پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۴۸۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱
تولید دستگاه لارنگوسکوپ در داخل کشور،آنهم با چند تیغه( بجای دو تیغه و ارتقا قابلیت ها تخصصی برای استفاده بر اساس سن و وزن بیمار ) ، دارای مانیتور و مجهز به وای فای برای ارسال تصاویر و فیلم ها . دکتر کریمی برای شروع حدود 100 دستگاه ساخته است و محاسبه اش هم برای بازار 2-3 هزار دستگاه مورد نیاز داخلی ، بد نبود. اما جواب روسای بیمارستان ها ، حکایتی دیگر داشت و غیرقابل پخش.

شعار سال : لارنگوسکوپ وسیله‌ای است که جهت لوله گذاری داخل تراشه در بیماران نیازمند بیهوشی و یا ناتوان تنفسی بکار برده می‌شود. در عملیات احیای قلبی و تنفسی پیشرفته و نیز در اتاق‌های عمل و هنگام بیهوشی استفاده از این وسیله پزشکی اجتناب ناپذیر است. تمام بخش‌های بیمارستانی و تیم‌های امداد و نجات و فوریت پزشکی ملزم به همراه داشتن این وسیله و آشنائی با روش بکارگیری آن می‌باشند.
اما حکایت تولید کننده داخلی شنیدنی است. با وجود آنکه ادعا می‌شود بشکل رسمی، این وسیله وارد کشور نشده است، اما تا دلتان بخواهد نمونه‌های پاکستانی، چینی، آمریکایی و آلمانی این وسیله در قیمت‌های ۵۰ میلیون تا ۱۸۰ میلیون تومان در بازار است. قیمت تولید داخل با قابلیت‌های بسیار بالاتر، در حدود ۳۵ میلیون تومان؟
کجای کار ما می‌لنگد و کجای راه را اشتباه رفته ایم؟ آیا گرفتار روایت جامعه شناسی نخبه کشی و نابود کردن استعدادهایی، چون دکتر کریمی شده ایم یا کمتر به همت برای نابودی صنایع داخلی و ساخت داخل بسته شده است؟ وزارت صمت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سایر دستگاه‌های مرتبط، پاسخگو باشند.

تعداد بازدید : 11

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

 

 

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
0
0
ما خیلی از محصولاتی که وارد میکنیم رو میتونیم با توان داخلی تولید کنیم اما امان از این گربه رقصانی ها
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
0
0
تجهیزات پزشکی در داخل کشور تولید بشه هم ارزون تر میشه و هم با تحریم اوضاعمون بدتر نمیشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
0
یکی از دلایلی که تیشه زدیم به ریشه تولید همین باور وام در رابطه با محصولات ایرانی هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
0
مردم ما هم دیگه بدبین شدن از بس جنس بنجل داخلی به دستشون رسید و مجبور شدن دوباره براش پول بدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین