پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۰۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
ابلاغ 133 میلیارد تومان برای به سازی و مقاوم سازی 2000 واحد مسکونی حاشیه شهر مشهد به بنیاد مسکن، اگر چه اقدام مثبتی از سوی دولت است اما بار دیگر جای خالی یک سازمان مستقل با اهدافی مشترک در این باره را گوشزد کرد.

شعارسال: اگر هنوز حوصله ای برای کسی مانده باشد، یک مرور کوتاه بر اخبار سال 93 در بایگانی رسانه های استان، یاد و خاطره پیگیری ها و وعده ها برای تشکیل سازمانی خاک گرفته را زنده می کند. سازمان اجرایی حاشیه شهر مشهد؛ سازمانی  قرار بود با محوریت شهرداری شکل بگیرد و برنامه ها و طرح های دیگر سازمان ها و نهادهای دیگر را که نقشی در سامان دهی حاشیه شهر مشهد دارند به صورت یکپارچه پیگیری و عملیاتی کند. قرار بود اعتبارات و بودجه ها سر جمع شود تا بتوانیم با جلوگیری از موازی کاری و حذف برنامه های تکراری، طرح های کلیدی تری را در حاشیه شهر مشهد پیاده کنیم. در جایی که یک سوم جمعیت شهر مشهد را درون خود جای داده است، اما ...

***

در آذر 93 و پس از مدت ها مطالبه رسانه ای، ایجاد سازمان اجرایی حاشیه شهر مشهد مورد موافقت شورای امنیت کشور قرار گرفت و این «امید» را در دل بیش از یک میلیون حاشیه نشین مشهد زنده کرد که این «تدبیر» می تواند همه برنامه ها و طرح های سازمان ها و نهادهای مختلف برای توسعه حاشیه شهر مشهد را ساختارمند کند و به صورت منظم پیگیری و عملیاتی شود. اما متاسفانه در طول سال های گذشته به دلیل پیگیری نکردن مسئولان وقت استانداری و مدیریت شهری، این مهم به نتیجه نرسید و وعده های تشکیل این سازمان برای همیشه به بایگانی رفت.

یکی از مهم ترین دلایلی که مسئولان وقت استان، برای پیگیری نکردن ایجاد سازمان اجرایی حاشیه شهر، اعلام می کردند، وجود ستاد بازآفرینی پایدار شهری به ریاست فرماندار مشهد بود. ستادی که قرار بود نقشی مشابه همین سازمان داشته باشد، اما طی این سال ها به دلیل تغییرات و جابه جایی های مکرر در فرمانداری مشهد، این ستاد آن چنان که باید و شاید نتوانسته به موضوع مهم حاشیه مشهد با دنیایی از مشکلاتش بپردازد.

ابلاغ 133 میلیارد تومان برای به سازی و مقاوم سازی 2000 واحد مسکونی حاشیه شهر مشهد به بنیاد مسکن، اگر چه اقدام مثبتی از سوی دولت است اما بار دیگر جای خالی یک سازمان مستقل با اهدافی مشترک در این باره را گوشزد کرد. چرا که فقط بنیاد مسکن در این باره مسئول نیست و دیگر سازمان ها و نهادها نیز در این باره وظایف و برنامه هایی دارند. به طور قطع نتیجه به دست آمده از عملیات جزیره ای و مستقل هر سازمانی در حاشیه شهر مشهد قابل مقایسه با وضعیتی نیست که همه بودجه ها و اعتبارات ذیل مطالعات و طرح های یکپارچه و جامع هزینه شود و پروژه ای به ثمر بنشیند. 

بماند که در صورت تشکیل آن سازمان، مطالبه گری و پیگیری برنامه های به هدف رسیده و نرسیده نیز با شفافیت بیشتری صورت می گرفت، اما چه حیف که نشد و نشد و نشد!

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه خراسان رضوی، تاریخ انتشار: 2بهمن1398، کدخبر: 232434: khorasanrazavi.khorasannews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
0
0
فقط بنیاد مسکن در این باره مسئول نیست و دیگر سازمان ها و نهادها نیز در این باره وظایف و برنامه هایی دارند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین