پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۸۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت:عامل تنگی نفس خوزستانی‌ها در نخستین بارش پاییزی، طبق بررسی‌ و تحقیقات انجام شده روی بیماران تنفسی، گرده درخت کونوکارپوس است.

شعار سال: فرهاد ابول‌نژادیان روز یکشنبه در نشست شورای سلامت خوزستان در سرسرای شهید رجایی استانداری بیان کرد: فرضیه دلیل مشکل تنفسی برای شهروندان پس از نخستین بارندگی پاییز ناشی از وجود درخت کونوکارپوس قوی است مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

وی در خصوص ویروس کرونا نیز افزود: تاکنون موردی از ویروس کرونا در سطح کشور مشاهده نشده اما در این خصوص، هشدار لازم به فرودگاه‌های خوزستان داده شده است.

وی بیان کرد: در خوزستان صنایع آلاینده زیادی وجود دارد و این آلودگی‌ها هزینه زیادی برای علوم پزشکی و بیمارستان‌ها ایجاد می‌کند؛ باید شورای راهبردی شرکت‌های آلوده‌کننده و تهدیدکننده سلامت ایجاد شود تا در زمینه توسعه زیرساخت‌های سلامت کمک کنند و صنایع آلاینده منابع مالی یا دیگر نیازها در این زمینه را تامین کنند.

ساخت همراه‌سرا در کنار بیمارستان گلستان اهواز

ابول‌نژادیان در خصوص احداث همراه‌سرای بیماران در اهواز بیان کرد: مقرر شده یک همراه‌سرا در ۹ طبقه با شش هزار مترمربع فضای فیزیکی و با ظرفیت ۲۰۰ تخت در مجاورت بیمارستان گلستان اهواز احداث شود که در این زمینه نیازمند حمایت تمامی دستگاه‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه موسسه خیریه رها برای ساخت این همراه سرا در اهواز کمک خواهد کرد افزود: این همراه سرا برای اسکان همراهان بیمارانی که مدت زمان زیادی باید در بیمارستان بستری باشند و امکان و یا توان مالی کافی برای اقامت در هتل را ندارند ساخته می شود.

سرطان دومین عامل مرگ و میر

وی گفت: سرطان دومین دلیل شایع مرگ و میرها است و ۱۰ تا ۱۱ درصد مرگ‌ها در جامعه به دلیل سرطان‌ها است.

وی با اشاره به سرطان‌های شایع خوزستان افزود: سرطان پروستات، پوست، ریه، مثانه و کولورکتال در بین مردان خوزستانی، و سرطان پستان، پوست، کولورکتال، تیرویید و مغز در بین زنان خوزستان شایع‌ است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مسایل در زمینه سرطان، بحث خودمراقبتی است که می‌تواند در پیشگیری و درمان سرطان موثر باشد؛ شناسایی سرطان در مراحل اولیه نیز تا حدود زیادی می‌تواند در جلوگیری از انتشار بیماری تاثیرگذار باشد.

ابول‌نژادیان بیان کرد: پس از کنترل بیماری‌های عفونی، عمده مشکلات و مرگ و میرها ناشی از بیماری‌های غیرعفونی است؛ ۴۵ تا ۵۰ درصد مرگ و میرها ناشی از بیماری‌های قلب و عروقی و ۱۰ تا ۱۱ درصد نیز به دلیل سرطان‌ها است.

وی افزود: هفته نخست بهمن‌، پویش ملی مبارزه با سرطان‌ها است.

۱۵۰ هزار کودک درخوزستان واکسن فلج اطفال دریافت می کنند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز بیان کرد: بر اساس دستور سازمان جهانی بهداشت از سال ۹۴ برای ریشه‌کن کردن فلج اطفال ، باید به کودکان در سن چهار ماهگی واکسن فلج اطفال تزریق شود که به دلیل درخواست زیادی که در سطح جهان برای دریافت این واکسن وجود داشت تولید این واکسن با وقفه روبه رو شد و با تولید مجدد این واکسن، امسال مقررشد که کودکان متولد فروردین ۹۵ تا شهریور ۹۷ این واکسن را دریافت کنند.

مهدی حسینی زاده بیان کرد: واکسینه کردن کودکان از پنجم بهمن آغاز و تا پایان امسال ادامه دارد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به برگزاری طرح بسیج ملی تغذیه از چهاردهم تا پایان دی‌ افزود: شعار بسیج ملی تغذیه، الگوی غذایی سالم با جایگزینی غذاهای سالم بوده است و در این هفته تلاش شد که مردم با تغذیه سالم آشنا شوند.

وی بیان کرد: تغذیه ناسالم یکی از مهم‌ترین عوامل خطر در بیماری‌های غیرواگیر، مرگ و میرها و معلولیت‌ها است. مصرف زیاد قند، چربی و نمک، بیشترین دلیل اضافه ‌وزن و چاقی است و در بروز برخی بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و برخی از انواع سرطان‌ها تاثیرگذار است.

۷۰درصد بزرگسالان خوزستان مبتلا به چاقی هستند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد:حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد بزرگسالان در خوزستان به اضافه ‌وزن یا چاقی دچار هستند که اصلاح الگوی غذایی سالم بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: ۷۱ درصد میانسالان در خوزستان و ۶۸ درصد میانسالان در سطح کشور به اضافه‌ وزن یا چاقی دچار هستند.

حسینی‌زاده با بیان اینکه در مردم خوزستان ریزمغذی‌ها و ویتامین‌ها کمبود وجود دارد بیان کرد: در سطح کشور ۵۹ درصد جمعیت و در سطح خوزستان ۶۸ درصد مبتلا به کمبود ویتامین D هستند؛وضعیت کم‌خونی و فقر آهن نیز در خوزستان ۱۹ درصد و در سطح کشور ۱۱ درصد است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به افزایش مصرف نمک دریا گفت: رواج طب سنتی و فعالیت برخی افراد سودجو موجب شده‌ که مصرف نمک دریا افزایش یابد در حالی که باید نمک‌های مورد تایید وزارت بهداشت که بهداشتی و حاوی ید هستند، مصرف شوند.

وی افزود:میزان مصرف روزانه نمک در خوزستان ۱۲ گرم بالاتر از استاندارد است در حالی که انتظار می‌رود میزان مصرف روزانه نمک کمتر از پنج گرم باشد.

حسینی زاده ادامه داد: باید از تبلیغ مواد غذایی آسیب‌رسان در سطح شهر جلوگیری شود؛ متاسفانه در خوزستان در بیلبوردها، نوشابه‌های گازدار تبلیغ می‌شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت عصرایران، تاریخ 6 بهمن 98، کد مطلب: 710795: www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
0
0
یکی از مهم‌ترین مسایل در زمینه سرطان، بحث خودمراقبتی است که می‌تواند در پیشگیری و درمان سرطان موثر باشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین