پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۷۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵
آیین بهره برداری از سیلوی ۴۰ هزار تنی شهدای دشت آزادگان با حضور حسینعلی امیری معاون پارلمانی ریاست جمهوری و جمعی از مسوولان استان برگزار شد.

شعار سال: آیین بهره برداری از سیلوی ۴۰ هزار تنی شهدای دشت آزادگان شامگاه پنجشنبه با حضور حسینعلی امیری معاون پارلمانی ریاست جمهوری و جمعی از مسوولان استان برگزار شد.

سیلوی ۴۰ هزار تنی شهدای دشت آزادگان در کیلومتر چهار جاده سوسنگرد به هویزه روبه‌روی روستای البوعفری دشت آزادگان بهره برداری شد. این سیلو با هدف تحویل و ذخیره سازی محصول گندم کشاورزان این منطقه ساخته شده است.

زمین‌های کشاورزی مرغوب و قابل کشت در منطقه دشت آزادگان و ظرفیت بالای کشاورزی منطقه در راستای اجرای هرچه سریعتر این طرح موثر بوده‌اند.

این طرح شامل پنج سیلوی فلزی است که در یک راستا به ارتفاع ۳۰ متر به صورت تکی پشت سر یکدیگر قرار گرفته‌اند.

ظرفیت هر سیلو هشت هزار تن است و برای هر یک از سازه ها بطور مستقیم یک فنداسیون بتنی با مقطع دایره‌ای به قطر حدود ۲۱ متر به انضمام ۴۸ عدد شمع بتنی به ارتفاع ۲۸ و ۲۲ متر نصب شده است.

این سیلو دارای اتاق کنترل مانیتورینگ و سیستم پی ال سی جهت کنترل تمام اتوماتیک تجهیزات و ماشین آلات است.

همچنین سوله سرپوشیده واردات به مساحت ۳۵۰ مترمربع، ۲ عدد بونکر فلزی یکی جهت صادرات گندم به ظرفیت ۵۰ متر مکعب و دیگری برای ذخیره خاک و فضولات به ظرفیت حدود ۳۰ مترمکعب پیش بینی شده است.

انبار روباز چادری به مساحت پنج هزار و ۲۰۰ مترمکعب نیز برای سیلوی شهدای دشت آزادگان احداث شده است.

همچنین از مزایا و محاسن دستگاه نمونه بردار اتوماتیک به کار رفته در این سیلو می‌توان به حداقل زمان نمونه برداری گندم از کامیونت آزمایشگاه، ضریب ایمنی و کارکرد، عدم نیاز به سبک و کابین، امکان نمونه برداری از سطح تا کف کامیون و از بین بردن تقلب و جاسازی گندم نامرغوب اشاره کرد.

آغاز به کار مراحل تحقیقاتی این پروژه از سال ۱۳۸۵ بوده که پس از وقفه در عملیات اجرایی در مقاطع مختلف سرانجام در سال ۱۳۹۷ با تغییرات مدیریتی و تامین اعتبار به میزان ۳۲ میلیارد ریال توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران عملیات تکمیلی پروژه تسریع و درنهایت با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال در بهمن ماه ۱۳۹۸ به بهره‌برداری رسید.

سیلوی ۴۰ هزار تنی شهدای دشت آزادگان با حضور حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری، استاندار خوزستان، مدیرکل غله استان و جمعی از مسئولان محلی به بهره برداری رسید.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:17بهمن1398،کد خبر:83663990،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
0
0
چون اون سمتا زمین های مرغوبی برای کشاورزی داره واسه همین ظرفیت هام رفته بالا و خوبه دیگه در کل
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین