پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۱۰۳۳
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲
چالِش‌تُر، در ۵ کیلومتری شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این شهر به خاطر صنایع دستی مرغوب و ابنیه تاریخی اش شهرت جهانی دارد.

شعار سال: استاد احمد نیکزاد و استاد وی حاج عبداله، شهره‌ترین قفل سازان این خطه بوده‌اند. کارگاه قفل سازی او هنوز پابرجاست و فرزند (استاد یداله نیکزاد) و نوه او راه پدر را ادامه می‌دهند.

قفل‌های سنتی چالش‌تر در موزه‌های مختلف و معتبر دنیا به نمایش گذاشته شده‌اند و هنوز قفل‌های ساخته شده در این کارگاه روانه بازار‌های جهانی می‌شوند. ساخت یک قفل مراحل متعددی دارد. برای اینکه بتوانید تمام مراحل ساخت یک قفل را ببینید باید روز‌های متمادی به کارگاه مراجعه کنید.

هنوز قدیمی‌های شهر که قفل‌های سنتی را به یادگار نزد خود نگاه داشته‌اند برای ساخت کلید و تعمیر قفل‌هایشان به این کارگاه مراجعه می‌کنند.۲۰ خرداد ماه روز جهانی صنایع دستی و سالروز وفات استاد احمد نیکزاد چالش‌تری است.

 

 

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری گسترش، تاریخ انتشار 21 خرداد    99، کد خبر:    103733، www.gostaresh.news

اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین