پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۱۰۴۷
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
آذر صفایی نیا در پاسخ به سوال یک دانشجو در دانشگاه یاسوج گفت: من نه در قبال مسئولیت سابقم در استانداری و نه در قبال مسئولیت فعلی ام پاسخگو نیستم، دلیلی نمی بینم به شما پاسخگو باشم!

شعارسال: آذر صفایی نیا در پاسخ به سوال یک دانشجو در دانشگاه یاسوج گفت: من نه در قبال مسئولیت سابقم در استانداری و نه در قبال مسئولیت فعلی ام پاسخگو نیستم، دلیلی نمی بینم به شما پاسخگو باشم!
 
 ظهر روز دوشنبه ۲۵ آذرماه ۹۸، در مسجد الغدیر دانشگاه دولتی یاسوج مراسم ختمی برای همسر مرحومه ی عریان، ریاست دانشگاه یاسوج برگزار شد، ازبین مسئولین استانی که خیلی فعالانه در این مراسم حضور یافته بودند حضور مدیران استانداری بیش از سایرین باعث جلب توجه و البته تعجب دانشجویان شد!
 
مسئولینی که علی رغم دعوت های هزار باره تشکل های انقلابی دانشگاه ها و در راس آنها بسیج دانشجویی طی این سالها به ویژه چندماه  اخیر، هرگز حاضر نشدند در دانشگاه ها حضور پیدا کنند و پاسخگوی مطالبات به حق دانشجویان و کارنامه های پر ابهام و مسئولیت های بر زمین مانده خود باشند!
 
شایان ذکر است که حضور شتاب زده و منظوردار برخی ازاین مدیران طی روزهای اخیر در دانشگاه رنگ و بوی انتخاباتی و حزبی - جناحی دارد.
 
از قطع میکروفونِ دانشجویان انقلابی در حضور استاندار و سرکوب آنها توسط حمال ها و پادوهای سیاسی هم که بگذریم بازهم روشن است که این حضور های ضرب الاجلی، ژستِ پاسخگویی  بیش نیست!
 
یکی از این مسئولین، خانم آذر صفایی نیا، مسئول سابق امور بانوان استانداری و معاون فعلیِ منابع انسانی استانداری، است. در همین زمان که او به همراه یک قشون کارمند زن در مجلس ختم در مسجد دانشگاه حضور پیدا کردند، یکی از دانشجویان دختر( که متعلق به هیچ جناح سیاسی ای هم نیست) به صورت محترمانه و نامحسوس در کنار خانم صفایی حضور یافت تا از این فرصت هایی که هر صد سال یک بار اتفاق می افتد و موفق به دیدار مسئولین می شویم، برای بیان گوشه ای از مطالبات حوزه زنان استفاده کند.
 
"" من اصلا پاسخگو نیستم!
 
من نه در قبال مسئولیت سابقم در استانداری و نه در قبال مسئولیت فعلی ام پاسخگو نیستم!
 
دلیلی نمی بینم به شما پاسخگو باشم!
 
هیچ کاری هم نمیتوانید بکنید! ""
 
این ها پاسخ های خانم صفایی نیا به عنوان یکی از معاونت های استاندار کلانتری و مسئول رده بالای دولت در استان در جوابِ سوالات زیر به این دانشجوی مطالبه گر است:
 
1- خانم صفایی نیا شما دو سال در منصب عالی ترین مقام اجرایی استان در حوزه بانوان با تمام اختیاراتِ مربوطه بودید، برای حل معضلات و مشکلات متعددی که زنان استان به ویژه زنان بد سرپرست، بی سرپرست و سرپرست خانوار با آنان دست و پنجه نرم میکنند، در حیطه ی مسئولیتی خود چه اقدام موثری انجام دادید؟
 
2 - در قبال وضعیت بغرنج دخترانِ نوجوان هیزم کش در زیلایی که بخاطر فقر یا اجبار خانواده و فرهنگ های غلط، تن به ازدواج های ناخواسته و زودهنگام می دهند و معمولا از فرط فشار های زندگی به خودکشی آنها هم می انجامد چه پاسخی دارید؟
 
3- اقدام موثر تان در پی خودکشی دختران دیشموک چه بود؟
 
4- باتوجه به خصوصیات فرهنگی، اجتماعی و معیشتی استان آیا برای آموزش و افزایش سطح آگاهی زنان استان، برنامه مدونی در دست اجرا داشتید؟
 
5 - چرا زنان استان ما در عین بهره‌مند بودن از هنرهای دستی مانند قالی بافی، گلیم بافی، گبه، خیاطی و... در ردیف بیکارترین زنان کشور قرار گرفته اند؟
 
6 - چه اندازه با دستگاه های متولی و مرتبط با بحث زنان تعامل برقرار کردید و ماحصل آن چه بود؟
 
7 - چندبار با زنان و دختران روستاها هم کلام شدید و دردهای آنان را از نزدیک شنیدید؟
 
8 - چندبار به صورت ناشناس و بدون حشم و خدم و گردانِ همراه در خیابان های شهر یاسوج قدم زدید و درد ها و مشکلات زنان را لمس کردید؟
 
ضروری ترین رویکردی که لازم است در همه برنامه ریزی ها، سیاست گذاری ها، قانون گذاری ها و طرح های اجرایی مرتبط با زنان از سوی مسئولین مورد توجه قرار بگیرد، توجه به صیانت و پاسداری از هویت انسانی زنان جامعه ما و تلاش جهت ارتقای جایگاه و شخصیت آنان در خانواده و اجتماع است اما متاسفانه همه شاهد هستیم در دولت آقای روحانی، تمامِ زن در حواشی ای مانند ورود زنان به ورزشگاه، دوچرخه سواری زنان و غیره خلاصه شده است.
 
مسائلی که نیاز و دغدغه زنان مسلمان و فرهیخته ایرانیِ امروز نیست!
 
متاسفانه این استفاده های ابزاری از زنان جهت پیشبرد سیاسی بازی ها از بدنه بالای دولت به سمت مسئولین پایین تر سرازیر شده است و همین حقیقت تلخ، این حجم وسیع از کم کاری ها و بی مسئولیتی ها را را تاحدی برایمان قابل هضم کرده است.
 
خانم صفایی نیا هرگز یک گزارش کار که درخورِ یک کارگزار نظام جمهوری اسلامی و نماینده دولت در استان  و در حوزه بانوان باشد، به بانوان و دانشجویان دختر استان ارائه نکرد.
 
بیش از ۳۰ مورد وظیفه در حیطه کاری معاونت امور بانوان استانداری تعریف شده است که متاسفانه مردم استان شاهد اجرایی شدن شایسته ی آنها در دوران مسئولیت صفایی نیا نبودند و طبق گفته خودِ وی، در قبال هیچکدام هم پاسخگو نیستند چون دوست ندارند پاسخی بدهند.
 
این عدم اقدام و عمل غیر انقلابی از سوی او از دو حالت خارج نیست:یا حقیقتا از وظایف معاونت امور بانوان آگاهی نداشتند و بدون دانش لازم قبول مسئولیت کردند یاهم باوجود آگاهی از وظایف خود ، عامدانه نخواستند به وظایف خود عمل کنند و خدمتی داشته باشند! که اگر اینگونه باشد چه معنایی جز ضایع کردن حقوق مردم و بانوان استان و ناکارآمد جلوه نظام می تواند داشته باشد؟
 
 وضعیت اسف بار اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... محصول انتخاب  این دست مدیران در انتخابات است، مسئولینی که به اسم نظام جمهوری اسلامی، مواضع و برخوردهایی کاملا متفاوت با خوی انقلابی_اسلامی دارند و خود را در اتاق های لوکس مدیریتی، پشت میزهایی که پایه های آنها روی سینه جانبازانی است که در گوشه بیمارستان های اعصاب و روان، روزی ده ها بار مرگ را لمس میکنند نشسته اند.
 
 مدیرانی که فقط در صف اول مجالس فاتحه خوانی و قبرستان ها قابل رویت اند و دغدغه حضورشان در مکان هایی مثل دانشگاه، صرفاََ شرکت در مجالس ختم و  زد و بندهای سیاسی است، مسئولی که دغدغه حل مشکلات مردم را ندارد و ادبیات صحبتش با یک دانشجو، عهد قجری و قلدرمآبانه است، مسئولی که با کلام و عملش ثابت کرده با آرمان های امام خمینی(ره) نا آشناست و قصد پیاده سازی آنها را را به نوبه خود در جامعه ندارد.
 
مسئولی که انگار هرگز صحبت های مقام معظم رهبری به گوشش نخورده که "پذیرای جوان باشید و به گونه ای با او صحبت کنید که موقع بیان مطالبه اش، لکنت زبان نگیرد"، مسئولینِ اینگونه باید به زیر کشیده شوند، زیرا که حضرت امام(ره)  ماندن مسئول در پستی که توانایی اداره آن را ندارد، حرام اعلام  می کند.
 
تنها زمانی میتوان نسیم عدالت را احساس کرد و از مشکلات، فقر، گرانی، رکود، تورم، بیکاری، اعتیاد، خودکشی و غیره تا حد خیلی زیادی رهایی یافت که مردم و دانشجویان به این حقیقت برسند که در انتخاب ها، شخص اصلح را تشخیص دهند و به او رای دهند و جامعه را از چنبره مدیرانِ معلوم الحالِ فعلی که پای قدرت و رفاه طلبی و بی تدبیری بر گلوی مردم و پیشرفت مملکت و آرمان های امامین انقلاب گذاشته اند، پاکسازی کنند، و این تنها با بصیرت و انتخاب شخص اصلح با روحیه انقلابی ممکن و دست یافتنی است.
 
یادداشت: خ_راستین دانشجوی دانشگاه دولتی یاسوج
 


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  ازسایت خبری  تحلیلی صبح زاگرس  ،تاریخ انتشار:   28 آذر 1398،کدخبر:    141162 ، www.sobhezagros.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین