پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۲۴۴
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹
عضو شورای روستای نوق شهرستان رشتخوار گفت: مردم روستای 2 هزار نفره نوق به وطن و کشور کوچک خود یعنی روستا افتخار می کنند، ماندن مردم در روستای نوق در گرو داشتن کشاورزی و احیای این امر مهم است.
شعارسال: محمود فتحی عضو شورای روستای نوق شهرستان رشتخوار صبح امروز در گفتگو با خبرنگار ما در رابطه با از رونق افتادن کشاورزی در این روستا گفت: روستای نوق هر چند مفتخر به تقدیم ۵ شهید و ۲ جانباز به انقلاب اسلامی و از نظر فرهنگی غنی ولی از نظر درآمد و کشاورزی به علت محرومیت از دارا بودن چاه عمیق آب جهت کشاورزی جز محرومترین روستاهای شهرستان می باشد.

وی در ادامه افزود: ۱۱ پارچه قنات روستای نوق که کاملا خشک و فاقد آب شده، بندخاکی بدون آب و پر از رسوب، کشاورزی و درختان از بین رفته و همچنین از بین رفتن پیاز زعفران که جزو درآمد های اصلی در این روستا بوده باعث لطمه بسیار زیادی به کشاورزان و روستا شده است.

وی افزود: بسیاری از کشاورزان اکنون به وسیله تانکرهای آب از دیگر روستا اقدام به آبیاری زمین های کشاورزی خود می کنند که این موضوع موجب صرف هزینه گزاف برای کشاورزان می شود، اهالی روستای نوق نیاز مبرمی در جهت موافقت و پیگیری مسئولین شهرستان به حفر چاه عمیق در جهت رونق بخشی به کشاورزی دارند.

عضو شورای روستای نوق در ادامه ضمن درخواست از توجه ویژه مسئولین و جلوگیری از عدم مهاجرت جوانان و مردم در این روستا گفت: خواهشا مسئولین شهرستان فکر و چاره ای به حال این روستای فرهنگی که با تمام این سختی ها مردمش مهاجرت نمی کنند، انجام دهند.

فتحی در ادامه تصریح کرد: مردم روستای ۲ هزار نفره نوق به وطن و کشور کوچک خود روستا افتخار می کنند، ماندن مردم در روستای نوق در گرو داشتن کشاورزی و احیای این امر مهم است.

وی در پایان ضمن تقدیر در خدمات رسانی های دیگر انجام شده به این روستا یاداور شد: به برکت نظام مقدس خدمات و امکانات زیادی به روستای نوق آمده و به زودی به همت مسئولین شهرستان نیز گاز هم در نوق تزریق و به بهره برداری خواهد رسید، اما ماندگاری مردم روستای نوق با توجه به اینکه شغل بیشتر مردم کشاورزی است توجه و برنامه ریزی برای کشاورزی در این روستاست، لطفا مسئولین صدای مردم و کشاورزان روستای نوق را بشنوند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی چهل ماه نیوز، تاریخ انتشار: چهارشنبه 7 مهر 1395، کدخبر: 12111 ، www.40mahnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین