پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۴۳۰
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
یکی از از دغدغه‌هایی که اخیرا مطرح شده بود انتقال آب دریای مازندران به فلات مرکزی و سمنان بود که در نطقی که داشتم بر روی این مسئله پافشاری کردم چون احساس بر این است که اگر بدون کارشناسی اتفاقی برای دریا بیفتد این احتمال وجود دارد که آب از مازندران خارج شود و نمک در منطقه ما باقی بماند. در نتیجه ما هم دچار اتفاق شومی مانند زاینده رود یا دریاچه ارومیه می‌شویم
شعارسال: قاسم احمدی لاشکی متولد 1344 در شهرستان نوشهر است. کارشناسی علوم اجتماعی خود را از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد علوم اجتماعی، گرایش مدیریت امور فرهنگی را از واحد علوم تحقیقات تهران اخذ کرد و تحصیلات خود را تا مقطع دکتری در رشته مدیریت دانشکده علوم انسانی آکادمی علوم جمهوری تاجیکستان ادامه داد.

احمدی که تجربه یک دوره نمایندگی در مجلس نهم را دارد، در انتخابات مجلس دهم نیز مورد اعتماد شهروندان حوزه انتخابیه خود قرار گرفت تا چهار سال دیگر وکیل مردم در خانه ملت باشد.

با تشکیل مجمع نمایندگان مازندران در بدو شروع به کار مجلس دهم، احمدی لاشکی از طرف نمایندگان مازندران به عنوان رئیس این مجمع انتخاب شد تا علاوه بر مسئولیت منطقه‌ای خود، بخشی از توان خود را صرف پیگیری مسائل کلان استان نمایند.

وی که در مجلس نهم عضو کمیسیون علوم و تحقیقات بود، در مجلس دهم نیز با اصرار رئیس مجلس و رئیس فراکسیون امید از ورود به کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس منصرف شد و مجددا به کمیسیون علوم و تحقیقات پیوست تا تنها نماینده مازندران در این کمیسیون باشد.

قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با موثق در ارتباط با برگزاری همایش بررسی ابعاد جایگاه مازندران در برنامه ششم توسعه که قرار است در روز 17 تیر در بابلسر برگزار شود، گفت: کار بسیار خوبی است که نخبگان جمع بشوند. نخبگان استان مستقیم با برخی از مسئولان نظام همچون دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، دکتر نوبخت معاون رئیس سازمان مدیریت، دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی و احتمالا وزیر محترم کشور در ارتباط باشند. همینکه ما به نخبگان استان این فرصت را بدهیم که دغدغه‌ها و مشکلات خود را با این عزیزان در میان بگذارند و نظرات آنها را داشته باشند کار بسیار خوبی است و از این بابت از متولیان به خصوص استاندار تشکر می‌کنم.

احمدی لاشکی افزود: اما گمان می‌کنم زمان مناسبی انتخاب نشد. تعطیلات عید فطر است و نمایندگان برنامه‌های خاص خود را دارند به همین خاطر احساس می‌کنم شاید نشود اجماع نمایندگان را داشته باشیم ولی سعی میکنیم یک نشستی با جناب آقای دکتر جهانگیری داشته باشیم که تکمیل کننده آنچه در این برنامه میگذرد باشد.

* حسن همایش 17 تیر کشف استعدادها است

مهم‌ترین حسن همایش بررسی ابعاد جایگاه مازندران در برنامه ششم کشف استعدادها است. ما در مازندران ظرفیت‌های بسیاری داریم که در تهران یا حتی خارج از کشور هستند. جمع کردن آنها و نظر خواستن و مشورت گرفتن برای بهبود اوضاع مازندران می‌تواند بسیار مثمر ثمر باشد. برای رفع کدورت ها و همدل شدن برای رسیدن به هدف مشخص بسیار خوب است. در مشورت قطعا راهکارهای بهتری ارائه می‌شود. به قول امیرالمومنین (ع) هر کس مشورت را رها کند هلاک خواهد شد. مشورت در بسیاری از کارها می‌تواند مثبت واقع شود و در طراحی و برنامه ریزی برای آینده استان لحاظ شود.

* نیمی از طرفیت‌های برنامه پنجم توسعه اجرا نشد

زمان برنامه پنجم توسعه تمام شد. نه تنها زمانش تمام شد بلکه چندماهی است که ما زمان برنامه ششم توسعه را گرفتیم و با برنامه پنجم داریم پیش می‌رویم. به خاطر اینکه بدون قانون نبوده باشیم، یک مصوبه ای در مجلس نهم گذراندیم که تا زمانی که برنامه ششم به تصویب برسد برنامه پنجم را به عنوان الگو ادامه بدهیم. بسیاری از قسمت‌های برنامه پنجم توسعه اجرا نشده است. اینکه در بحث انرژی ، دانشگاهها، آموزش و پرورش و ... کجا باید می‌رسیدیم و اکنون کجا هستیم. من به شخصه فکر میکنم شاید نیمی از این ظرفیت‌ها را اجرایی نکردیم.

* کلیت برنامه ششم توسعه هنوز در اختیار ما قرار نگرفت

برنامه ششم توسط دولت محترم آماده شد. برخی از نمایندگان مجلس نهم میخواستند در روزهای واپسین مجلس نهم آن را مصوب کنند و تمام کنند اما عاقلانه نبود. هیات رئیسه عقلمند بود و عنوان کرد که مجلس بعدی آن را پیگیری کند زیرا آنها می‌خواهند برنامه ششم توسعه را پیگیری کنند بنابراین بهتر خودشان نظر بدهند. الان ما منتظر هستیم که لایحه تقدیم بشود. تا این لحظه چیزی به ما نرسید ولی به زودی تحویل داده خواهد شد. البته بحث یک فوریت که بحث های خاصی داشت تصویب کردیم اما کلیت آنچه که باید بیاید به همراه کتابچه‌ها، برنامه‌ها و جداول هنوز در اختیار ما قرار نگرفت. ما تنها یک طرح یک فوریت را در این حوزه با حدود 57 درصد آرا مصوب کردیم و دکتر نوبخت توضیحاتی دادند که بحث برنامه بودجه‌ای بود که شاید بخش‌هایی از آن مرتبط با برنامه ششم توسعه شود.

* در برنامه‌های توسعه استانی نگاه نمی‌‌شود

در برنامه پنج ساله به این شکل نیست که جایگاه استان را درنظر بگیرند یعنی بگویند مازندران را اینطور در نظر بگیریم. در فراکسیون شمال که با دکتر لاریجانی هم نشست داشتیم مطرح شد که در بحث اراضی به طور مثال این موارد را خدمات بدهند. کلیات را بحث می‌کنیم. بحث گردشگری را اینطور بنویسید. در قالب کلیات نوشته می‌شود اما در جزئیات ممکن است ما بیشتر بهره‌مند بشویم. اینها اگر به دستمان برسد در مجمع نشست می‌گذاریم.

* دعوت به همکاری از خبرگان و نخبگان

از اهل فن و خبرگان و نخبگان خواهش می‌کنیم آنها هم برنامه توسعه را مطالعه کنند و اگر فکر می‌کنند در بحث قانون نویسی می‌توانند مشاوره‌هایی بدهند، دریغ نکنند زیرا ما مشاوره‌های آنها را فرصت تلقی می‌کنیم بنابراین دست نیاز به سوی عزیزان دراز می‌کنیم. راهنمایی‌های عزیزان قطعا می‌تواند به کمک ما بیاید. ماه آینده قطعا در این بحث ورود خواهیم کرد تا بتوانیم در مرحله اول برنامه فرا دستی که همان برنامه پنج ساله ششم است به گونه ای بنویسیم که مایه عزت و افتخار آفرینی برای ایران اسلامی و در کنار آن مایه توسعه توسعه و توفیق بیشتر برای استان مازندران بشود.

* ممکن است دچار اتفاقی مانند زاینده‌رود یا دریاچه ارومیه شویم

یکی از از دغدغه‌هایی که اخیرا مطرح شده بود انتقال آب دریای مازندران به فلات مرکزی و سمنان بود که من به عنوان رئیس مجمع نمایندگان موضع گرفتم و نامه‌ای به رئیس محترم جمهور دکتر روحانی زدم و در نطقی که داشتم بر روی این مسئله پافشاری کردم چون احساس بر این است که اگر بدون کارشناسی اتفاقی برای دریا بیفتد و مورد تایید دوستان اهل فن قرار نگیرد و دوستان محیط زیست نظرشان منفی باشد، این احتمال وجود دارد که آب از مازندران خارج شود و نمک در منطقه ما باقی بماند. در نتیجه ما هم دچار اتفاق شومی مانند زاینده رود یا دریاچه ارومیه می‌شویم. بنابراین این مسئله را با حساسیت بسیار دنبال می‌کنیم.

* پروژه‌های کلان استان مد نظر مجمع نمایندگان است

همواره در درجه اول رضایت خدا و سپس رضایت مردم را مد نظر داشتم. من از این بابت خدا را شاکرم که آنچه در وسعم بود در مجلس جدید و از 7 خرداد تاکنون انجام دادم. با لطف دوستان نماینده استان به عنوان رئیس مجمع نمایندگان مازندران انتخاب شدم بنابراین وظایفم دووجهی شد. طبیعتا باید بخشی از زمانم را برای کل استان منظور کنم و بخشی برای حوزه انتخابیه خودم. برای استان مازندران در این ایام نشست‌هایی متفاوتی با رئیس محترم قوه مقننه، برخی از وزرا و مسئولان، با استاندار و معاونین ایشان داشتیم واین روند در هفته‌های آینده ادامه دارد. در مجموع در مسیری می‌رویم که پروژه‌های کلان و اثرگذار را مشخص کنیم و به صورت استانی دنبال اجرایی شدن آن باشیم.

دکتر قاسم احمدی لاشکی بنا دارد هر سه ماه به صورت فصلی گزارش عملکرد به مردم بدهد که در اولین قدم گزارش بهار 95 تقدیم شده است که توسط نشریه موثق منتشر می‌شود:

- پیگیری در جهت عملیاتی شدن ابرپروژه آزاد راه تهران چالوس که قطعه 4 افتتاح قطعه 1 تا بهار 96 افتتاح می‌شود. قطعات 2 و 3 با رقم 1.300.000.000 یورو با شرکت دوو کروه جنوبی پیش‌نویس قرارداد آن به امضا رسید

- پیگیری حل مشکل تردد بومیان منطقه در قطعه 4 آزادراه تهران چالوس (خودروهای پلاک 72 ن و 72 ص)

- آغاز عملیات روکش آسفالت محور جاده کندوان (از تونل به سمت شهر مرزن آباد) به طول تقریبی 60 کیلومتر

- پیگیری جهت احداث پل روگذر کوشکسرا در محور در محور کمربندی چالوس نوشهر که ان‌شاالله به زودی افتتاح خواهد شد

- بهسازی و آسفالت محور اصی جاده کجور به طول 10 کیلومتر روستای چناربن و ادامه عملیات محور هنیسک به نیچکوه در تیرماه 1395

- افتتاح ساختمان جدید اداره آموزش و پرورش شهرستان نوشهر

- دریافت مجوز جهت انتقال آب شرب از رودخانه دلیر و تاثر به شهرهای مرزن آباد، چالوس و نوشهر

- پیگیری و تعیین و تکلیف پروژه ساخت استادیوم ورزشی شهدای نوشهر که ان‌شاالله حداکثر تا 2 سال آینده به بهرده‌برداری خواهد رسید

- افتتاح اداره مستقل منابع طبیعی کجور

- پیگیری جهت تسریع در گازرسانی شهارهای کجور و پول که حدود 30 کیلومتر لوله‌گذاری انجام و مناقصه نصب CNG به ارزش تقریبی 140.000.000.000 برگزار و پیمانکار انتخاب گردید

- آغاز عملیات ساختمان اورژانس و کلینیک تخصصی بیمارستان شهید بهشتی نوشهر

- تصویب پروژه‌های آب رسانی به 1: مجتمع آبرسانی خاچک 2: مجتمع آبرسانی شرق نوشهر 3: مجتمع آبرسانی شهدای اویل 4: مجتمع آبرسانی صلاح الدین کلا که ان‌شاالله تا پایان سال 1395 به بهره‌برداری خواهد رسید

- پیگیری جهت اقدامات اساسی در تقویت بندر و گمرک نوشهر

- حمایت و پیگیری در فراکسیون گمرک و بنادر جهت پیاده سازی سامانه جامه گمرکی

- افتتاح 3 دفتر نمایندگی در شهرهای نوشهر، چالوس، کلاردشت به منظور تسهیل در خدمت رسانی به مردم شریف منطقه

- افتتاح تونل شهری و پل میدان میوه و تره بار چالوس

- افتتاح پل سردآبرود چالوس

- پیگیری جهت احداث پل روگذر کوشکسرا در محور کمربندی چالوس نوشهر که ان‌شاالله به زودی افتتاح خواهد شد

- بهسازی و آسفالت روستاهای دوات غرب، اوجاکلا، کلاچان، نعمت آباد، آهنگرکلا چالوس و اویجدان کلاردشت و ادامه عملیات مسیر طویر-ناتر در تیرماه 95

- پیگیری جهت ساخت استخر سرپوشیده آموزش و پروش چالوس

- افتتاح اداره مستقل گاز شهر هچیرود و افتتاح پست امداد و اتفاقات شبکه گاز چالوس

- تصویب 4 خطه کردن محور مرزن آباد کلاردشت و ایمن سازی و روکش آسفالت محور کلاردشت عباس آباد

- گازرسانی به روستای کلنو

- آغاز عملیات انتقال آب ملک جوی کلاردشت به بیرون بشم با اعتباری بالغ بر 85.000.000.000 ریال

- تهیه قیر رایگان برای آسفالت معابر شهرهای هچیرود، کلاردشت، مرزن آباد و روستاهای منطقه

- ارتقا سطح کمی و کیفی تصفیه خانه کلاردشت و افزایش ظرفیت از 100 به 220 مترمکعب در ثانیه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی که ان‌شاالله تا مهر 95 به هبره‌برداری خواهد رسید

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری مازندمجلس، تاریخ انتشار: یکشنبه 27 تیر 1395، کد خبر: 70122، www.mazandmajles.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین