پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۲۷۱
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
سفیر پیشین ایران در عراق گفت: جایگزین لشکرکشی های آمریکا در سال های گذشته جنگ های نیابتی و تشکیل داعش برای بازگشت دوباره به منطقه است که با تلاش بی رقفه جمهوری اسلامی و رهبری مقتدرانه مقام معظم رهبری این نقشه نیز شکست خورده است.
شعارسال: حسن کاظمی قمی سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در عراق در یادمان شهدای مدافع حرم که باحضور مردم شهیدپرور شهر طرقبه برگزار شده بود ضمن اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر اقتدار ملی و حفظ روحیه حماسی دفاع مقدس گفت: پس از جنگ تحمیلی تا امروز سناریوهای دشمن از قبیل تشدید تحریم اقتصادی، فشارهای بین المللی با ائتلاف های امنیت در منطقه و جنگ های نیابتی علیه جبهه مقاومت توسط صهیونیسم انجام شده که نشانه پایان نپذیرفتن دشمنی مستکبران است.

وی با بیان اینکه امروز غرب آسیا کانون تحولات سیاسی است و این تحولات در منطقه ناشی از تقابل دو جبهه مقاومت با استکبار و ارتجاع است افزود: تقابل به دلیل ناکامی های آمریکا و شکست سیاست های آل سعود در منطقه بوده و در جمع بندی این تقابل جبهه ها، قدرت آمریکا در منطقه شکسته شده است.

سفیر پیشین ایران در عراق پیگیری شکل گیری خاورمیانه جدید را برای تأمین امنیت اسرائیل دانست و تصریح کرد: جایگزین لشکرکشی های آمریکا در سال های گذشته جنگ های نیابتی و تشکیل داعش برای بازگشت دوباره به منطقه است که با تلاش بی رقفه جمهوری اسلامی و رهبری مقتدرانه مقام معظم رهبری این نقشه نیز شکست خورده است.

وی در ادامه با اشاره به این نکته که فرستادن داعش به افغانستان امری اتفاقی نیست بلکه برای درگیر کردن مجدد افغانستان با جمهوری اسلامی و تشدید جنگ های نیابتی است اظهار داشت: سناریوی خطرناک دشمن به دنبال ایجاد هرج ومرج و بی ثباتی برای تجزیه سرزمین های اسلامی است تا جغرافیای داعش در راستای نقشه استعماری نیل تا فرات اسرائیل محقق شود.

کاظمی قمی با اشاره به تبدیل شدن رقابت سیاسی ایران و عربستان به دشمنی و عریان شدن تخاصم راهبردی ایران و آمریکا در عرصه سیاسی و اقتصادی گفت: آمریکا به دنبال بازگشت نظامی در منطقه با چارچوب توافقات و ائتلاف های امنیتی است.

وی با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی در توافقات هسته ای هر آنچه را تعهد کرده بود عمل کرد خاطرنشان کرد: آمریکایی های پس از برجام راهبردهایی ازجمله کاهش قدرت دفاعی و بازدارندگی ایران، حفظ ساختار کلی تحریم ها علیه مردم ایران و جلوگیری از توسعه اقتدار ایران در منطقه را پیگیری می کنند که باید توجه داشت مهم ترین راهبرد آمریکایی ها نفوذ در کشور برای تغییر ذائقه ملت بوسیله عناصر داخلی دچار وادادگی است.

این دیپلمات سابق با تأکید بر اینکه اتکای ایران به آمریکا از پیشرفت کشور جلوگیری می کند اظهار داشت: دلایل دشمنی استکبار با جمهوری اسلامی و مسیر اقتدار ملی دارای چهار رکن افزایش قدرت دفاعی، داشتن اقتصاد مقاوم، توسعه و پیشرفت علمی و تقویت روحیه انقلابی است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی صبح توس، تاریخ انتشار: شنبه 10 مهر 1395، کدخبر: - ، www.sobhtoos.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین