پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۷۵۶۸
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
دولت سنگاپور با ردیابی افرادی که احتمالاً در معرض خطر ابتلا به کرونا بوده اند، از یک برنامه تلفن هوشمند برای نظارت بر شیوع کرونا استفاده می‌کند. رویکرد‌های پیشرفته دولت سنگاپور کمک کرده است که این کشور نه تنها نرخ ابتلا را در این کشور کاهش دهد، بلکه مدارس و مشاغل مجبور به تعطیلی نشده اند.
 شعارسال:  دولت سنگاپور با ردیابی افرادی که احتمالاً در معرض خطر ابتلا به کرونا بوده اند، از یک برنامه تلفن هوشمند برای نظارت بر شیوع کرونا استفاده می‌کند. رویکرد‌های پیشرفته دولت سنگاپور کمک کرده است که این کشور نه تنها نرخ ابتلا را در این کشور کاهش دهد، بلکه مدارس و مشاغل مجبور به تعطیلی نشده اند.
 
 برنامه ردیابی، TraceTogether، از برنامه‌هایی است که اگر در ایالات متحده آمریکا اعمال شود، بسیاری از قوانین حفظ حریم خصوصی را نقض می‌کند، اما سنگاپور با کمک همین برنامه موفق شده بیماران را بهتر شناسایی و دسته بندی کند. اما شاید برایتان سوال باشد این برنامه دقیقا چگونه کار می‌کند:
 

سنگاپور آنچه را که ملت‌های دیگر انجام داده اند انجام داده است. یعنی ابتدا با موفقیت مرز‌های خود را بسته است. این کشور جزیره‌ای فقط در حدود ۶۰۰ مورد ابتلا را تایید کرده است. سنگاپور این شاهکار را با کمک ابزار‌های نظارتی پیشرفته کسب کرده است که توسط دولت اجرا می‌شود، از جمله یک برنامه تلفن هوشمند که ردیابی مکانی را با استفاده از بلوتوث انجام می‌دهد. این برنامه هشدار می‌دهد که با کسی در تماس هستید که تست کرونای وی مثبت ارزیابی شده است.

علاوه بر این برنامه با نام TraceTogether، دولت سنگاپور روزانه ۲ بار از طریق واتس اپ اطلاعاتی را به روز رسانی می‌کند که شامل تعداد کل موارد ابتلا، مکان‌های مشکوک به شیوع بیماری و مشاوره برای جلوگیری از ابتلا به کرونا است. اما گذشته از مسائل مربوط به حفظ حریم خصوصی، سنگاپور همچنین برای ساختن بیش از ۱۰۰۰ کلینیک آزمایش و تأمین هزینه آزمایش و معالجه برای همه شهروندان، سرمایه زیادی را در سیستم آزمایش دقیق صرف کرده است. در ایالات متحده، کمبود کیت‌های آزمایش باعث شده است که مقامات بهداشت فقط آزمایش بیماران بیمارستان و کارمندان مراقبت‌های بهداشتی را توصیه کنند.
 

برنامه TraceTogether را می‌توان از اپ استور یا فروشگاه گوگل پلی بارگیری کرد. با باز کردن برنامه، کاربران یک یادآوری دریافت می‌کنند که به طور مداوم از بلوتوث برای تعیین سطح نزدیکی شما با سایر کاربران استفاده می‌کند. از کاربران خواسته می‌شود تا مجوز‌های بلوتوث را فعال کنند. از کاربران آیفون خواسته شده است که این برنامه را باز نگه دارند تا بتوانند از بلوتوث استفاده کنند، در غیر این صورت iOS برای صرفه جویی در مصرف باتری، آن را خاموش می‌کند.

کاربران باد شماره تلفن خود را وارد کنند و دولت یک شناسه ناشناس ارسال می‌کند. اگر موقعیت مکانی کاربر نشان دهد که نزدیک فردی بوده که به کرونا مبتلا است، برنامه از آن شخص درخواست می‌کند که گزارش‌های برنامه خود را به دولت ارسال کند و در آزمایش کرونا شرکت کند.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از پایگاه خبری تحلیلی   انتخاب  ،تاریخ انتشار: 6  فروردین    1399،کدخبر:   538424   ،www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین