پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۴۳۳
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
قسمتی از پل تاریخی پاتاوه هفته گذشته در اثر سیل و زلزله تخریب شد که بلافاصله میراث فرهنگی مبلغی به این بنای تاریخی اختصاص داد و از مرمت بنا ظرف یک ماه آینده خبر داد.

شعارسال:در بخش غربی بخش پاتاوه پل تاریخی مربوط به دوران صفویان وجود دارد که بر روی رودخانه بشار در حاشیه راه ارتباطی پاتاوه به مارگون واقع شده که نشان از حکومت آخرین دوره‌ی پر رونق و پر جمعیت این منطقه قبل از دوران معاصر دارد از جمله ویژگی‌های این پل تاریخی، نوع طاق‌های به کار رفته و تزئینات گوشه‌ساز در فضای داخلی اتاق‌ها و آجر کاری نمای بیرونی است که بر زیبایی این منطقه می‌افزاید.

اما طی این سال‌ها سیل‌ و زلزله‌ها چهره خود را بر این پل تاریخی نشان داد و خسارت زیادی به پل پاتاوه وارد کرد و همین هفته گذشته بود که رسانه‌ها به فرو ریختن بخش دیگری از این پل تاریخی خبر دادند که با اقدام سریع میراث فرهنگی در بازدید از این اثر تاریخی همراه بود.

روز گذشته صفایی سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بازدید از این پل تاریخی با اشاره به اینکه پل، در اثر حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله فرو ریخته از اختصاص مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به این بنای تاریخی در دوره صفویه خبر داد.

وی با بیان اینکه پل تاریخی پاتاوه در سال ۱۳۵۲ در فهرست آثار ملی قرار گرفته گفت: اواخر دهه ۷۰ کار مرمت و احیای این اثر شروع شده و برای قسمت تخریب شده مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

این مسوول خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود ظرف یک ماه آینده کار مرمت این بنای تاریخی انجام شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 5 بهمن 1398، کدخبر: 13981105000594، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین