پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۱۳۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا این لحظه دو میلیون و ۲۵۰ هزار و ۷۹۰ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید ۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۱۵۴ هزار و ۲۶۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
شعارسال:طبق آخرین آمار جهانی تاکنون دو میلیون و ۲۵۰ هزار و ۷۹۰ نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند؛ آمریکا با ۳۷ هزار و ۱۵۸ کشته بیشترین قربانیان را دارد.

بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا این لحظه دو میلیون و ۲۵۰ هزار و ۷۹۰ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید ۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۱۵۴ هزار و ۲۶۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
 
از مجموع تعداد مبتلایان در جهان،  تاکنون ۵۷۱ هزار و ۱۴۷ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند با این بیماری مبارزه کنند.
 
شمار قربانیان کرونا در مسکو ۱۴۸ نفر شد؛ نگرانی پوتین از گسترش بیماری
 
به نوشته خبرگزاری «تاس»، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در پایتخت روسیه شب گذشته اعلام کرد که در مسکو ۲۱ بیمار دیگر که ابتلای آن‌ها به ویروس کرونا تأیید شده بودند، جان خود را از دست دادند. بدین ترتیب، تعداد قربانیان کرونا در پایتخت به ۱۴۸ نفر افزایش یافته است.
 
طبق این اطلاعات، همه کسانی که روز جمعه در مسکو درگذشتند، دچار بیماری‌های مزمن همزمان دیگری هم بودند و در میان کشته شدگان – بیمارانی در رده سنی ۳۴ الی ۹۱ سال دیده می‌شود.
 
این ستاد عملیاتی بار دیگر از شهروندان پایتخت خواست تا رژیم خود انزوایی (قرنطینه خانگی) را به شدت رعایت کنند.
 
نگرانی پوتین از گسترش شیوع کرونا از مسکو به سایر مناطق روسیه
 
"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه عصر روز جمعه در نشستی ویدئویی با فرمانداران مناطق فدرال این کشور تاکید کرد که مشکل شیوع ویروس کرونا نه تنها مسکو، بلکه هر یک از مناطق روسیه را نیز شامل می‌شود.
 
وی گفت: «در شرایط کنونی برای ما بسیار اهمیت دارد که در سراسر کشور - نه تنها در شهر‌های بزرگ و کلان شهر مسکو، بلکه در هر یک از مناطق فدرال ۱۰۰ درصد آمادگی برای مبارزه با ویروس کرونا وجود داشته باشد و مسئولان برای دفاع از زندگی هر یک از شهروندان و برای کمک به افرادی که با یک بیماری روبرو میشوند، تلاش کنند.» 
 
پوتین  یادآور شد: «خطر افزایش شیوع این بیماری همه گیر همچنان بسیار زیاد است و هنوز به اوج خود نرسیده، تعداد موارد آلودگی نه تنها در مسکو، بلکه در بسیاری از مناطق دیگر کشور در حال افزایش است.»
 
اوج گسترش بیماری کرونا در مسکو دو تا سه هفته ادامه خواهد داشت
 
"سرگئی سوبیانین"، شهردار مسکو، روز جمعه اعلام کرد که مقامات پایتخت انتظار دارند که میزان بستری در بیمارستان تا پایان هفته سه تا چهار برابر افزایش یابد.
 
در عین حال "آناستازیا راکووا" معاون توسعه شهرداری پایتخت روسیه نیز هشدار داد که اوج بیماری کرونا در مسکو طی دو تا سه هفته آینده خواهد بود.
 
وی افزود: «این دوره برای پایتخت بسیار دشوار خواهد بود. روند مبارزه با بیماری همه گیر کرونا نه تنها به کارکنان بخش بهداشت و درمان که زیر بار اصلی قرار دارند، بستگی دارد، بلکه به انضباط ساکنین شهر در رعایت کامل رژیم خود انزوایی نیز بستگی خواهد داشت.»
 
معاون شهردار در همین رابطه از تلاش پزشکان و کادر پرستاری بیمارستان‌های پایتخت بخاطر انجام وظیفه مسئولانه آن‌ها قدردانی کرد.
 
تلفات ویروس کرونا در کانادا به ۱۲۵۰ نفر رسید
 
طبق نوشته رویترز، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا روز جمعه گفت: کانادا ۱.۸ میلیارد دلار برای کمک به صنعت نفت و گاز که از شیوع ویروس کرونا به شدت آسیب دیده است، سرمایه گذاری خواهد کرد.
 
وی همچنین از فوت بیش از ۱۲۵۰ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داده است.
 
بخش انرژی که ۱۰.۶ درصد تولید ناخالص داخلی کانادا را تشکیل می‌دهد، پیش از این از دولت اوتاوا درخواست کمک مالی به منظور مقابله با تبعات منفی شیوع ویروس کرونا و افت شدید قیمت جهانی نفت را کرده بود.
 
ترودو ضمن اشاره به سرمایه گذاری دولت در صنعت نفت و گاز در ۳ ایالت، افزود: هدف ما ایجاد سریع فرصت‌های شغلی در این ایالت‌ها است تا به شرکت‌های انرژی کمک کنیم تا ورشکست نشوند و از اهداف زیست محیطی مان حمایت کنیم. تدابیر و اقدامات دولت کانادا موجب حفظ ۱۰ هزار فرصت شغلی خواهد شد.
 
جیسون کنی فرماندار ایالت آلبرتا ضمن تشکر از اقدام دولت کانادا گفت: شرکت‌های فعال در بخش انرژی هواپیمایی و گردشگری آلبرتا خواستار دسترسی به وام‌های ارزان قیمت هستند. شرکت‌های ایالت آلبرتا نیاز به ۱۵ تا ۳۰ میلیارد دلار نقدینگی دارند.
 
تردوو تصریح کرد: دولت همچنین ۹۶۲ میلیون دلار کانادا به کسب و کار‌ها و شرکت‌های کوچک کمک مالی اعطا خواهد کرد و ۵۰۰ میلیون دلار نیز برای کمک به بخش‌های هنری، فرهنگی و ورزشی اختصاص می‌دهد.
 
افزایش مبتلایان به کرونا در مکزیک و معضل کمبود کادر درمانی
 
رسانه‌های غربی از مکزیکوسیتی گزارش دادند، «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس‌جمهوری مکزیک دیروز (جمعه ۲۹ فروردین) از کادر درمانی سنین ۶۰ تا ۶۵ سال این کشور خواست به محل کارشان بازگردند و به دلیل کمبود احتمالی نیروی کار، به بیماران غیرکرونایی رسیدگی کنند.
 
پیش از این به کارمندان بالای ۶۰ سال در مکزیک از جمله کادر درمانی با سن بالا گفته شده بود به دلیل آسیب‌پذیری‌شان در منازل بمانند.
 
وی خاطرنشان کرد: حدود ۲۰ هزار پرستار و پزشک در وضعیت جسمانی خوبی قرار دارند که می‌توانند به کادر درمانی کمک کنند.
اوبرادور تصریح کرد، این کادردرمانی از ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) تا ۲۳ مه (۴ خرداد) شروع به کار می‌کنند تا کادر درمانی جوان‌تر، بیشتر به بیماران کرونایی برسند و کادر درمانی با سن بالا از بیماران غیرکرونایی مراقبت کنند.
 
پیش از این پیش‌بینی شده بود تا ۱۰ مه (۲۱ اردیبهشت) شمار مبتلایان به کرونا در مکزیک به اوج خود برسد به همین دلیل مقام‌های این کشور در حال اتخاذ تدابیر لازم برای مواجهه با چالش‌های مربوطه هستند.
 
رئیس‌جمهور مکزیک افزود: براساس پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود شمار بستری بیماران در بخش عمومی و همچنین مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها افزایش یابد.
 
شمار مبتلایان به کرونا در مکزیک تاکنون به ۶ هزار و ۲۹۷ نفر افزایش یافته که ۴۸۶ فوتی داشته است. مقام‌های این کشور از مردم خواسته‌اند برای جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس همچنان در خانه‌های خود بمانند.
 
شمار جانباختگان کرونا در فرانسه به مرز ۱۹هزار نفر رسید
 
مقام‌های رسمی فرانسه روز جمعه گفتند: تعداد تلفات ویروس کرونا در این کشور به مرز ۱۹ هزار نفر رسیده، ولی اکثر آمار‌ها حاکی است که روند شیوع و گسترش این بیماری پس از قرنطینه یک‌ماهه، رو به کاهش بوده است.
 
بر اساس این گزارش جروم سالومون رئیس سازمان بهداشت عمومی فرانسه در کنفرانس خبری گفت: تعداد افراد بستری در بیمارستان‌ها برای سومین روز متوالی کاهش یافته و تعداد کل افرادی که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، برای نهمین روز متوالی کاهش داشته است. قرنطینه نتایج مثبت خود را نشان می‌دهد.
 
این آمار‌ها حاکی است تعداد بیماران بستری در بخش آی‌سی‌یو به ۶۰۲۷ نفر رسیده که این پایین‌ترین رقم از اول آوریل به‌شمار می‌رود. این رقم نسبت به ۸ آوریل که بیش از ۷۱۴۸ بیمار در بخش آی‌سی‌یو بستری بودند، بیش از ۱۰۰۰ نفر کاهش داشته است.
 
تعداد فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا نیز با ۴.۲ درصد افزایش طی ۲۴ ساعت گذشته به ۱۸۶۸۱ نفر رسیده است.
 
فرانسه چهارمین آمار بالای تلفات ویروس کرونا را در جهان دارد یعنی پس از آمریکا، ایتالیا و اسپانیا. پس از فرانسه نیز بریتانیا قرار گرفته است. این ۵ کشور در مجموع سه‌چهارم کل تلفات ناشی از ویروس کرونا در جهان را تشکیل داده‌اند.
 
تعداد موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا نیز با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۰۹۲۵۲ نفر رسیده است.
 
افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا در ژاپن، هشدار نسبت به فروپاشی سیستم درمانی
 
موارد ابتلا به ویروس کرونا در ژاپن افزایش چشمگیری یافته و بیمارستان‌ها به دلیل افزایش تعداد بیماران از پذیرش آن‌ها خودداری می‌کنند.
 
طبق گزارش‌ها، هشت بیمارستان، بیمار یک آمبولانس را پذیرش نکرده‌اند.
 
پزشکان در ژاپن هشدار می‌دهند که سیستم درمانی این کشور در صورتی که دولت منابع بیشتری اختصاص ندهد، فرو خواهد پاشید.
 
امدادگران در توکیو برای یافتن بیمارستان برای درمان افراد مبتلا باید ساعت‌ها در توکیو رانندگی کنند.
 
مقام‌های رسمی ژاپن می‌گویند حداقل ۸۰۰ مورد در ماه جاری وجود داشته که حداقل ۵ بیمارستان از پذیرش بیماران آمبولانس‌ها خودداری کرده‌اند.
 
پزشکان خانواده برای معاینه مبتلایان احتمالی به کار دعوت شده و آن‌ها قرار است از این افراد نمونه‌گیری کنند.
 
دولت ژاپن اخیرا به دلیل شیوع بیشتر ویروس کرونا در سراسر این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد.
وزارت بهداشت پاکستان اعلام کرد ۴۰۱ مورد جدید به ویروس کرونا مبتلا شدند و تعداد کل مبتلایان به ۷۴۷۶ نفر رسید. همچنین ۷ مبتلای دیگر خود را از دست دادند.
 
۲۷ نفر دیگر در چین به کرونا مبتلا شدند
 
مقام‌های پزشکی چین اعلام کردند که ۲۷ نفر دیگر در این کشور به کرونا مبتلا شدند و به این ترتیب، شمار کل مبتلایان به ۸۲ هزار و ۷۱۹ نفر رسید.
 
در این کشور مورد جدیدی از مرک بر اثر کرونا ثبت نشده و آمار قربانیان روی چهار هزار و ۶۳۲ نفر ثابت مانده است.
 
۷۷ هزار و ۲۹ نفر نیز پس از ابتلا به کرونا در چین بهبود یافته‌اند.
 
۳۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در تایلند
 
تایلند امروز -‌شنبه- از ثبت ۳۳ مورد جدید ابتلا به کرونا خبر داد. بنا به آمار جدید مجموع شمار مبتلایان به دو هزار و ۷۳۳ تن می‌رسد.
 
این خبر را یک مقام ارشد سلامت اعلام کرد.
 
این در حالی است که هیچ موردی از مرگ‌ومیر طی ۲۴ ساعت گذشته ثبت نشده است.
 
از زمان شروع اپیدمی کرونا در تایلند در ماه ژانویه تاکنون، ۴۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
 
کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان، با افزایش ۳۱ هزار و ۸۷۷ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۷۱۰ هزار و ۲۱ مبتلا رسیده  است؛ تاکنون ۳۷ هزار و ۱۵۸ مبتلا در این کشور جان خود را از دست داده‌اندو ۶۱۰ هزار و ۵۱۰ نفر نیز پس از ابتلا به این ویروس بهبود یافته‌اند.
 
کشور اسپانیا که بعد از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد، با افزایش ۵ هزار و ۸۹۱ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۹۰ هزار و ۸۳۲ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد ۲۰ هزار و ۲ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.
 
کشور ایتالیا به‌عنوان سومین کشور جهان، با افزایش ۳ هزار و ۴۹۳ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۷۲ هزار و ۴۳۴ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۲۲ هزار و ۷۴۵ ایتالیایی جان خود را از دست داده‌اند.
 
کشور‌های فرانسه، آلمان و انگلیس به‌ترتیب با ۱۴۷ هزار و ۹۶۹، ۱۴۱ هزار و ۳۹۷ و ۱۰۸ هزار و ۶۹۲ مبتلا در رده‌های چهارم تا ششم جهان قرار گرفته‌اند.
 
از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشور‌های آلمان، چین و اسپانیا به‌ترتیب با ۸۳ هزار و ۱۱۴، ۷۷ هزار و ۲۹ و ۷۴ هزار و ۷۹۷ بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.
 
 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از پایگاه خبری تحلیلی پارسینه  ،تاریخ انتشار: 30 فروردین    1399،کدخبر:614676 ،www.parsine.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
0
0
این عدم شفافیت داره همه دنیا رو به چالش ترسناکی میکشی که آخر و عاقبتش معلوم نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین