پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۳۸۱
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷
مردم شهرستان تربت جام هرگز خدمات پزشک انسان دوست و حاذق زنده یاد دکتر محمد کوثری را ازیاد نمی برند وهرسال در ایام سالروز درگذشت این خدمت گزار صدیق مراسمی با عنوان روز خدمت بدون منت شامل ویزیت رایگان بیماران توسط پزشکان ،ارائه داروی رایگان ،توزیع سبدکالا ، لوازم تحریر ،غذای گرم،نواختن زنگ خدمت بدون توقع درمدارس و... برگزار می شود.

شعارسال: مسئول ستاد مردمی روزخدمت بدون توقع در تربت جام گفت:همزمان باسالروز درگذشت پزشک انسان دوست زنده یاددکتر محمد کوثری(۱۶دی ) بیش از هشت هزار خدمت بدون توقع باحضور و همکاری مردم قدرشناس،مدیران اجرایی و به ویژه قشرهای مختلف مردم، پزشکان، اصناف و...  به مردم منطقه شهرستان تربت جام ارائه شد.

ناصرقوام احمدی گفت: در سالروزدرگذشت پزشک مهربان وانسان دوست دکتر محمد کوثری که روز «خدمت بدون توقع» نام گذاری شده خدمات رایگان  شامل ویزیت وتحویل داروی رایگان توسط پزشکان ،کلینیک های درمانی،داروخانه ها ومراکز درمانی، توزیع غذای گرم، سبدکالا و لوازم تحریر  ارائه می شود. همچنین برپایی بیش از۱۵ایستگاه صلواتی،نواختن زنگ خدمت بدون توقع درمدارس،برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی و علمی، برپایی نمایشگاه دستاوردهای بانوان، فرهنگی و هنری ،توزیع نان رایگان توسط نانوایی ها به مردم و همچنین گلباران مزار زنده یاد دکتر محمد کوثری در بهشت نبی  و ارائه خدمات بدون توقع دیگر توسط مردم و مدیران قدرشناس تربت جام از برنامه های این روز بود.وی اضافه کرد:درروزیادبود دکتر کوثری «زنگ خدمت بدون توقع» با حضور فرماندارو مسئولان اجرایی و نظامی در مدرسه فاطمه عبادعسگری نواخته شد. دراین مدارس دانش آموزان  با قرائت دل نوشته یاد سردار دل ها چهره بین المللی مقاومت شهیدحاج قاسم سلیمانی و همرزمانش  و دکترکوثری را گرامی داشتند.فرماندار تربت جام با تجلیل از خدمات ارزنده و انسان دوستانه دکتر محمد کوثری گفت: زنده یاد دکتر کوثری بدون توقع به مردم منطقه خدمت کرد و ماندگار شد.مرتضی حمیدی افزود: وظیفه داریم مردمی باشیم و با مردم حرکت کنیم. کوثری به مستمندان و نیازمندان خدمت کردو باید این فرهنگ‌درجامعه نهادینه شود.

وی با قدردانی از خدمت بدون توقع پزشکان شهرتصریح کرد:در این روز ۱۷۰۰خدمت رایگان پزشکی توسط پزشکان انجام گرفت .

زنده یاد دکتر محمد کوثری درسال شمسی دریکی ازمحلات جنوبی تهران دیده به جهان گشود و در سال ۱۳۲۴ با دریافت دانشنامه پزشکی وارد این حرفه مقدس شد.در سال های اول خدمت پزشکی به مشهد مقدس اعزام و پس از مدتی، برای طبابت به شهرستان تربت جام منتقل شد. مدت ۴۰ سال دور از خانواده اش که درتهران سکونت داشتند، به رایگان بیماران منطقه تربت جام را ویزیت کرد. مکان طبابت و زندگی دکتر کوثری در اتاقی اجاره ای بود. طی این مدت به رایگان بیماران را ویزیت می کرد و در اکثر مواقع هم اگر بیماری توان پرداخت دارو را نداشت، داروی رایگان در اختیار او می گذاشت و حتی هزینه سفر از تربت جام تا روستای محل سکونت بیمار را هم پرداخت می کرد.دکترمحمد کوثری ساعت خاصی برای ویزیت بیماران مشخص نکرده بود و منزل کوچکش در طول شبانه روز پذیرای بیماران بود. مردم تربت جام وی را به عنوان پزشکی دلسوز، مردمی و انسان دوست می شناسند. دکتر کوثری ۱۶ دی سال 70 در منزل قدیمی اش دار فانی را وداع گفت و پیکرش درجوار شهدای بهشت نبی تربت جام آرام گرفت و چراغ خانه هزاران دردمند برای همیشه خاموش شد.

شخصیتی استثنایی

یکی از پزشکان داروساز که از دوستان نزدیک مرحوم دکتر محمدکوثری است  به ویژگی های شخصیتی دکتر کوثری اشاره کرد و گفت: شخصیت استثنایی زنده یاددکتر محمدکوثری قابل توصیف نیست؛ چرا که هدف او خدمت به مستضعفان و نیازمندان  بود و همیشه مطرح می کرد که باید به مردم خدمت کرد. دکتر احمد جامی الاحمدی افزود: زنده یاد دکتر کوثری تمام زندگی خود را وقف افراد نیازمند کرد و از کسی هم توقع نداشت که از او تعریف کند. وی درطول  ۴۰ سال طبابت، هیچ گاه تفاوتی بین بیماران خود قائل نمی‌شدو حتی دارو به رایگان دراختیار بیماران نیازمند قرار می داد و اگربیماری هم هزینه برگشت  به روستا را نداشت  پرداخت می کرد.دکترجامی الاحمدی درباره نام گذاری روز خدمت بدون توقع اظهار کرد: اقدام خیلی خوبی است که جامعه پزشکی در چنین روزی خدمات رایگان و بی توقع به افراد نیازمند و محروم ارائه می کنند. دکتر محمود رضا تولیت رئیس نظام پزشکی تربت جام  نیز باگرامی داشت یاددکتر کوثری گفت: برگزاری بزرگداشت دکترکوثری سال۹۴ آغاز شدوروسای دانشگاه هاو سازمان نظام پزشکی با توجه به شناختی که از شخصیت مرحوم دکترکوثری و خدمات بی شائبه او به محرومان و افراد نیازمند منطقه داشتند، تصمیم گرفتند هر سال محفل بزرگداشتی در شأن این شخصیت در شهرستان برگزار کنند.دکتر محمود رضا تولیت افزود:امسال نیزدرسالروز درگذشت دکتر کوثری (۱۶دی) روز خدمت بدون توقع، خدمات رایگان به نیازمندان شهرستان ارائه شد.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه خراسان، تاریخ انتشار: 17دی1398  ، کدخبر: 231580: khorasanrazavi.khorasannews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین