پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۴۷۷۰
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴
دبیر کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی با بیان اینکه از سه روز گذشته قرار شد برای توزیع مرغ گرم و منجمد از سامانه استفاده شود، گفت: مهاجرین عزیز ساکن در مشهد، شماره شناسایی دارند و هماهنگ شده با شماره شناسایی به اتباع کالا تحویل شود.
شعار سال: علی غفوری مقدم با اشاره به آشفتگی بازار مرغ اظهار کرد: در حوزه مرغ گرم مشکلاتی در کشور به وجود آمده که مرتبط با خراسان رضوی نیست بلکه استان ما نیز متاثر از استان‌های همجوار به ویژه تهران است که در نتیجه با مشکلاتی نظیر صف مواجه هستیم.

دبیر کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی گفت: ما سعی کردیم بخشی از مشکلات را با مرغ منجمد برطرف کنیم به طور میانگین در طول اسفند ماه توزیع حدود ۳۲۰ تن در سطح استان بوده و میانگین توزیع در مشهد ۱۸۵تن بوده است.

وی افزود: به دلیل حضور زائران در مشهد و افزایش تقاضای مرغ گرم حداقل نیاز ما در استان به طور میانگین ۵۰۰ تن مرغ گرم است که همکاران ما در جهاد کشاورزی تلاش می‌کنند مرغ گرم تامین شود و ما تلاش می‌کنیم با تزریق مرغ منجمد بخشی از کمبود را رفع می‌کنیم.

غفوری مقدم با اشاره به تصمیمات این ستاد برای رفع مشکل، گفت: همکاران ما در جهاد کشاورزی کمک کردند تا در حوزه تامین وضعیت ما بهتر شود، در حوزه توزیع نیز برنامه‌های مختلفی اجرا کردیم در سطح شبکه توزیع اخیرا سامانه‌ای را با مصوبه تنظیم بازار کشور اجرا می‌کنیم که بیش از یک ماه است برای اقلام مختلف مانند برنج و روغن استفاده می‌شود.

دبیر کارگروه تنظیم بازار استان گفت: از سه روز گذشته قرار شد برای مرغ گرم و منجمد نیز همین سامانه مورد استفاده قرار بگیرد تا عدالت توزیع رعایت شده و از واسطه‌گری‌ها و خرید مکرر جلوگیری شود.

وی گفت: به نظر می‌رسد در روز‌های آینده با گسترش استفاده از این سامانه در تمام واحد‌های صنفی مرغ سطح شهر مشهد این صفوفی که وجود دارد به تدریج کمتر شود و به سمتی برویم که مرغ در تمام سطح شهر با قیمت مصوب عرضه شود.

غفوری مقدم گفت: یک هفته زمان می‌برد تا کل شبکه توزیع مرغ با این فرایند توزیع خود را انجام دهد تا عدالت در توزیع مرغ و ساماندهی شبکه توزیع مرغ هم انجام شود.

دبیر کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی در خصوص اتباع خارجی بدون کارت ملی نیز گفت: برای آن‌ها دارد تدبیر می‌شود، مهاجرین عزیز ساکن در مشهد، شماره شناسایی دارند و هماهنگ شده با شماره شناسایی به اتباع کالا تحویل شود.

وی با بیان اینکه پیش از این کد ملی استفاده نمی‌شد، افزود: الان که کد ملی استفاده می‌شود اتباع هم با شماره شناسایی می‌توانند مرغ دریافت کنند.

غفوری مقدم خاطرنشان کرد: امروز روز سوم است که این فرایند برای مرغ شروع شده برخی از واحد‌ها هنوز اطلاعات‌شان در سامانه ثبت نشده بوده و افرادی که ثبت کردند در جریان موضوع هستند و هیچ محدودیتی وجود ندارد و تمام عزیزان مهاجر هم می‌توانند مرغ دریافت کنند.

وضعیت کالا‌های اساسی خراسان رضوی

وی با اشاره به وضعیت دیگر کالا‌های اساسی در استان گفت: اقلام اساسی که در تنظیم بازار استان مورد بررسی و رصد مستمر قرار می‌گیرد شامل روغن، شکر، برنج، مرغ، تخم مرغ و میوه است.

غفوری مقدم بیان کرد: ما در حوزه تامین روغن در طول بهمن و اسفند خوشبختانه سهمیه‌های بسیار خوبی گرفتیم و با وجود اینکه سهمیه ما ۲هزار و ۴۰۰ تن بود با پیگیری استاندار خوشبختانه یک هزارو ۵۰۰ تن سهمیه مازاد در اسفندماه دریافت کردیم و در فروردین ماه نیز سهمیه مازاد دریافت کردیم.

دبیر کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی افزود: خوشبختانه شاهد هستیم که از اوایل اسفند ماه به بعد افزایش عرضه روغن در شبکه را داشتیم که در حال حاضر نسبت به بهمن ماه وضعیت تامین و توزیع روغن شرایط بهتری پیدا کرده و به ثبات نسبی در این زمینه رسیدیم.

وی تصریح کرد: در حوزه تامین شکر برای خانوار در اسفندماه ۴هزار و ۴۰۰ تن سهمیه داشتیم که در بسته‌بندی یک کیلوگرمی با قیمت هشت هزار و ۷۰۰ تومان در سطح استان عرضه شده و اکنون هم به وفور در بازار عرضه می‌شود و مشکلی برای تامین شکر نداریم.

غفوری مقدم با بیان اینکه هزار تن شکر برای تبدیل به قند نیز در نظر گرفته شده است، گفت: با قیمت هر کیلو ۹هزار و ۵۰۰ تومان در حال تبدیل و توزیع است و برای قند و شکر در حال حاضر هیچ مشکلی نداریم و به محض اینکه این سهمیه جذب شود سهمیه مجدد نیز تعلق می‌گیرد.

دبیر کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی گفت: در حوزه برنج، سهمیه ماهانه ۲هزار و ۴۰۰ تن بود که با پیگیری استاندار یک سهمیه فوق العاده هزار و ۵۰۰ تن در اسفند ماه به ما اضافه شد و یک سهمیه ۲ هزار و ۴۰۰ تن نیز به ما دادند که خوشبختانه ما در اسفند ماه ۲هزار و ۴۰۰ تن را توزیع کردیم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ۳هزار و ۹۰۰ تن برنج در برنامه توزیع داریم و در طول فروردین ماه ۲ نوع برنج تنظیم بازار را عرضه می‌کنیم یک نوع به میزان هزار و ۵۰۰ تن است که با قیمت ۱۸هزار و ۵۰۰ تومان توزیع می‌شود و یک نوع دیگر نیز به میزان ۲هزار و ۴۰۰ تن و با قیمت ۱۲هزار و ۵۰۰ تومان است که تا اوایل ماه رمضان توزیع می‌شود و برای ماه رمضان نیز سهمیه جدا داریم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از مشهد فوری، تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۵۴۵۱۷، www.mashhadfori.com
اخبار مرتبط
برچسب ها: مرغ ، خراسان ، تورم ، بازار
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین