پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۳۴
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
محمد فلاح دبیر سلامت شورای عالی مناطق آزاد کشور ،در نشست خبری در هتل کاروانسرای آبادان، اظهار داشت:ایران در این بخش توریسم درمانی و گردشگری سلامت با کم کاری و عقب ماندگی روبرو است، در حالی که کشورهای همسایه نظیر ترکیه و امارات متحده عربی با اجرای سیاست های مناسب از نظر اقتصادی گامی بلند نسبت به کشور ما در این بخش بردارند.
شعار سال:محمد فلاح افزود: کشوری همانند ترکیه حتی در معالجه بیماران ایرانی گوی سبقت را از ما گرفته است، در حالی که ما تاکنون با اجرای برخی سیاست های نادرست در سطح کلان از ظرفیت های گردشگری سلامت استفاده نکردیم. محمد فلاح دبیر سلامت شورای عالی مناطق آزاد کشور ادامه داد:امید استف با هماهنگی بین بخشی و آسان شدن مسیر سرمایه گذاری، این صنعت در کشور به ویژه مناطق آزاد تجاری و صنعتی رونق گیرد.
دبیر سلامت شورای عالی مناطق آزاد کشور همچنین، سیاست سازمان منطقه آزاد اروند آبادان را استفاده از کلینیک های کوچک به جای استفاده از بیمارستان های بزرگ خواند و گفت:بیمارستان های بزرگ نیازمند بودجه و هزینه های بالا است.
وی با تاکید بر لزوم احداث آزمایشگاه غذا و دارو در منطقه آزاد اروند و کاهش هزینه های وارد کنندگان مواد غذایی و بهداشتی در منطقه گفت:تجهیزات مورد نیاز احداث مجهزترین آزمایشگاه غذا و داروی خوزستان خریداری شد.
فلاح دبیر سلامت شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت:با توجه به حجم ورود کالای ملوانی به منطقه آزاد اروند و نبود آزمایشگاه غذا و دارو، کالاهای وارداتی برای دریافت تاییدیه بهداشتی می بایست به اهواز و یا تهران ارسال می شد.
وی از راه اندازی آزمایشگاه غذا و دارو تا یک ماه آینده در منطقه آزاد اروند آبادان خبر داد و اظهار داشت:تجیهزات خریداری شده برای این آزمایشگاه، منطقه آزاد اروند را به لحاظ شاخص های آزمایشگاهی در رده برتر کشوری قرار می دهد.
فلاح دبیر سلامت شورای عالی مناطق آزاد کشور با بیان هم مرز بودن منطقه آزاد اروند با کشور عراق، افزود:آزمایشگاه غذا و دارو در این منطقه علاوه بر ارائه خدمات به کالاهایی که نیاز به تایید در کشور و استان خوزستان را دارد، این ظرفیت را دارد که به کشور عراق نیز خدمت ارائه دهد.
محمد فلاح، در بخش دیگری از سخنان خود با حمایت از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش بهداشت و درمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد:زیرساخت های موجود برای ورود بخش خصوصی در منطقه آزاد اروند تاکنون فراهم نشده است و این موضوع، سبب شده از این ظرفیت بخوبی استفاده نشود.
محمدفلاح اظهار داشت:سازمان منطقه آزاد اروند می تواند در زمینه تامین زمین یا مشارکت های مستقیم و غیر مستقیم مالی در طرح های بهداشت و درمان به بخش خصوصی کمک کند تا بخش خصوصی نیز سرمایه گذاری خود را در زمینه درمان افزایش دهد.
گردشگری پزشکی یا توریسم پزشکی شاخه ای از گردشگری سلامت است که در آن شخص از کشوری پیشرفته به سایر نقاط دنیا سفر می کند تا از خدمات پزشکی کشور مقصد در مراکز درمانی بهره مند شود. در اغلب موارد، هدف از توریسم پزشکی بهره مندی از قیمت پایین خدمات پزشکی یا دریافت سریع تر خدمات در سایر نقاط دنیاست.
توریسم پزشکی با سفرهای معمولی پزشکی متفاوت است، در سفرهای معمول، شخص از کشوری کمتر توسعه یافته برای دریافت خدمات پزشکی به کشورهای پیشرفته می رود و دلیل آن نبود خدمات مشابه در کشورش است. در حالی که در توریسم پزشکی خدمات مشابه ارائه می شود ولی توریست کشور دیگر را ترجیح می دهد.
خدمات ارائه شده در توریسم پزشکی متفاوت و بستگی به انتخاب گردشگر دارد، از خدمات ساده دندانپزشکی تا عمل جراحی های پیشرفته همچون تعویض زانو، جراحی قلب و یا جراحی های زیبایی قابل ارائه بوده و محدودیتی نیست.
بازار گردشگری سلامت در سطح جهانی100 میلیارد دلار درآمد سالانه تولید می کند و برآورد شده است که سالانه بیش از هفت میلیون نفر تنها با هدف دریافت خدمات گردشگری سلامت سفر میکنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسایت آبادان نیوز، تاریخ انتشار 14 آبان 1394 ،کد خبر 5320 www.ababdannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین