پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۴۲۲
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳
‌در سالگرد سقوط هواپیمای پرواز تهران به یاسوج، هنوز زخم‌های این سقوط تلخ بر روح و روان مردم کهگیلویه و بویراحمد هویدا است.

شعار سال: امروز سومین سالگرد حادثه‌ای تلخ در قلب عروس سپید زاگرس را می‌گذرانیم و تقویم یادآور لحظاتی لبریز از بغض، اشک، امید، جانفشانی و هر واژه‌ای است که در قاموس آن روزها می گنجد.
 
صبح روز ۲۹ بهمن ماه سال ۱۳۹۶ برای همیشه در تقویم این خاک ثبت شد و دنایی غمگین‌تر از هر زمان در قاب تصویرها رخ نمایی کرد.
 
سقوطی که در قلب آن ۶۶ نفر برای همیشه آسمانی شدند و تقویم‌های خبری همچنان در ابعاد آن فاجعه لنگ می‌زنند.
 
روایت آن روز؛
 
هواپیمای ای تی آر ۷۲ – ۵۰۰ هواپیمایی آسمان در صبحی زمستانی تهران را به مقصد آسمان ترک کرد.
 
پرواز بی پایانی که مقصدش از شهر یاسوج به سمت آسمان تغییر مسیر داد و برای همیشه از رادار دنیا محو شد.


لحظات اولیه مخابره خبر سقوط همه را بهت زده، گریان و آشفته کرده بود. صبح بارانی یاسوج حکایت از آسمانی شدن غم انگیز فرشتگان پرواز ابدی داشت.
 
هیچ ردی در ۷۲ ساعت ابتدایی از هواپیما به دست نیامد.
 
در سومین روز از سقوط هواپیما، دنا مه از چهره گرفته بود، پهپادها و هواپیماهای شکاری ارتش از محل هواپیما عکسبرداری کرده و محل سقوط مشخص شد.
 
پهپادها و پرنده‌ها بر فراز دنا به پرواز در آمدند و در ساعت ۹ صبح یکی از بالگردها خبر از یافتن لاشه هواپیما می‌دهد.
 
شیب ۷۰ درجه محل سقوط امکان فرود بالگرد را منتفی کرده و در محل سقوط ارتفاع برف به چهار متر می‌رسد، یک گروه محلی به قله صعود می‌کنند و گروه امدادی و تکاوران نیز به نزدیکی محل هلی برن می‌شوند.
 
ساعت چهار بعد ازظهر اولین گروه کوهنوردان محلی به محل سقوط می رسند، تا چشم کار می‌کند درد است و رنج و غم هجران فرزندانی از دنا که در برف‌ها آرمیده‌اند.


امیدهایی که شاید تا پیش از این وجود داشت، به یاس بدل شد و ۶۶ مسافر این پرواز به خاطره‌ای از یک حادثه اسفناک بدل شدند که تا ابد در یادها خواهند ماند.
 
دمای هوا در محل سقوط به منفی ۱۵ درجه می‌رسد و با وجود همه تلاش‌ها انتقال از طریق بالگرد میسر نمی‌شود و اولین محموله پیکرها توسط تکاوران و کوهنوردان تخصصی و گروههای امدادی به پایین قله حمل می‌شود.


روزها می‌گذرد و سرانجام در نوزدهم اسفندماه پیکر ۴۶ مسافر پرواز ۳۷۰۴ تعیین هویت می‌شود و تا پایان خردادماه نیز همه پیکرها تعیین هویت می‌شوند و در چهارم تیرماه پس از ۱۲۸ روز تلاش، عملیات پایان می‌یابد.
 
اما در این میان، روزها گذشت و تا امروز که سه سال از سقوط هواپیمای یاسوج می‌گذرد، هنوز هم این سقوط در هاله‌ای از ابهام است.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار:  29 بهمن  1399  ، کدخبر: ، www.mehrnews.com،5149674

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین