پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۴۵۴۵
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۷
بانک مرکزی آماری از مبلغ سپرده ها در استان های مختلف کشور را منتشر کرد که کهگیلویه و بویراحمد در رتبه آخر قرار داشت.

شعار سال:بانک مرکزی آماری از مبلغ سپرده ها در استان های مختلف کشور را منتشر کرد که کهگیلویه و بویراحمد در رتبه آخر قرار داشت.

 آمارهای بانک مرکزی از رشد ۲۷ درصدی سپرده‌های بانکی و افزایش ۲۲ و ۳ دهم درصدی مانده تسهیلات خبر داد.

بانک مرکزی اعلام کرد: مانده سپرده‌های بانکی در آبان ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته۲۷ درصد رشد کرده اما میزان مانده تسهیلات ۲۲.۳ درصد افزایش داشته است.

بر اساس آمار بانک مرکزی ، مانده کل سپرده‌ها در پایان آبان ۹۸ حدود ۲۴ هزار و ۲۴۲ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به مقطع مشابه سال قبل ۲۷ درصد و نسبت به پایان سال قبل معادل ۱۷.۳ درصد افزایش داشته است. بیشترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده ۱۳ میلیون و ۷۰ هزار میلیارد ریال و کمترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ۶۴ هزار میلیارد ریال است.

مانده کل تسهیلات به ۱۷ هزار و ۱۲۸ هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به مقطع مشابه سال قبل ۲۲.۳ درصد و نسبت به پایان سال قبل ۱۳.۵ درصد افزایش داشته است. بیشترین مبلغ تسهیلات مربوط به استان تهران با مانده ۱۱۰۴ هزار میلیارد ریال و کم‌ترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد ۶۱ هزار میلیارد ریال است.

نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر سپرده قانونی ۷۸.۸ درصد است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال قبل، به ترتیب ۲.۹ و ۲.۵ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد. این نسبت در استان تهران ۹۳.۲ درصد و استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۶.۹ درصد است.

یکی از علل مهم بالا بودن رقم تسهیلات و سپرده‌ها در استان تهران استقرار دفاتر مرکزی بسیاری از شرکت‌ها و موسسه‌های تولیدی سایر استان‌ها در استان تهران بوده و عمده فعالیت‌های بانکی آنها توسط شعب بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری استان تهران انجام می‌شود.

میزان سپرده کهگیلویه و بویراحمدی ها در بانک ها تنها دو برابر مبلغی است که در سال های اخیر توسط یکی از مسئولان اختلاس شده و از کشور خارج شد که در نوع خود جالب توجه است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس،تاریخ انتشار:15اسفند1398،کد خبر:154526،sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین