پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۵۲۹۹
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳
معبودی‌نژاد گفت: از همه بنکداران تعهد گرفتیم که خرده‌فروشی نداشته باشند و حتی بر روی شیشه مغازه بنکداران اطلاعیه زدیم که بانوان اجازه ورود به درون مغازه را ندارند؛ اما جلوی افراد را نمی‌توانیم بگیریم.
شعار سال: باقر معبودی‌نژاد، در خصوص پروانه نداشتن برخی بنکداران و خرده‌فروشی عده‌ای از این افراد، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۹۰ بنکداری در مجتمع مرمر فعال هستند که تمامی این افراد به دلیل فشاری که از طریق دادستان، اتاق اصناف و اتحادیه وارد شد، مجوز دریافت کردند.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد در خصوص علت تأخیر در کسب مجوز برخی از بنکداران، تصریح کرد: با توجه به اینکه ما کد «آی سیک» برای بنکداری نداشتیم، اکثر این افراد پرونده تشکیل داده بودند؛ اما به دلیل نبود همین کد نمی‌توانستیم پروانه برای آنان صادر کنیم.

وی ابراز کرد: خوشبختانه کد «آی سیک» برای ما صادر و توانستیم برای تعدادی پروانه صادر کنیم، البته هستند افرادی که به دلیل نقص در مواردی مانند سیستم حفاظتی، توسط اماکن پلمب شدند، که پس از رفع این نواقص و تائید اماکن برای آنان هم پروانه صادر می‌شود.

معبودی‌نژاد بابیان این نکته که طبق آیین‌نامه درگذشته تنها می‌توانستیم برای سازندگان و خرده‌فروشان طلا و سازندگان و خرده‌فروشان نقره پروانه صادر کنیم، گفت: اما خوشبختانه اخیراً به ما ۲۵ کد «آی سیک» تحویل دادند که می‌توانیم بر اساس این کد‌ها برای بنکداری، آبشده، طراحی، عمده‌فروشی نقره و جواهرات که پیش‌ازاین امکان صدور پروانه نبود نیز پروانه صادر کنیم.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد با بیان اینکه در حدود یک ماه اخیر بیش از ۲۰۰ پروانه صادر کردیم، در خصوص تک‌فروشی برخی بنکداران، گفت: بنکداران نباید جزء فروشی انجام دهند و اتحادیه در این خصوص نظارت دارد؛ از همه بنکداران تعهد گرفتیم که خرده‌فروشی نداشته باشند و حتی بر روی شیشه مغازه بنکداران اطلاعیه زدیم که بانوان اجازه ورود به درون مغازه را ندارند؛ اما جلوی افراد را نمی‌توانیم بگیریم.

وی ادامه داد: تعدادی از فروشندگان از شهرستان و همراه با خانواده به مشهد می‌آیند و نمی‌توانیم به آنان بگوییم به‌طور مثال همسرتان وارد مغازه نشود، به هر ترتیب بازرسان ما حضور دارند و نظارت می‌کنند.

معبودی‌نژاد با اشاره به اینکه منکر خرده‌فروشی برخی بنکداران نیستم، خاطرنشان کرد: ادعا نمی‌کنیم که به‌هیچ‌وجه خرده‌فروشی توسط بنکداران انجام نمی‌شود، ولی اتحادیه و بازرسان حضور دارند و روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه اقدام به بازرسی می‌کنند.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد علت پررنگ شدن مسئله خرده‌فروشی برخی بنکداران و بیان این سخنان از دیگران را به انتخابات پیشروی اتحادیه نسبت داد و گفت: عده‌ای می‌خواهند خود را مطرح کنند و درصدد هستند اختلاف جزئی بین خرده‌فروشان و بنکداران را پررنگ کنند.

وی در خصوص نحوه برخورد با بنکداران متخلف، ابراز کرد: در صورت مشخص شدن این تخلف در نوبت اول به بنکدار متخلف اخطار می‌دهیم و در نوبت بعدی پلمب می‌کنیم که تاکنون تعهد گرفته‌ایم؛ اما کار به پلمب نکشیده است.

چندی پیش به گزارشی با عنوان «تخلف در اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد/ این بار تک فروشی بنکداران و دودی که به‌چشم مشتری می‌رود» منتشر شد که در آن به تخلف برخی از بنکداران طلا که اقدام به خرده‌فروشی می‌کردند، پرداختیم.

در آن گزارش گفته شد که متأسفانه خریداران به دلیل اینکه طلا را ارزان‌تر از خرده‌فروش تهیه کنند، دست به دامان بنکداران می‌شوند و این در حالی است که در آینده مشکلاتی را برای آنان به دنبال دارد.

متأسفانه باوجود غیرقانونی بودن تک‌فروشی توسط بنکدار؛ اما همچنان برخی از این افراد اقدام به تخلف می‌کنند.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۰۰۰۵۵۵، www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین