پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۶۷۰۴
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
یکی از مشکلات مهم اهالی شهرستان تایباد، عدم گازرسانی به روستا‌های آنجاست که به دلیل کمبود اعتبارات اهالی این ۱۰روستا در شهرستان تایباد فعلا از گازمایع و کپسول گاز برای پخت و پز استفاد ه می‌کنند و کمبود کپسول گاز مایع برای این روستا‌ها مشکل ساز شده است.

شعار سال: شهرستان ۱۳۰هزارنفری تایباد به عنوان  یکی از شهرستان های مرزی استان خراسان رضوی، ۱۰روستا در بخش مرکزی تایباد دارد که هنوز گازرسانی نشده و این روزها ساکنان این روستاها با کمبود کپسول گازمایع دست وپنجه نرم می کنند. هرچند پروژه های گازرسانی به  بیشتر روستاهای بخش مرکزی تایباد با پیگیری مسئولان اجرایی از جمله فرماندار و بخشدار مرکزی تایباد در دست اجراست ولی به دلیل کمبود اعتبارات اهالی این ۱۰روستا در شهرستان تایباد فعلا از گازمایع و کپسول گاز برای پخت و پز استفاده می کنند و کمبود کپسول گاز مایع برای این روستاها مشکل ساز شده است.

گل محمدی یکی از اهالی روستای آبقه می گوید: روستای آبقه یکی از روستاهای پرجمعیت بخش مرکزی تایباد است و مدتی است مشکل تامین گاز مایع داریم. نماینده روستا می گوید: به دلیل کمبود کپسول اهالی روستا مجبور به شکستن چوب های جنگلی برای طبخ غذا هستند بنابراین از مسئولان درخواست حل مشکل را داریم. رحمانی از اهالی روستای پشته می گوید: از شهرستان های همجوار کپسول گاز مایع را به قیمت ۵۰هزارتومان به تایباد می فروشند که بازارسیاه در این زمینه تشکیل شده و با این کمبود و نبود نظارت عده ای دنبال بازارسیاه هستند. نعمتی، نماینده  توزیع کپسول های گاز ویژه روستاییان می گوید: یک ماه است که روستاها کمبود کپسول گاز دارند و دلیل این کمبود کاهش سهمیه گاز مایع در ماه برای شهرستان تایباد است که  از ماه  قبل هشت تانکر گازمایع  به پنج تانکر کاهش یافته است. وی می افزاید: علاوه بر ۱۰روستای بخش مرکزی تایباد، پاسگاه های مرزی هم از کپسول گاز استفاده می کنند که مشکل برای همه به وجود آمده است.

یزدی نژاد رئیس اداره  پخش فراورده های نفتی و گاز در تایباد با تایید مشکل روستاییان می گوید: اولا از این پس مطابق تصمیم گرفته شده از سوی شرکت نفت براساس کدپستی، نفت و گاز مایع سهمیه ویژه روستاییان فاقد گازرسانی اختصاص می یابد و اکنون هم سهمیه گاز به نمایندگی تحویل داده می شود و باید دهیاران برتوزیع نظارت داشته باشند تا جلوی بازار سیاه گرفته شود. ثانیا پیگیر دستگاه پوز از بانک ملت برای جذب سهمیه هستیم  و از این پس توزیع نفت و گاز به صورت الکترونیکی است. قیاسی بخشدار مرکزی تایباد هم در این باره می گوید: پیگیر حل مشکل نفت و گاز روستاییان هستیم ، از طرفی فرماندار شهرستان از طریق مجاری قانونی و شرکت گاز پیگیر هستند تا برای روستاهایی که شبکه گازرسانی آن ها نا تمام است سریع تر تامین اعتبار و مشکل حل شود. بخشدار مرکزی تایباد  می افزاید: نشستی با نماینده توزیع کننده و مدیر اداره پخش فراورده های نفتی تایباد داریم تامشکل هرچه سریع تر رفع شود.قائمی طلب، مدیر روابط عمومی  شرکت پخش  فراورده های نفتی منطقه خراسان رضوی درباره مشکل کمبود کپسول گازمایع در 10 روستای شهرستان تایباد به خراسان رضوی می گوید: گازمایع که توسط تانکرهای حمل گازمایع  انتقال می یابد به تایباد خواهد رسید  و این تانکرها  فقط روز یک شنبه  با تاخیر  رسید. وی تصریح کرد: حمل گاز از تهران و اصفهان انجام می شود و براساس نیاز و سهمیه تعیین شده شهرستان است و هیچ مشکلی نیست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه خراسان، تاریخ انتشار: 4 شهریور 99، کد خبر: 20459/1/242662/0 

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین