پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۱۹۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
پیگیری‌های سامانه سوت‌زنی خبرگزاری فارس در پی سوءاستفاده یک مدیر بیمارستان از بیت المال موجب شد با این فرد متخلف برخورد شود.
شعار سال: «سامانه سوت‌زنی» با هدف تقویت نظارت عمومی، احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر و آغازی بر مبارزه رسانه‌ای با فساد ایجاد شد. این کار در دنیا با عنوان (whistleblower) شناخته می‌شود و طبق تجربه جهانی بیش از نیمی از فسادهای اجتماعی و سیاسی از این طریق کشف و شناسایی شده‌اند.
در این سامانه مردم گزارش‌های خود درباره تخلفات و مفاسدی که با آن مواجه می‌شوند را همراه با شواهد و مستنداتی که به آن دسترسی دارند ثبت می‌کنند.
در یکی از گزارشات ثبت شده در سامانه سوت‌زنی توسط مخاطبان آمده است:
«دکتر .... رئیس بیمارستان... اهواز در حالی که فقط 3 روز در هفته آن هم روزی 2 ساعت سر کار حاضر می شود و یک خانه سازمانی از بیت المال را اشغال کرده ولی خودش انجا ساکن نیست و ساکن ... است و این خانه بیت المال را گذاشته برای اقوام که برای کار به اهواز میآیند از آن استفاده کنند و شخصی بنام ... که در ...اورژانس بیمارستان بود بعنوان ... بیمارستان انتخاب کرده چون این فرد با ماشین شخصی خودش هر روز دکتر را به شهر ... می‌برد خلاصه اینکه دکتر ....از همه استفاده ابزاری می‌کند»

پس از دریافت این گزارش، موضوع با دکتر فرهاد ابول نژادیان رئیس علوم پزشکی اهواز در میان گذاشته شد و وی قول داد که بازرسی را مامور بررسی دقیق این موضوع خواهد کرد و نتیجه را اطلاع خواهد داد.

کمتر از 48 ساعت بعد رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ضمن تایید گزارشی که در سامانه سوت زنی فارس ثبت شده بود به خبرنگار فارس اظهار کرد: بازرسی به این موضوع ورود کرد و این مطلب صحت داشت دستور دادم تا با مدیر خاطی برخورد لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد:این مدیر با اینکه ساکن یک شهر دیگر است اما یک خانه سازمانی در اهواز گرفته که دستور لازم را دادم تا این خانه را از او بگیرند و به او تذکر لازم داده شد تا ساعت حضورش در بیمارستان را درست کند.

ابول نژادیان تاکید کرد: برای رفت و آمد هم چند ماشین استیجاری دارند که به بازرسی گفته‌ام این موضوع را هم بررسی کنند و برخورد لازم را انجام خواهیم داد.

وی در ادامه با تقدیر از اقدام خبرگزاری فارس در راه اندازی سامانه سوت زنی تصریح کرد:مجموعه علوم پزشکی استان مجموعه بزرگی است که برای نظارت بر آن قطعا نیاز به نظارت مردمی است ما از گزارش های مردمی برای اصلاح امور استقبال و تشکر می‌کنیم.

لازم به توضیح است نام مدیر متخلف و بیمارستان مذکور به علت رعایت مسائل اخلاقی در گزارش حذف شده است.

این گزارش حاکی است تاکنون بیش از 3080 گزارش فساد در حوزه‌های مختلف همچون احتکار، گران فروشی، رشوه، عدم رسیدگی و ترک فعل، زمین خواری، رانت و تخلفات اداری، جرائم اینترنتی، قاچاق و... در «سامانه سوت‌زنی» خبرگزاری به ثبت رسیده است.

خبرگزاری فارس ضمن صیانت کامل از هویت گزارش دهندگان فساد، نتیجه پیگیری خود از نهادهای متولی یا دستگاه های نظارتی را تا حصول نتیجه پیگیری کرده و از طریق شماره تلفن های ثبت شده گزارش‌دهندگان نتیجه را در هر مرحله به آنان اعلام خواهد نمود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 25 آبان  1399، کد خبر: 13990825000671،  www.farsnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
0
بیمارستان ها جای فساد و فساد گری نیست باید این محیط رو از وجود این افراد پاک کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین