کرد: ۲ خط اتوبوسرانی واقع در شمال پایتخت به دلیل بارش برف دچار اختلال شد که در تلاشیم این خطوط باز شود.
 
سرهنگ محمد رازقی رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: ۶ نقطه در شهر تهران به علت بارش برف ترافیک سنگین دارد و عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی با تمام توان در حال بازگشایی این معابر است. خیابان باهنر سه راه یاسر، بزرگراه چمران از جنوب به شمال، خیابان ولیعصر از جنوب به شمال و برعکس حد فاصل پارک وی و تجریش ترافیک سنگین مشاهده می شود.
 
اولین برف پاییزی ارتفاعات شرق استان گیلان را سفیدپوش کرد و موجب استقرار سرمای زودرس در این مناطق شد.
 
به گفته افراد محلی ، مناطق کوهستانی و ارتفاعات شرق گیلان  کاملا وضعیت زمستانی به خود گرفته و مردم به روشن کردن بخاری ها و پوشیدن لباس گرم  روی آورده اند و  رفت و آمد وسایل نقلیه نیز در این مناطق با زنجیر چرخ امکان پذیر است .
 
سرهنگ حسین محمدپور رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به بارش برف در برخی محورهای کوهستانی استان گفت: تردد در محورهای پونل- خلخال و اسالم- خلخال با زنجیرچرخ امکانپذیر است.
 
وی با بیان اینکه تمامی راه های استان باز است، افزود: محور پونل - خلخال  در محدوده زندانه به سمت خلخال و محور اسالم از محل اسب بونی تا خلخال بارش برف بوده و تردد بایستی با زنجیرچرخ انجام شود.
 
همچنین نادر جهان آرای مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: به علت بارش سنگین برف و وقوع کولاک شدید تمامی مدارس امروز مناطق دیلمان سیاهکل و عمارلو رودبار  تعطیل شدند.بارش شدید برف موجب تعطیلی مدارس دیلمان در شهرستان سیاهکل و عمارلو در رودبار استان گیلان شد.
 
بارش برف و برودت هوای صبحگاهی که سبب لغزندگی سطح جاده‌های استان خراسان شمالی شده، صبح روز شنبه مانع از حضور معلمان برخی از مدارس روستایی استان در کلاس درس شد. شماری از معلمان غیرمقیم در روستاها که امروز خود را برای حضور در مدرسه آماده کرده بودند، به علت لغزندگی سطح جاده، موفق به تشکیل کلاس درس نشدند.
 
همچنین محور ارتباطی اسفراین - سبزوار، در جنوب استان خراسان شمالی که جمعه‌شب به دلیل بارش برف و کولاک، بسته شده بود لحظاتی قبل بازگشایی شد. 
 
این محور ارتباطی در حدفاصل گردنه بید و برغمد، در محدوده استان خراسان رضوی، به علت بارش برف و کولاک شدید مسدود شده بود، که با تلاش راهداران بازگشایی شده و تردد در آن جریان یافته است
 
 حسین حمزه ای بخشدار هزارجریب نکا گفت که بارش شدید برف و باران مستمر سبب شده است تا رانش زمین در برخی از مناطق کوهستانی فعال شده و راههای دسترسی روستاها را در معرض بسته شدن قرار دهد.
 
بارش برف  خلخال و مناطق تابعه این شهرستان را سفیدپوش کرده و موجب کندی تردد خودروها در راه‌های ارتباطی منطقه شد.
 
معروف خسروی سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از ادامه بارش برف همراه با کولاک در جاده‌های ارتباطی این شهرستان با استان گیلان خبر داد و گفت: برف هم‌اکنون سطح گردنه‌های برف‌گیر منطقه را سفیدپوش کرده است.جاه‌های برف‌گیر خلخال - اسالم و پونل با تلاش راهداران این اداره برف‌روبی و نمک‌پاشی شده است.
 
وی با اشاره به ادامه بارش برف همراه با کولاک ، یخ‌بندان سطح جاده در برخی از نقاط و همچنین محدودیت دید ناشی از وجود مه غلیظ و بارش برف به رانندگان توصیه کرد قبل از حرکت به سمت گردنه الماس واقع در جاده ارتباطی خلخال - اسالم و پونل و سایر گردنه‌های برف‌گیر شهرستان خودرو خود را به تجهیزات ایمنی زمستانی از جمله زنجیرچرخ تجهیز و قبل از حرکت از آخرین وضعیت راه‌ها از طریق مرکز اطلاع‌رسانی راه‌ها باخبر شوند.
 
علیرضا شریعت سرپرست فرمانداری محمودآباد از آبگرفتگی پنج روستای این شهرستان بر اثر بارش شدید باران و طغیان رودخانه‌های محلی خبر داد. وی گفت که بر اثر بارش شدید باران که از عصر پنجشنبه آغاز شد و عصر جمعه شدت گرفت، راه های ارتباطی و خانه های  پنج روستا در بخش مرکزی و سرخرود محمودآباد دچار آب گرفتگی شدید شد.
 
آموزش و پرورش مازندران نیز اعلام کرد که به علت بارش برف تمامی مدارس شهرستان کلاردشت، منطقه کجور و مدارس روستایی منطقه مرزن‌آباد و بخش های کیاسر و پشت‌کوه منطقه چهاردانگه برای امروز شنبه ۲۵ آبان ۹۸ تعطیل است.
 
سرهنگ علیرضا حسین زاده رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: هم‌اینک مه غلیظ بیشتر جاده‌ها، به خصوص گردنه‌های این استان را فراگرفته و موجب کندی تردد خودروها شده است. این مه‌گرفتگی میزان دید افقی رانندگان را در محورهای بجنورد - اسفراین در محدوده گردنه های اسدلی و پلمیس و نیز محور بجنورد - جنگل گلستان در محدوده گردنه های امین الله و چمن بید به حداقل رسانده است.
 
سرهنگ رضا گودرزی رئیس پلیس راه البرز اعلام کرد که بارش برف سبب لغزندگی و کندی حرکت خودروها در جاده کرج -چالوس(کندوان ) شده است. این بارش از بامداد امروز  در محدوده دیزین تا تونل کندوان  در برگرفته و لغزندگی مسیر را در پی داشته است.
 
سرهنگ تقی کبیری رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: محور رتباطی سمنان - کیاسر در محدوده تلمادره که به علت بارش برف و کولاک و لغزندگی جاده از شامگاه جمعه مسدود بود، امروز شنبه بازگشایی شد. اکنون تردد در تمام محورهای مواصلاتی استان سمنان برقرار و تمام جاده های استان باز است.
 
سرهنگ علی کریمی فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود گفت ؛ با تلاش نیروهای راهداری و پلیس‌راه ، راه شاهرود - گرگان که عصر جمعه براثر بارش شدید برف بسته شده بود، بازگشایی شد.
 
سرهنگ هادی امیدوار رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت :ترافیک در جاده‌های خراسان رضوی پرحجم و سطح جاده‌ها نیز لغزنده گزارش شده است.
 
وی افزود: در حال حاضر ترافیک خودرویی در جاده‌های استان و به ویژه در مسیرهای تربت حیدریه، نیشابور و مشهد- چناران پرحجم است.به گفته وی علت لغزندگی سطح جاده‌های استان بارش‌های دیشب باران و برف بوده است.
 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایرنا   ،تاریخ انتشار:   25   آبان 1398،کدخبر:  83556990 ،www.irna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
0
0
خداروشکر به این همه نعمت ولی وای به حال زلزله زدگان که تو این شرایط دارن زندگی میکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین