پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۳۷۸۰
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۹
«اینجا مرگ دور می زند» ؛ این عنوان گزارشی بود که روزنامه «خراسان رضوی» شهریور 96 برای پیگیری مشکلات و معضلات دوربرگردان ابوطالب در بزرگراه شهید چراغچی مشهد برگزید و پیگیری برای رفع این مشکلات را کلید زد؛ دوربرگردانی که در زمان بازگشایی از جمله راهکارها برای بازکردن گره ترافیکی بزرگراه شهید چراغچی اعلام شد، نه تنها گرهی را باز نکرد بلکه به مکانی تبدیل شد که تصادفات زیادی در آن رخ می داد و باعث فوت و مصدومیت تعداد قابل توجهی از شهروندان شد و عملا دوربرگردان مرگ لقب گرفت.
شعارسال: «اینجا مرگ دور می زند» ؛ این عنوان گزارشی بود که روزنامه «خراسان رضوی» شهریور 96 برای پیگیری مشکلات و معضلات دوربرگردان ابوطالب در بزرگراه شهید چراغچی مشهد برگزید و پیگیری برای رفع این مشکلات را کلید زد؛ دوربرگردانی که در زمان بازگشایی از جمله راهکارها برای بازکردن گره ترافیکی بزرگراه شهید چراغچی اعلام شد، نه تنها گرهی را باز نکرد بلکه به مکانی تبدیل شد که تصادفات زیادی در آن رخ می داد و باعث فوت و مصدومیت تعداد قابل توجهی از شهروندان شد و عملا دوربرگردان مرگ لقب گرفت. آن طور که مسئولان پلیس راهور مشهد در این گزارش ها بیان کردند، تنها در شش ماه نخست سال 96 ، 102 تصادف جرحی در این دوربرگردان به وقوع پیوست و موجب فوت چهار شهروند شد. از همین رو نیز در گزارش های متعددی به پیگیری تدبیری برای رفع مشکل این دوربرگردان پرداختیم و در نهایت 18 مهرماه 97 در گزارشی که با عنوان «دوربرگردان مرگ در مسیر اصلاح» در روزنامه «خراسان رضوی» منتشر شد، وعده ساخت دوربرگردان غیرهمسطحی در این معبر برای رفع مشکلات دوربرگردان ابوطالب از سوی مسئولان وقت شهرداری مشهد ارائه شد. حالا این دوربرگردان غیرهمسطح افتتاح شده و مردم بدون دغدغه و نگرانی از وقوع حوادث پر خطر سابق، از آن عبور می کنند.

هزینه 17.5 میلیاردی برای ساخت اولین پروژه پل تیرقوسی شمال و شرق کشور

روز گذشته قرار بود این دوربرگردان غیرهمسطح در مراسمی با حضور مردم و مسئولان به بهره برداری برسد اما با توجه به شیوع کرونا و لزوم خودداری از اجتماع برای انجام اقدامات پیشگیرانه، پروژه بدون برگزاری هیچ مراسمی به بهره برداری رسید. معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در گفت و گو با «خراسان رضوی» در این باره می گوید: دوربرگردان غیرهمسطح ابوطالب با اعتباری بیش از 175 میلیارد ریال افتتاح شد، عملیات اجرایی این پروژه ۲۹ مرداد آغاز شد که به دلیل برخی معارضات از جمله تغییر مکان لوله آب، گاز و جابه‌جایی تیر های برق وخط ۲۰ کیلو ولت، این پروژه با ۱۱ روز تاخیر آماده بهر‌ه‌برداری شد، هرچند شرایط جوی نیز مزید بر علت شده بود. خلیل ا... کاظمی می افزاید: مشاوران پروژه برای انجام آن به جای انتخاب سازه فلزی، سازه بتنی را انتخاب کردند و به جای تیرهای صاف معمول، اولین پروژه پل تیرقوسی شمال و شرق کشور را رقم زدند.وی به مرور برخی ویژگی های این دوربرگردان غیرهمسطح می پردازد و یادآور می شود: دوربرگردان غیرهمسطح ابوطالب ۵۰۰ متر طول دارد و شیب رمپ آن ۴ درصد و طول عرشه پل نیز ۵۰ متر است. همچنین دو دهانه ۲۵ متری دارد و اولین پلی است که با استفاده از تیرهای قوسی احداث شده است. وی تصریح می کند: این پروژه 500 متر طول، 8 مترعرض، 2 پیاده روی نیم متری در دوطرف و 12 تیر پیش ساخته قوسی بتنی دارد. اجرای فضای سبز در سطحی معادل 6000 متر مربع و تامین روشنایی با نصب برج نوری و نورپردازی روی عرشه و زیرپل، از جمله اقدامات انجام شده در این پروژه برای حفظ منظر شهری بود که با همت خادمان شهروندان انجام شد.معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در ادامه به معضلات دوربرگردان سابق ابوطالب اشاره می کند و می گوید: دوربرگردان همسطح ابوطالب واقع در بزرگراه شهید چراغچی حد فاصل میدان امام حسین (ع) تا میدان خیام، همواره از نقاط حادثه خیز شهر بود که هر سال موجب ده ها تصادف منجر به جرح و فوت می شد، از دوربرگردان همسطح سابق ابوطالب روزانه ۹۰۰ خودرو عبور می‌کرد که منجر به ۱۲۰۰ حادثه در سال می‌شد و نتیجه آن ۲۰۰ تصادف منجر به جرح بوده است. کاظمی اهداف مهم احداث دوربرگردان غیرهمسطح ابوطالب را مرور و اظهار می کند: کاهش سوانح و تصادفات، اتصال حاشیه به متن شهر و کاهش ترافیک بزرگراه شهید چراغچی به ویژه در گذر از میدان خیام، اهداف این پروژه‌ بود که به بهره برداری رسید.

اتصال حاشیه به متن

همچنین روز گذشته شهردار، رئیس پلیس راهور استان، رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد از بازگشایی دوربرگردان غیرهمسطح ابوطالب بازدید کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلایی در حاشیه این بازدید با اشاره به این که برخی اوقات احداث بزرگراهی مانند صد متری مشهد باعث قطع ارتباط متن و حاشیه شهرها می شود، گفت: با توجه به این موضوع اتصال حاشیه به متن با احداث پروژه هایی همانند دوربرگردان ابوطالب یکی از دغدغه های مدیریت شهری برای اتصال حاشیه به متن بوده است.

امیدآفرینی با بهره‌برداری از پروژه‌ها

رئیس شورای شهر مشهد نیز در حاشیه این بازدید گفت: بهره‌برداری از پروژه‌هایی چون چپ گرد شهید ناصری و دوربرگردان غیرهمسطح ابوطالب در فضای کنونی، بسیار امیدآفرین است و خوشبختانه بازخوردهای مردمی بسیار مثبت و انگیزه‌بخشی نیز داشته است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورا، محمدرضا حیدری اقدامات مهندسی انجام شده در ساخت این دوربرگردان را بی‌نظیر و بسیار ارزشمند عنوان کرد و خطاب به عوامل اجرایی و کارگران پروژه گفت: نظر به شرایط عمومی ناشی از نگرانی شیوع ویروس کرونا، از برگزاری مراسم افتتاح و بهره‌برداری رسمی اجتناب کردیم ولی زحمات شما عزیزان در فضای عمومی شهر به خوبی دیده شده و بازخوردهای مردمی بسیار مثبت و انگیزه‌بخشی نیز داشته است.

عذرخواهی بابت تاخیر 10 روزه

همچنین   فیضی، رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد نیز گفت: دوربرگردان غیرهمسطح انتهای ابوطالب با حدود 10 روز تاخیر به بهره‌برداری رسید و بابت این تاخیر عذرخواهی شد. این عذرخواهی نشان از صداقت مدیریت شهری با شهروندان است.

شهردار مشهد:

برای 6 پروژه برنامه ریزی شده تا پایان سال مراسمی برگزار نمی شود

شیوع ویروس کرونا و لزوم خودداری از برگزاری اجتماعات به منظور اقدامات پیشگیرانه، باعث شد مراسمی برای بهره برداری از پروژه دوربرگردان غیرهمسطح ابوطالب برگزار نشود. شهردار مشهد نیز در همین زمینه در توئیتی اعلام کرد: تا امروز سعی داشتم تمامی آیین های اجرایی و بهره برداری پروژه های شهری مشهد با حضور مردم انجام شود. حال که به دلیل رعایت مسائل بهداشتی جمع شدنمان امکان پذیر نیست به همکارانم اعلام کردم برای شش پروژه برنامه ریزی شده تا پایان سال، مراسمی برگزار نشود و فقط به شهروندان اطلاع رسانی شود.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از روزنامه خراسان رضوی   ،تاریخ انتشار: 11  اسفند 1398،کدخبر:  235053   ،www.khorasanrazavi.khorasannews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین