پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۰۹۲۲
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۰
مهدی اسفندیار نوشت ؛شگفتی قدرت رسانه هرچه که می گذرد برای بنده بیشتر و بیشتر می شود، ماجرای پزشک بیمارستان فرخشهر که سر از تمام رسانه ها در آورد می تواند درس عبرتی برای کانال داران و خبرخوانان و حتی مسئولین ما باشد.

شعار سال:شگفتی قدرت رسانه هرچه که می گذرد برای بنده بیشتر و بیشتر می شود، ماجرای پزشک بیمارستان فرخشهر که سر از تمام رسانه ها در آورد می تواند درس عبرتی برای کانال داران و خبرخوانان و حتی مسئولین ما باشد.


امروز وقت گذاشتم و با دو طرف داستان صحبت کردم.

اسفند ۹۸ قرارداد پزشک با بیمارستان به اتمام رسید و بیمارستان تمایلی به تمدید قرارداد نداشت و قراردادی برای سال ۹۹ تنظیم نکرد و بیمارستان از پزشک که بر خلاف قانون تامین اجتماعی به جای ۳ سال ۷ سال از منزل مسکونی سازمانی برخوردار بود خواست که منزل مسکونی را ترک کند و تا ۱۵ فروردین برای ترک منزل مسکونی به پزشک مهلت داد، در روز ۱۶ فروردین به دلیل نشتی کنتور گاز (با تایید این مسئله ی نشتی از سوی پزشک) ؛ تاسیسات بیمارستان برای تعمیر آن اقدام می کند، منتهی بعد از سه روز پزشک به گفته خود به حراست استانداری چهارمحال زنگ می زند و درخواست ورود حراست را می کند و حراست هم با مسئولین بیمارستان تماس گرفته و درخواست جایگزین کردن ریگلاتور را می کند و این کار دقایقی از تماس حراست استانداری انجام می شود.

در تاریخ ۲۰ فروردین تاسیسات بیمارستان برای قطع آب مجتمع اقدام می کند و این مسئله توسط پزشک به شبکه های مجازی ارسال می شود و تیتر پربازدیدی از آن بیرون می آید؟!

از پزشک محترم پرسیدم که آیا جنابعالی تا کنون درخواست کتبی برای دادن مهلت جا به جایی به بیمارستان یا مدیریت درمان استان داده اید، گفتند خیر؟! شفاها به حراست مدیریت درمان اطلاع داده ام؟!

پرسیدم خوب چرا اکنون در منزل مسکونی سازمانی نشسته اید در حالیکه در آن سازمان کار نمی کنید؟! پاسخ دادند به دلیل تعطیلی بنگاه های املاک و نبود کارگر.

گفتم خوب به نظر خودتون نباید این مشکل را مکتوب به ریاست بیمارستان و یا مدیریت درمان اطلاع بدهید؟! و درخواست رسمی برای توافق دو طرفه برای اجاره یا .... ارائه بدهید؟!

گفتند این کار رو نکردم؟!

گفتند؛ اینجا شهر من است و من باید در این بیمارستان کار کنم؛ مفهومی ندارد نمی شود که افراد غیربومی در اینجا ریاست کنند و من در بیمارستانی که متعلق به شهر من است کار نکنم و به شهرم خدمت نکنم.

با توجه به دغدغه ای که برای خدمت به مردم شهر عنوان کردند از ایشان پرسیدم پس چرا تا حالا درخواست استخدام در شهرتان را ندادید؟!

گفتند: خوب ندادم تا حالا


خدمتشان عرض کردم الان مدیرعامل تامین اجتماعی بچه بوشهر است مدیر درمان تهران اهل اراک است و ..... بنده شمالی هستم و در تهران شاغلم و ‌‌..‌ با منطق شما جور در نمی آید؟!

گفتند موارد شما با اینجا فرق می کند؟!

مجددا از ایشان پرسیدم خلافی صورت گرفته چیست؟! قراردادی پایان یافته و قانونا هم باید منزل مسکونی را تحویل بدهید، اگر بنده هم اذعان کنم که بدسلیقگی مدیریتی صورت گرفته، اما کاری خلاف قانون صورت نگرفته است؟!

(این بخش از حرف بنده را قبول کردند)

در ادامه به ایشان عرض کردم، بعد از مدیر درمان در سلسله مراتب مسئولان استانداری و درمان مستقیم و معاون درمان و مدیرعامل و وزیر و رئیس جمهوری و رهبری انقلاب هستند چرا مکاتبه اداری نکردید؟!

گفتند به مسئولان ستاد تامین اجتماعی درخواست ندادم؛ اما مراتب از خیلی جاهای دیگر پیگیری می شود.

از ایشان پرسیدم که چه کسی این تصاویر را به فضای مجازی و کانال بیمارستان فرخ شهر فرستاده؟!

گفتند خودم فرستادم.

عرض کردم، خوب حالا که در حال پیگیری و نامه نگاری با نهادهای رسمی و قانونی هستید، چرا پس در فضای مجازی و رسانه ای پیگیری کردید؟! که اینچنین در کانال های مختلف خبری مخالف نظام و برانداز و .‌.. با سوگیری ها و .‌‌. بازتاب منفی داشته است.

در پاسخ گفتند که مسئولان پاسخی ندادند؟!

عرض کردم که من فقط یک تصمیم اداری و قانونی را می بینینم که باید طبق روال اداری طی شود و شما فکر نمی کنید که شاید اگر برگردید به عقب و این همه بازتاب رسانه ای رفتارتان را ببینید؟! این کار را نمیکردید و از کانال اداری موضوع را پیگیری می کردید بهتر بود؟!

گفتند خیر و می خواهم ادامه هم بدهم.


پ.نوشت (۱): نکته ای که بعد از گفتگو با پزشک برایم جالب بود این است که کانال بیمارستان فرخ شهر ادمین نداشت و راه ارتباطی هم تعریف نکرد؛ این پزشک چگونه مطالب را برای این کانال ارسال کرده بود؟!

پ.نوشت(۲): این سوال برای بنده مطرح شده و امیدوارم پاسخ بدهند، اگر قرار باشد که در چهارمحال بختیاری اینگونه در مورد غیر بومی ها تصور شود، آیا آن استان می تواند از خیر پول نفت خوزستان؛ طبیعت مازندران، امنیت کشور و ..‌.بگذرد؟! آیا می توانید متعهد شوید که از خیر نیروهای طرحی متخصص و فوق تخصص که از بهترین فرصت های کاری و جوانی خود برای خدمت به مردم شریف آن استان می گذرند، چشم پوشی کند؟! ما که نمی توانیم از خدمت جوانان لایق چهارمحالی در جای جای کشورمان بگذریم و به احدی هم حق نمی دهیم در جایی از ایران به خاطر بومی نبودن مانع کار چهارمحالی ها شود‌.


پ.نوشت(۳): مسئولان محترم استانی (با فرض صحت سخنان پزشک می توانند به این سوال پاسخ بدهند که اگر قرار باشد برای ریگلاتور گاز و آب و ... قرارداداد و .... ورود کنند، پس اصل سلسله مراتب اداری و حاکمیت دولت رو چه کسی باید در استان پیاده کند؟!

پ.نوشت (۴) پزشک محترم هم توجه کنند که شرط کار در سیستم اداری پذیرش قواعد اداری و سلسله مراتب اداری است و باید با مکاتبات رسمی و رعایت اصل سلسله مراتب در پیگیری ها، به عنوان یک شهروند پایبند به این قواعد باشیم که قطعا بهتر نتیجه می گیریم.

پ.نوشت(۵): مدیر درمان چهارمحال دوتابعیتی نیست و فرزند مدیر درمان چهارمحال نه آقا زاده بود و نه با پول پدر و .... رانت به آمریکا رفته بود؛ به دلیل پذیرش و بورس در یکی از دانشگاه های معتبر آمریکا و در واقع ادامه تحصیل به آمریکا رفته بود و هیچ سندی برای دو تابعیتی بودن مدیر درمان چهارمحال ارائه نگردید.


مهدی اسفندیار

برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین