پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۲۵۵۴
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
عضو شورای روستای قجریه۲ از توابع اهواز، از ابتلای هفت نفر از اهالی این روستا به بیماری هپاتیت A به دلیل آلودگی آب شرب خبر داده است.
شعار سال: عبدالامیر سلیمانی‌زاده عضو شورای روستای قجریه ۲ از توابع بخش اسماعیلیه اهواز گفته مشکلات آب شرب این روستا و روستاهای اطراف از گذشته بوده اما از حدود یک ماه پیش مواردی از ناراحتی‌های گوارشی کودکان روستا از جمله اسهال و تهوع اتفاق افتاد که در ابتدا گمان کردیم مبتلا به کرونا شده‌اند اما نتیجه آزمایش‌ها ابتلا به بیماری هپاتیتA را نشان داد.

او ادامه داده: تاکنون هفت مورد ابتلا به بیماری هپاتیت A در این روستا اتفاق افتاده که آخرین آن امروز بوده است، از این موارد ۲ نفر بزرگسال و پنج نفر کودک هستند و به ما گفته شده که این بیماری ناشی از آب آلوده است.

سلیمانی‌زاده اضافه کرده: اهالی روستای «مکسر» که در مجاورت این روستا قرار دارد نیز دیروز اعلام کردند که نمونه‌هایی از هپاتیت A در این روستا پیدا شده است.

عضو شورای روستای قجریه گفته این روستا تصفیه‌خانه آب ندارد و تصفیه‌خانه در روستای مجاور واقع است، اما آب روستا تصفیه و کلرزنی نمی‌شود و تاسیسات آب روستایی بیشتر حالت نمادین دارد و غیرفعال است.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز، مشکلات آب شرب در روستاهای اهواز را تایید کرده و گفته: آب روستایی در غرب اهواز از گذشته با مشکلات متعدد و آلودگی‌هایی از جمله در زمینه کلرزنی و کدورت مواجه بوده و برخی نمونه‌های آلودگی میکروبی پیدا شده است و این مشکلات همچنان وجود دارد.

مهران احمدی بلوطکی افزود: به دلیل مشکلات آب روستایی سه ماه پیش از شرکت آب و فاضلاب اهواز به مراجع قضایی شکایت کردیم و پرونده آن در جریان است.

وی اضافه کرد: مشکلات آب روستایی یک مساله قدیمی بوده که بر کسی پوشیده نیست و اتفاق جدیدی نیست اما اینکه آب به تازگی آلوده شده و باعث شیوع هپاتیت شده، صحت ندارد.

احمدی بلوطکی ادامه داد: بر اساس گزارشی که دریافت کردیم، حدود یک ماه پیش یک خانوار ساکن روستای بخش اسماعیلیه، ۲ کودک آنها با علائم گوارشی به بیمارستان مراجعه کرده و درمان شدند که یکی از تشخیص‌ها هپاتیت A بوده اما هنوز مستندات به دست ما نرسیده و صحت آن احراز نشده است، البته به احتمال زیاد بیماری آنها هپاتیتA باشد.

وی بیان کرد: اکنون هیچ اپیدمی جدیدی نداریم و تا امروز اثبات نشده است که هفت نفر بر اثر آلودگی آب به هپاتیتA مبتلا شده باشند و این مساله در حال بررسی است.

احمدی بلوطکی تصریح کرد: مهم این است که ما اذعان داریم که آب روستایی با مشکل مواجه است، اگر چه وضعیت آن بعد از طرح شکایت قضایی بهبود یافته اما هنوز هم این مشکلات وجود دارد.

وی تاکید کرد: پیگیری‌های دقیق‌تر درباره بیماری اهالی روستا در حال انجام است و در صورت تشخیص قطعی از موارد ابتلای جدید طبق روال اقدام می‌شود.

بر اساس این گزارش، بخش اسماعیلیه یکی از سه بخش تابعه شهرستان اهواز است که در بخش غربی این شهرستان، در مسیرهای اهواز – خرمشهر و نیز جاده امام صادق (ع) (جاده بقایی حاشیه رودخانه کارون) واقع شده است.

پیش از این بارها مساله ابتلای افراد در شهر اهواز و یا روستاها به بیماری‌هایی همچون هپاتیتA مطرح شده اما شرکت آبفا آن را رد کرده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه خبری عصر جنوب، تاریخ انتشار: 21 اسفند 1399، کد خبر: 4959563،www.asrejonoob.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین