پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۰۵۶۷
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
باغات میوه روستای دیل بخش جدایی ناپذیر زیبایی‌های این روستای توریستی به شمار می‌روند که از ارزش و شهرت زیادی در منطقه برخوردار هستند.
شعارسال: روستای دیل از توابع بخش مرکزی گچساران است که با مختصات جغرافیایی ۵۰ درجه و ۴۶ دقیقه طول شرقی و ۳۰ درجه و ۳۳ دقیقه عرض شمالی، در ۲۷ کیلومتری شمال غربی گچساران و ۱۸۴ کیلومتری یاسوج قرار دارد.

این روستا از جنوب به کوه کاردی و از شمال شرقی به کوه، ولی گنج محدود می‌شود؛ ارتفاع روستای دیل از سطح دریا ۸۵۰ متر است و آب و هوای آن در فصل بهار مطبوع و دلپذیر، در تابستان گرم و خشک و در زمستان بارانی و معتدل است..

این روستا دارای هفت منطقه بنام‌های میانکوه، رادک، اسلام آباد، ده بزرگ، تکیه، ده برج و ده بی بی کریمه است؛ اگرچه باغات میوه روستای دیل بخش جدایی ناپذیر زیبایی‌های این روستای توریستی به شمار می‌روند که از ارزش و شهرت زیادی در منطقه برخوردار هستند.

انواع مرکبات (لیمو ترش، لیمو شیرین، نارنگی، پرتقال)، انار، انگور، خرمالو، زردآور، ازگیل، هلو، شاه توت و... از جمله درختان میوه در این روستاست.

درادامه دیدن تصاویری از باغات دیل را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

گشت و گذار در باغ‌های دیدنی دیل
 
گشت و گذار در باغ‌های دیدنی دیل
 
 
گشت و گذار در باغ‌های دیدنی دیل
 
گشت و گذار در باغ‌های دیدنی دیل

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از صبح زاگرس، کد خبر:۱۵۹۰۷۵، تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹، sobhezagros.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین