پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۵۹۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
امام جمعه قم انتظار بازگشت آمریکا به برجام را غیر عاقلانه خواند و تأکید کرد: اگر تحریم‌ها رفع نشود و آمریکا به برجام برگردد ملت ایران متضرر می‌شود.
شعار سال: حجت الاسلام سید محمد سعیدی امام جمعه قم امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی شهر مقدس قم که به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به ضرورت رعایت تقوا در برابر گناهان و کجروی‌ها گفت: ما باید بدانیم که خداوند متعال همواره مشتاق توبه و بازگشت ما است، از این جهت ما باید غفلت‌ها را بزداییم و به صراط مستقیم روی بیاوریم.

وی با اشاره به آیه ۲۸ سوره توبه ادامه داد: بر اساس این آیه شریفه، آمریکا و صهیونیسم بین الملل نجس سیاسی هستند و هر راهی که به آن‌ها ختم شود جز پلیدی، عقب ماندگی، ضرر و زیان و وادادگی نتیجه‌ای ندارد.

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه نباید به گشایش اقتصادی از سوی دشمن دل بست و درصدد مذاکره با آن‌ها برآمد، اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن کریم قطع ارتباط با بیگانگان مانع فقر می‌شود، بلکه ما را بی نیاز هم می‌کند؛ ملت ایران در تجربه چهل ساله خود در مواجهه با مکر و خدعه و تلاش دشمن برای وابسته سازی کشور، به این جمع بندی رسیده اند که تنها راه رشد و تعالی مادی و معنوی و غلبه بر تنگنا‌های اقتصادی توکل بر خدا، قطع وابستگی اقتصادی و اقتصاد درون زا است.

امام جمعه قم بیان کرد: در برجام خسارت‌های بزرگی به ما وارد شد و نتیجه اش هم معطل کردن توان داخلی برای جلوگیری از پیشرفت بود؛ امروز نیز انتظار بازگشت آمریکا به برجام غیر عاقلانه و نتیجه آن خسارت بزرگ دیگری است.

حجت الاسلام سعیدی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه شهر مقدس قم با بیان اینکه یکی از موراد آزمایش و امتحان الهی، مبتلا شدن به بلایای مختلف است، ابراز کرد: بر اساس روایات، صبر و شکرگزاری در برابر بلایا و مصیبت‌ها اجر و پاداش بزرگی در پی دارد.

امام جمعه قم ضمن تسلیت شهادت مظلومانه حضرت زهرا (س)، ایشان را برترین بانوی عالم دانست و عنوان کرد: امیرمؤمنان (ع) در برابر این مصیبت عظیم و بزرگ صبر پیشه کردند و هیچگاه لب به شکایت نگشودند؛ ما باید از ایشان در برابر مواجهه با مصیبت‌ها و بلایا الگوبرداری کنیم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کادر درمان در مقابله با ویروس منحوس کرونا خاطرنشان کرد: با بهبودی اوضاع بازگشایی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مراسم با شکوه سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) را برگزار خواهیم کرد؛ برگزاری مراسمات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانعة الجمع نیست و ما باید همه اصول بهداشتی را رعایت کنیم.

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سالروز قیام ۱۹ دی، تأکیدات ایشان در زمینه صیانت از این قیام بزرگ را مورد توجه قرار داد و گفت: بر اساس فرمایشات رهبری نباید از جنبه ضد آمریکایی بودن و حمایت از مقام مرجعیت در قیام ۱۹ دی غافل باشیم.

امام جمعه قم با بیان اینکه بر اساس فرمایشات رهبری هدف نهایی برقراری نظام مقدس جمهوری اسلامی دستیابی به تمدن نوین اسلامی است، تأکید کرد: آمریکا در مقابله با این هدف به منطقه آمده و در پی بی ثباتی در منطقه است؛ ما خواهان ثبات در منطقه هستیم، اما در صورت دست اندازی و تعرض دشمن و جنگ افروزی اش قاطعانه و شجاعانه، ضربه سهمگین و فراموش ناشدنی به آن خواهیم زد.

وی تصریح کرد: ملت ما این کلام و سخن بسیار مهم و تأثیرگذار امام خمینی (ره) را فراموش نمی‌کند که فرمودند «اگر بخواهید اسلام و حکومت الله برقرار باشد باید دست استعمارگران داخل و خارج از کشورتان قطع شود».

حجت الاسلام سعیدی تحریم‌های خائنانه و خیانت آمیز، حضور ثبات آفرین ایران در دفاع زا ملت‌های منطقه، قدرت دفاعی و موشکی ایران را از چالش‌های جدی ملت ایران با جبهه استکبار برشمرد و ابراز کرد: تصمیم مجلس و تبعیت قوه مجریه در لغو تعهدات برجامی منطقی و قابل قبول است؛ ما هیچ اصراری به بازگشت آمریکا به برجام نداریم، اما پیش شرط ما برای بازگشت این کشور به برجام رفع کامل تحریم‌ها است، زیرا اگر تحریم‌ها رفع نشود و آمریکا به برجام برگردد ملت ایران متضرر می‌شود.

وی خطاب به مسئولان تصریح کرد: هیچکدام از مسؤولان حق ندارند در پشت پرده و مخفیانه بر خلاف منویات رهبری با تیم جدید آمریکایی‌ها مذاکره کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از انتخاب، تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۵۹۶۲۲۳، entekhab.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
0
0
باید هر اشتباهی در زمینه برجام رخ داده رو درس بگیریم و در این زمینه بهبودی حاصل کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
0
خسارتی که برجام به اقتصاد ایران زد واقعا جبران ناپذیره عملا کشور رو به مدت هشت سال به عقب راند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین