پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۸۹
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
در دو هفته گذشته در کنار آیین ها و مراسم های عزاداری های برای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، نشست ها و دیدارهای سیاسی و انتخاباتی نیز برقرار بود.

شعار سال: در دو هفته گذشته در کنار آیین ها و مراسم های عزاداری های برای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، نشست ها و دیدارهای سیاسی و انتخاباتی نیز برقرار بود. در همین ابتدا امیدداریم که این رویه و حضور فرزندان دزفول در کل سال همانند ایام انتخابات باشد و آن ها با حضور فعال تر در شهر بتوانند گام های بهتری برای دزفول بردارند.

اول اینکه:جلسه ای تحت عنوان همدلی و همزبانی که محور اصلی آن انتخابات بود و یک روز قبل از تاسوعا با حضور تعدادی از مسئولان و شخصیت های شناخته شده شهر در تالار علامه مخبر برگزار شد. در این جلسه سخنانی در خصوص وحدت و حضور فعال تر در شهر و انتخاب کاندیدایی واحد بیان شد. در این جلسه انتقاداتی نیز به برخی از بانیان این جلسات نیز بیان شد. البته اینطور که ما شنیده ایم اغلب کاندیدا اعلام کرده اند که "آمده ایم که بمانیم!” حالا قرار است چگونه به کاندیدای واحد برسند، الله اعلم!

دوم:با سعید تابش در حاشیه مراسم تاسوعا سخن گفتیم که آیا می آید یا خیر؟! به شوخی و همراه با جدیت گفت: که فعلاً نه احساس تکلیف کرده ام و نه خواب دیده ام و نه فعلاً لازم دیده ام بیایم و اگر بخواهم بیایم یقیناً زیر بلیط هیچ گروه و جریانی نخواهم رفت و خدمت به مردم را فدای بازی های سیاسی نمی کنم، هرچند که وی تاکید می کرد که اگر بر روی یک کاندیدای قوی وحدت بشود به نفع شهر خواهد بود. تابش یک دوره رئیس شورای شهر دزفول بود و مدتی نیز رئیس اداره صنایع، و نیز چندسالی رئیس شهرکهای صنعتی خوزستان.

سوم:حمید صافدل از نیروهای قدیمی فرمانداری دزفول که چند سالی ریاست سازمان توسعه تجارت در دولت احمدی نژاد را بر عهده داشت و از نیروهای اقتصادی کشور می باشد و مدتی نیز مدیرکل مقررات صادرات و واردات کشور بود، این چند روزه در دزفول بود و در جلسه همدلی که قبل از تاسوعا برگزار شد حضور داشت و سخنانی را هم بیان کرد و فعلاً احساس می شود در حال ارزیابی شرایط برای حضور در انتخابات است.

چهارم:سید احمد آوایی نماینده دو دور دزفول در مجلس نیز فعال تر از دور قبل در اکثر مجالس و مراسمات شهر حضور دارد و در برخی برنامه های هئیت رزمندگان نیز حضور پیدا کرده است. برخی آگاهان می گویند که وی در انتخاب برخی از نزدیکان سابق خود در دوره نمایندگی مجلس برای این دوره تجدیدنظر کرده است و هدفش تعامل بیشتر با همه مسئولان و فعالان شهر است. البته هنوز در خصوص اینکه این دوره می تواند از سد تایید صلاحیت عبور کند یا خیر، حرف و حدیث های فراوانی است.

پنجم:و باز هم در حاشیه مراسم تاسوعا با حمید خاکسار از نیروهای قدیمی و رزمنده دزفول که در طول خدمت خود مدیریت های کلانی در برخی وزراتخانه ها برعهده داشته است، حضور در این دوره انتخابات را منتفی دانست و در گفتگو با خبرنگار ما گفت: دزفولیها باید در این دوره فعالتر از گذشته وارد عرصه شوند و تعدد کاندیداها باعث شکستن آرا خواهد شد و باید کسی انتخاب کرد که آشنا به مشکلات و مطالبات مردم شهر باشد.

ششم:علیرضا زمانی راد نیز این روزها به شدت در حال فعالیت جهت بیان دیدگاه های خود در خصوص مسائل مختلف شهر و استان کشور است و می گوید با استفاده از صاحب نظران در هر حوزه ای، برنامه ای برای ارائه دارد و با توجه به حضور سابق وی در شورای شهر، نسبت به مشکلات شهرستان آشنایی کافی دارد.

هفتم:محمد علی قاسمی از نیروهای قدیمی سپاه دزفول و کاندیدای دور قبل که توانست رای خوبی از مردم را به خود اختصاص دهد، این دوره نیز در حال ارزیابی شرایط است. البته بارها گفته است که برای پیشرفت شهر و نیز فرستادن نماینده ای ولایی و فعال حاضر است با نیروهای دیگر در خط ولایت همراهی کند.

هشتم:شاه حسینی هم که اعلام کرده در این دوره می آید و تا آخر نیز خواهد ایستاد و به نفع کسی کناره گیری کند. وی در دور قبل نیز آمد اما نتوانست رأی کافی را به دست آورد و بعد از انتخاب پاپی زاده، مدتی از نزدیکان وی شد.

نهم:مهدی درویش زاده اما هفته گذشته را کاملاً در دزفول بود و نشستهایی با قشرهای مختلف برگزار کرد. درویش زاده نماینده دزفول در دور پنجم مجلس و مانعی جدی برای دولت اصلاحات در آن پارلمان به شمار می رفت. وی از فرماندهان اولیه سپاه نیز بوده است. طیفهایی از اصولگرایان قصد دارند وی را به عنوان کاندیدای خود معرفی کنند، هرچند که خود او در اعلام رسمی حضورش در انتخابات مجلس دهم گفته است که مستقل می آید.

دهم:اما عباس پاپی زاده که در حال حاضر بر کرسی نمایندگی دزفول در مجلس تکیه زده است، این دور نیز قرار است با جدیت وارد عرصه شود و بار دیگر خود را جهت انتخاب مردم معرفی کند.

و سخن آخر اینکه:مطالبه مردم این است که نماینده ای انتخاب شود که بتواند در ابتدا مدافع قوی از ارزش های انقلاب و فرامین ولایت فقیه باشد و در حوزه قانون گذاری فریب صاحبان قدرت نشود و وکیل مردم و انقلاب باشد، نه وکیل دولتها. نکته دیگر اینکه بتواند از حقوق دزفول دفاع کند و از قدرت نمایندگی و تعامل با وزرا در جهت پیشرفت شهرستان استفاده کرده و خود را فدای بازیهای سیاسی و یا قومی نکند. باعث وحدت در بین مردم و مسئولان شود و نه اینکه خدایی ناکرده خود باعث تفرقه و جدایی شود. شهرهایی پیشرفت می کنند که مسئولانی مقتدر و متحد داشته باشند. مهم تر اینکه مردم به یک نفر رأی می دهند و پس آنکه انتخاب می شود، نباید بگذارد که اطرافیان سکان امور را در دست بگیرند و آن کنند که خود می پسندند! دردها و معضلات را مردم می دانند. در این ایام کاندیداها باید راهکار ارائه دهند، نه اینکه در فضای انتخابات سخنانی بگویند که بر دردهای مردم افزوده شود.

و اما اساسی ترین حرف این است که:آقایان کاندیداها و حامیان آن ها مطلع باشند که قرار است فقط و فقط نماینده مجلس شوند و نه رئیس جمهور، یا فرمانده ارتش و نیروی انتظامی، و یا رئیس دستگاه قضا! چون برخی از حضرات به گونه ای وعده و وعید می دهند که انگار قرار است چنین مسئولیت هایی نیز به آن ها واگذار شود.

با اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاري روناش، تاریخ انتشار پنجشنبه 7 آبان 1394، كد مطلب: 13940815000651: www. rounash.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین