پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۶۱۹۰
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۲
داریوش بهارلویی مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق استان خوزستان از مهار دو سیلاب در سدهای دز و کرخه در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

شعار سال :مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق استان خوزستان از مهار دو سیلاب در سدهای دز و کرخه در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

دو سیلاب ورودی به خوزستان توسط سدهای دز و کرخه مهار شد

 داریوش بهارلویی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دو سیلاب ورودی به استان خوزستان امروز توسط سدهای دز و کرخه مهار شد، میزان ورودی ساعتی در این دو سد از 1500 مترمکعب بر ثانیه گذشت که در مخزن سدهای مذکور تعدیل و مهار شد.

وی افزود: دومین سامانه از روز چهارشنبه 28 اسفندماه وارد می‌شود که شدت متوسطی دارد و مدل‌ها و برآوردها نشان می‌دهند که سیلاب حاصل از این سامانه نیز مهار خواهد شد.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق استان خوزستان ادامه داد: از ابتدای سال آبی تاکنون 5 سیلاب در حوضه و سد کرخه، سه سیلاب در حوضه سد دز و دو سیلاب در حوضه سد کارون تاکنون به‌طور کامل مهار شده به‌گونه‌ای که خوشبختانه در پایین‌ دست هیچ گونه آثاری نداشته است.

بهارلویی عنوان کرد: امیدواریم تا پایان تمامی سیلاب‌های بزرگ و کوچک حوضه‌ها مهار گشته و مردم استان خوزستان در شرایط نامناسب فعلی دچار رنج و محنت بیشتری نگردند. تمامی تلاش مجموعه سازمان آب و برق استان خوزستان در همین راستا بوده و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام‌ شده است.

براساس مدل‌های هواشناسی و پیش‌بینی‌های صورت گرفته سامانه بارشی در راه استان خوزستان و استان‌های بالادست آن خواهد بود که احتمال وقوع سیلاب دور از انتظار نیست.

در فروردین‌ماه سال گذشته خروجی سد کرخه به بیش از 2 هزار مترمکعب بر ثانیه و خروجی سد دز نیز به بیش از سه هزار مترمکعب بر ثانیه رسید.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم،تاریخ انتشار:26اسفند1398،کد خبر:2224979،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین