پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۱۷۹
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸
برای اجرای طرح ماهی در قفس 30 مرکز تولیدی پیش‌بینی شد که تاکنون 10 مرکز راه‌اندازی شده و سایر مراکز هم در حال پیگیری است.
شعارسال: یدالله شمایلی در جمع خبرنگاران استان مازندران در مرکز پرورش ماهی در قفس در جویبار اظهار کرد: در خوزستان و ایلام بزرگ‌ترین پروژه کشاورزی ایران را انجام می‌دهیم.

وی تصریح کرد: این پروژه به مساحت 500 هزار هکتار قرار است نسبت به احیای اراضی کشاورزی این منطقه اقدام کند، برای اجرای فاز نخست این طرح 1.5 میلیارد دلار اعتبار پیش‌بینی‌ و مقرر شد 312 هزار هکتار اراضی احیا شود که بخش نخست اجرا شد و فاز دوم این طرح نیز 238 هزار هکتار است که این موضوع در حال پیگیری است.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر کشور با اعلام اینکه به دلیل صید بی‌رویه ذخیره ماهی دریای خزر کاهش یافت، افزود: در این بخش هم برنامه‌های جدی مدنظر است و طرح پرورش ماهی در قفس نیز مورد حمایت این موسسه قرار میگیرد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر این طرح در سواحل خزر، خلیج فارس و دریای عمان قابل اجرا است، گفت: پیش‌بینی تولیدی یک‌میلیون تن ماهی در قفس برای پس از اجرای این طرح پیش‌بینی شد که این طرح مورد تایید بسیاری از سازمان‌های جهانی است.

شمایلی یادآور شد: وزارتخانه در یک برنامه پنج ساله طرح تولید 200 هزار تن را در دستور کار قرار داد و موسسه جهاد نصر با توجه به رسالتی که دارد با توافق با سازمان شیلات برنامه دارد که طی یک برنامه 10 ساله 80 هزار تن ماهی را تولید کند.

وی اضافه کرد: برای رسیدن به 80 هزار تن باید شرکت‌های تخصصی در سطح کشور راه‌اندازی شود که این موضوع در برنامه کاری قرار گرفت.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر کشور گفت: شرکت‌های تخصصی در حوزه بسته‌بندی و بازاریابی نیز فعال شدند و تلاش دارند برنامه منسجم در این ارتباط را اجرایی کنند.

وی گفت: برای اجرای طرح ماهی در قفس 30 مرکز تولیدی پیش‌بینی شد که تاکنون 10 مرکز راه‌اندازی شده و سایر مراکز هم در حال پیگیری است.

شمایلی ادامه داد: با اجرای طرح‌های موسسه جهاد نصر 30 هزار نفر ایجاد اشتغال می‏‌شود که 6 هزار و 340 نفر در بخش تولید، 3 هزار و 50 نفر در بخش پشتیبانی و بقیه در سایر بخش‌ها فعال میشوند.

وی با اعلام اینکه برای تولید 80 هزار تن تولیدات آبزی‌پروری 3 هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که دولت برای اجرای این طرح تسهیلات در اختیار این موسسه قرار میدهد.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر ادامه داد: طرح پرورش ماهی در قفس در تعدادی از سدهای کشور نیز پیگیری میشود که این طرح‌ها در سدهای گلابر، زیویه، تنگ حمام، مروک، دوپرچ، کارون جهار، کارون سه و ماروچ نیز قرار است اجرا شود که تاکنون در برخی از سدها اجرای و برای بقیه هم در حال دریافت مجوز هستیم.

وی در ارتباط با تولید ماهیان خاویاری در استان مازندران گفت: مقرر شد در این سایت یک‌هزار و 600 تن ماهی خاویاری و 25 تن خاویار استحصال شود.

شمایلی به اجرای طرح پرورش میگو در شمال کشور نیز اشاره کرد و افزود: برای نخستین بار این موضوع در دستور کار قرار گرفت در یک برنامه زمان‌بندی شده تولید میگو در 200 هکتار انجام شد و به دلیل موفقیت در سال جاری قرار است 400 هکتار به اجرای این طرح اختصاص داده شود.

وی در پایان گفت: سایت میگو در شمال کشور با ظرفیت 200 هکتار و 400 صد تن در دست اقدام است، که با اجرایی شدن این طرح در حال حاضر زمینه برای مشارکت مردم در تولید میگو در دستور کار قرار گرفت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی مازنیوز، تاریخ انتشار: جمعه 19 شهریور 1395، کد خبر: 2775، www.maznews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین