پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۸۸۵۴
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم بر لزوم حمایت از صنعت فلج شده گردشگری استان تاکید کرد.

شعارسال: حمید یزدانی شامگاه پنجشنبه در سی و سومین جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت سالن جلسات استانداری با اشاره به مشکلات بخش گردشگری قم گفت: این مشکلات مختص به امروز نیست و پیش از شیوع کرونا نیز وجود داشته است.

وی افزود: اگر بخش دولتی به کمک بخش گردشگری خصوصی نیاد مشکلات حل نخواهد شد. نباید از این حقیقت چشم پوشی کرد که ویروس کرونا، بسیاری از تأسیسات گردشگری قم را فلج کرد و امروز فعالان اقتصادی در صنعت گردشگری، با فشار‌های اقتصادی و چک‌های برگشتی و معوقه‌های بانکی در پرداخت تسهیلات روبرو هستند.
یزدانی با ذکر این مطلب که در این مدت ۵ هزار نفر شاغل رسمی در بخش گردشگری قم بیکار شده اند گفت: سرمایه‌گذاران زیادی در این صنعت متحمل خسارات جبران‌ناپذیری شده‌اند و هنوز هم بسیاری از تأسیسات گردشگری به دلیل شیوع کرونا، مجوز فعالیت ندارد. بیش از ۳۶ میلیارد تومان معوقات بانکی بر دوش فعالان اقتصادی باقی‌مانده و از طرف بانک‌های دولتی و خصوصی تحت‌فشار هستیم و اجرائیه صادرشده است، اما حمایتی در این زمینه وجود ندارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم بیان کرد: بخش گردشگری برای سرپا ماندن نیازمند تسهیلات ویژه‌ای است و عدم حضور زائر و مسافر سبب زیان‌های مالی زیادی به فعالان اقتصادی در گردشگری شده است.
وی اظهارکرد:بخش گردشگری بیش از هر بخش دیگری در سطح استان قم، متضرر شد و بسیاری از واحد‌های تجاری و خدماتی در این بخش دچار خسارات جدی شدند. با توجه به لطمات اقتصادی، انتظار می‌رود تمهیداتی اندیشیده شود تا این واحد‌های گردشگری بتوانند سرپا بمانند و این بحران را سپری کنند، به‌ویژه اینکه ۱۰۰ درصد تأسیسات گردشگری همچون مسافرخانه‌ها و هتل‌ها و مراکز تفریحی در تعطیلی به سر برد.
یزدانی با اشاره به مراجعات بسیار فعالان این بخش برای دریافت بیمه بیکاری عنوان کرد: این مشکلات در بخش حمل و نقل هم وجود داشته است. مشکل دیگر آن است که سازمان‌های هواپیمایی قبل از کرونا از دفاتر گردشگری پول گرفته‌اند، اما آن را عودت نمی‌دهند. باید دستگاه‌های دولتی بیش‌ازپیش ما را همراهی کنند به‌ویژه اینکه تا چند ماه آینده نیز وضعیت زائرپذیری بر همین منوال است و قم بیش از شهر‌های دیگر متضرر شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت آویا، تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹، کدخبر: 32391: www.avianews.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین