پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۶۴۴
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
مردم چهار محال و بختیاری از شعار های پی در پی مسئولین خسته شده اند آن ها همواره به دنبال عمل کردن به وعده های آن ها هستند.

شعارسال: ابتدای همین امسال بود که اعلام شد تنها 30 درصد واحدهای تولیدی کوچک و متوسط در کشور فعال هستند و مابقی غیرفعال یا نیمه فعال می‌باشند.واقعیت آن است که در وضعیت رکود اقتصادی فعلی، حمایت‌های دولتی از این دسته از صنایع گرچه به جای خود خوب و مفید است اما فراتر از آن می‌بایست فکری اساسی‌تر برای رونق صنایع کوچک نمود.

به‌طور نسبی می‌توان مدعی شد که همین وضعیت با اندکی تسامح در استان چهار محال و بختیاری نیز وجود دارد، چه آن‌که بی تعارف باید گفت هم‌اکنون بخش قابل‌توجهی از واحدهای صنعتی به خصوص واحدهای کوچک و متوسط به جهت مشکلات نقدینگی و به خصوص نبود بازار مصرف با حداقل ظرفیت به کار مشغول‌اند و عده‌ای نیز عملاً به حالت تعطیلی درآمده و از چرخه تولید فعال خارج‌شده‌اند.

بنا بر دستور رییس‌جمهور، استانداران موظف شده‌اند که زمینه احیای واحدهای صنعتی غیرفعال و راکد را در استان‌ها فراهم کنند و تا دغدغه‌ها و مشکلات واحدهای صنعتی کوچک و متوسط استان را به حداقل ممکن کاهش دهد اما آیا این موضوع تا کنون به واقعیت پیوسته است؟ باید از صنایع کوچک نیمه فعال و راکد جویا شد..

از سویی به اعتقاد نگارنده و بنا بر سخنان خود دست‌اندرکاران واحدهای صنعتی و تولیدی استان، مسئولان می‌بایست در عین ارائه تسهیلات آسان و ارزان‌قیمت، فکری جدی هم برای بازاریابی محصولات صنایع کوچک و متوسط داشته باشند؛ چه آن‌که در غیر این صورت چندان نمی‌توان امیدی به حل مشکلات موجود دست‌کم در کوتاه مدت داشت.

در این میان رسانه ها به دنبال رسد کردن وعده های دولت بوده و شرایط موجود اقتصادی استان، اولاً وعده‌های مسئولان استان را تا به سرانجام رساندن نهایی پیگیری و مطالبه کنند و ثانیاً در پرتو تهیه اخبار، مصاحبه‌ها و گزارش‌های انتقادی و البته منصفانه به عیب‌یابی وضعیت کلی اقتصاد استان و ارائه راهکار برای رفع آن‌ها اهتمام ویژه‌ای بورزند.

در خصوص مطلب فوق مسئله را در همایش روز صنعت، معدن و تجارت جویا خواهیم شد ...

*بیش از دو هزار اشتغال در بخش صنعت چهار محال و بختیاری !!!

صدور 219 فقره پروانه بهره‌برداری، با بیش از 4 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار (که اشتغال 2 هزار و 200 نفر را به همراه داشته) ،افتتاح بخشی از واحد های صنعتی در سفر رئیس‌جمهور و معاون اول به این استان ، سازمان صنعت، معدن و تجارت با رویکرد اساسی تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ،زمین گیر شدن برخی از طرح های بزرگ صنعتی این استان بنا به دلایلی چون نبود سرمایه در گردش، اعمال تحریم‌های ناعادلانه، عدم امکان واردات ماشین‌آلات ،وعده بهره برداری مجدد برخی از آنها در سال جاری ، راه اندازی تنها واحد تولید چادر مشکی کشور با تولید 10 میلیون متر مربع بعنوان تنها واحد تولیدی چادر مشکی کشور تا سال‌ها ،نداشتن اکتشاف و کانسار در مناطق حفاظت شده و استفاده از روش‌هایی چون احداث ژئوپارک‌ها در حوزه معادن ،بهره برداری شش واحد تازه در چهار محال و بختیاری در این حوزه ،برگشت 6 واحد صنعتی تازه راه‌اندازی شده در همین ایام در راستای اقتصاد مقاومتی ،برگزاری 40 جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با 170 مصوبه (شامل: 20 جلسه رسمی، 20 جلسه کارشناسی و با مجموع 68 مصوبه اجرایی از جمله موارد آمده در گزارش عملکرد دکتر امامی رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان در این مراسم بود .

*صنعتگران چهارمحال و بختیاری در اینده از سوی نماینده مجلس حمایت خواهند شد!!!

اردشیر نوریان نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی در خصوص حوزه صنعت و معدن استان اظهار کرد:تلاش می‌کنیم در مجلس و در عرصه قانون‌گذاری پشتیبانی لازم را از فعالیت‌های صنعتگران، تجار و معادن این استان داشته باشیم.

تلاش در جهت اقتصاد مقاومتی فقط با اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت به نتیجه نمی‌رسد چراکه اقتصاد یک زنجیره به هم پیوسته است و اگر همه دست در دست هم ندهند و کمک نکنند به نتیجه نخواهد رسید.

معتقدم قبل از اینکه به دنبال کنار هم چیدن عوامل اقتصادی باشیم باید یک رویکرد تولیدی داشته باشیم و از نظر سیاسی نیز آن را پشتیبانی کنیم.

ضروری است تا به لحاظ فکری این روحیه و نگاه توحیدی در جامعه و در بین مردم ایجاد شود.

لزوم درون‌زا بودن اقتصاد و اینکه این موضوع اقتضائاتی دارد و نباید مرزهای کشور را به دور خودمان ببندیم بلکه تلاش کنیم تا مبانی پایه‌های اقتصاد در کشور تقویت شود.

در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سرمایه‌گذاری بسیار مهم است که اجرایی شدن آن احتیاج به فرهنگ‌سازی دارد چون متأسفانه موضوع سرمایه‌گذاری در این استان مهجور مانده و مردم به دید خوبی به آن نگاه نمی‌کنند.

نباید با سیاست‌ برای صنعت حاشیه‌سازی کنیم چراکه صنعت باید از حاشیه‌ها به دور باشد و به متن بپردازد.

خلاء نرسیدن به تراز نظام جمهوری اسلامی به ضعف باور توحیدی در برخی از مدیران می رسد

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری نیز بعنوان یکی از سخنران این مراسم به نکات زیر اشاره کردند:اشکال کجاست که امروز در کشور با کندی و رکود در رسیدن به تراز والای نظام جمهوری اسلامی ایران مواجه هستیم.

سیاست، فرهنگ، امور و تعاملات اجتماعی معیشت مردم و... به تراز مورد نظر نظام جمهوری اسلامی ایران نرسیده است که ممکن است برخی آن را در اعمال و چگونگی مدیریت صحیح جستجو کنند.

*باید خدامداری و خدامحوری در بین مدیران تقویت شود

مدیر سیاست‌مدار و اقتصاددانی موفق می شود که خدا محوری و خدا مداری در راس کار خود قرار دهد ، چراکه سعادتمند کسی است که بتواند با نگاه توحیدی بیشترین کمک را به خلق و مردم انجام دهد و بیشترین بار را از دوش مردم بردارد..

اگر روی ریل اقتصاد مقاومتی با نگاه خداباورانه و با تکیه بر توانایی‌ها و استعدادهای خودمان حرکت کنیم قطعاً پیروز خواهیم بود

لازم است تا با تکیه بر داشته‌ها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که در نقاط مختلف کشور داریم مثل معادن، منابع طبیعی، نیروی فعال و تحصیل‌کرده، منابع خدادادی و... به دنبال نیل به پیشرفت، ترقی، تقویت توان اقتصادی و اقتصادی پویا و قدرتمند باشیم.

*روز ملی صنعت و معدن ، باحاشیه ای پر رنگ تر از متن

همایش بزرگداشت روز صنعت و معدن که در سالن غدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهارمحال و بختیاری برگزار شد دارای حواشی پر رنگ تر از متن ان بود که بسیار شنیدنی است:

ساعت برگزاری مراسم ساعت 9 صبح اعلام شده بود که پس از تاخیر یک ساعته و از ساعت 10 این مراسم آغاز و این در حالی بود که مدعوین روزه‌دار مجبور شدند یک ساعت منتظر بمانند.

همچنین سیستم صوتی سالن غدیر که از کیفیت بسیار نامناسبی برخوردار بود وبا صدایی بم و با پارازیت‌های آزاردهنده بارها موجب نارضایتی سخنرانان و حضار بویژه استاندار شد.

در ادامه نماینده ولی فقیه نیز در حین سخنرانی با مشکلات عدیده ای از جمله صدای بم و وقفه افتادن فنبود سه پایه مناسب جهت میکروفن مواجه گردیدند که در بین صحبت های ایشان ناراحتی و اعتراضاتی را توسط برخی مسئولین را به همراه داشته و ایشان پس از سخنرانی سریعا" جلسه رو ترک کردند.

در قسمتی از این مراسم نیز زمانی که استاندار چهارمحال و بختیاری برای ایراد سخن دعوت شدند، ایشان تنها به یک جمله کوتاه آنهم دعوت مردم برای حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس بسنده کرده و اظهار کرد: به دلیل سخنرانی و ارائه گزارش های طولانی ،کیفیت نامناسب صدای سالن به جهت پارازیت‌های آزار دهنده و نیز حضور طولانی مدت حاضرین روزه دار در سالن و خستگی بسیار ایشان از ایراد سخن انصراف داده و وعده یک گفتگوی شایسته با صنعتگران را در هفته اینده و در شرایطی مطلوب و در شآن ایشان را به حاضرین دادند.

*روز ملی صنعت و معدن، میزبانی که همه رو دید ،متولی را ندید

در هنگام تجلیل صنعتگران از سوی میزبان (سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان ) تمامی مسئولین حاضر به روی سن دعوت شدند که برخی حتی ارتباطی با حوزه صنعت و معدن نداشتند اما در اتفاقی نادر و تآمل برانگیز یکی از متولیان اصلی صنعت استان که در مقابل دیدگان همه بویژه رئیس سازمان مذکور نیز حضور داشت ،به جایگاه دعوت نشده و همین امر باعث رنجش خاطر جمعی از صنعتگران استان گردید و در پایان این مراسم بشدت به این امر اعتراض و حتی تعدادی از ایشان با صدای بلند و پرخاشگریانه خواستار پاسخگویی رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان در قبال این بد اخلاقی و بی احترامی صورت گرفته در قبال این مسئول صنعتی استان شدند که با وساطت این مدیر قائله فوق تا حدودی ختم بخیر گردید اما شنیده شده پس از اتمام مراسم ، جمعی از مدیران واحدهای صنعتی بزرگ و کوچک استان نسبت به این اتفاق واکنش های متعدد و تندی نشان داده و برخی نیز ضمن تعلیق برنامه ها این سازمان تا عذرخواهی رسمی ،در تماس های با هدف دلجویی از این مدیر استانی ،عذرخواهی نموده اند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت هدهد، تاریخ انتشار: 12تیر1395، کدخبر: - : www.hodhodnews.ir


اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین