پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۳۰۹۴
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۸
رییس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره):همه نیروهای ما به شکل استاندارد اصول بهداشتی را رعایت کردند، با توجه به اینکه ما در بیمارستان امام خمینی (ره) بیشترین رقم بیمار را داشته‌ایم، اما در میان کادر درمان و پزشکان هیچ مورد فوتی نداشتیم. در این میان حتی مورد بستری از افراد و نیروهای کادر بیهوشی و عفونی وجود نداشته است.
شعارسال:رییس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) گفت: بیمارستان‌ها توانستند، بهترین خدمات را به بیماران کرونا ارائه دهند و هیچ وقت هم از ویروس کرونا عقب نماندند.
 
«خسرو صادق نیت» رییس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) درباره وضعیت متخصصانی که وظیفه لوله‌گذاری برای بیماران مبتلا به کرونا را بر عهده دارند، اظهار داشت: به دلیل اینکه تمام پروتکل‌های سازمان بهداشت جهانی (WHO) را رعایت کردیم، ‌مشکلی در این زمینه نداشتیم. ما برای رعایت این موازین نه کمتر از پروتکل‌های ارائه شده رفتار کردیم و نه بیش از نیاز در نظر گرفتیم و همه چیز استاندارد بوده است.
 
وی در ادامه گفت: همه نیروهای ما به شکل استاندارد اصول بهداشتی را رعایت کردند، با توجه به اینکه ما در بیمارستان امام خمینی (ره) بیشترین رقم بیمار را داشته‌ایم، اما در میان کادر درمان و پزشکان هیچ مورد فوتی نداشتیم. در این میان حتی مورد بستری از افراد و نیروهای کادر بیهوشی و عفونی وجود نداشته است.
 
رییس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در پاسخ به این سوال که آیا در بخش متخصص عفونی و بیهوشی با کمبود نیرو مواجه نشده‌اید؟ گفت: خیر، نیروهای ما در این حوزه‌ها کافی است.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا در میان کادر درمان، پزشکان، پرستاران و ... در بیمارستان امام خمینی مورد  ابتلا به کرونا ویروس بوده است؟ گفت: تنها یک پرسنل داشتیم که به کرونا مبتلا شد و خوشبختانه بهبود یافت و حتی بستری دراز مدت هم نداشتیم.
 
صادق نیت در واکنش به این پرسش که با توجه به افزایش ترددها در سطح شهر تهران،‌ آیا تعداد ورودی‌ها و مراجعه‌کنندگان به بیمارستان امام خمینی افزایش داشته است؟ گفت: خیر، ما هنوز افزایش جدی نداشته‌ایم. حتی می‌توانیم بگوییم که روند ما همچنان نزولی است و خیلی آهسته به سمت نزولی می‌رود.
 
رییس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) درباره سخنان فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران درباره احتمال افزایش آمار به تناسب افزایش ترددها در شهر تهران گفت: این احتمال وجود داشت، اما با رعایت موارد بهداشتی از سوی مردم، خوشبختانه این احتمال محقق نشد. پیش‌تر گفته می‌شد، اگر مردم موازین را رعایت نکنند، آمار افزایش می‌یابد، اما با رعایت مردم و تمهیداتی که اندیشیده شده،‌ حداقل در بیمارستان ما که بیشترین مراجعه را داشته و در مرکز شهر قرار دارد، روند کاهشی ابتلا ‌همچنان ادامه دارد.
 
وی افزود: به نظر می‌رسد ما شاهد نتیجه و دستاورد خوبی از این قضیه در بیمارستان‌ها بوده‌ایم. من  احساسم این است که مردم رعایت می‌کنند و اقدامات بهداشتی را هم انجام می‌دهند. در کنار همه این اقدامات بیماریابی نیز همچنان ادامه دارد که کمک بسیاری کرده است.
 
صادق نیت درباره روند بیماریابی گفت:‌ به طور کل برنامه بیماریابی که در تهران انجام می‌دهیم، کار خوبی بوده و خوشبختانه خدمات درمانی و بهداشتی تاکنون توانسته نتیجه خوبی به جای بگذارد.
 
رییس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) تاکید کرد: مردم باید تمام توصیه‌هایی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند را رعایت کنند. با توجه به آخرین آمار،‌ وزارت بهداشت هر روز یک سری توصیه‌هایی را اعلام می‎کند که همه مردم باید به این توصیه‌ها گوش کنند. به نظرم اکثریت مردم همه این توصیه‌ها را گوش داده‌اند.
 
وی خاطرنشان کرد: ما مسیر خوبی را طی می‌کنیم و بیمارستان‌های ما از بیماری عقب نیستند، بیمارستان‌ها توانستند بهترین خدمت را به بیماران و مراجعان بدهند و هیچ وقت از بیماری و ویروس کرونا عقب نمانده‌اند. ما بر خلاف انتظاری که می‌رفت، کمترین میزان آمار مرگ و میر را داشتیم.
 
صادق نیت در مقایسه خدمات درمانی ایران نسبت به کشورهای دیگر گفت: خدمات تیم بهداشت و درمان ما در مقایسه با کشورهای دیگر به خصوص کشورهای پیشرفته به مراتب بهتر بوده است.
 
رییس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) گفت: ما تلاش می‌کنیم بر اساس پیش‌بینی‌هایی که انجام می‌شود به مردم خدمت کنیم. پیش‌بینی‌هایی که اساتید اپیدمیوژی و ویروس‌شناسان دارند، این است که احتمال دارد طی هفته‌های آینده میزان افزایش را ببینیم، ما هم کاملا آماده‌ایم که اگر این اتفاق افتاد، بتوانیم خدمات درست به مردم بدهیم، اما امیدواریم که این پیش بینی درست از آب در نیاید و همین روند نزولی ادامه پیدا کند. 

 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از   خبرگزاری  ایلنا ،تاریخ انتشار: 9 اردیبهشت   1399،کدخبر: 905337،www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین