پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۵۹۱۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳
عدم مناسب سازی معابر و ورود به برخی از ادارات استان کهگیلویه و بویر احمد برای معلولان هم استانی، نگاه ویژه مسئولان را به این موضوع می‌طلبد

  شعار سال:  معلولان افرادی هستند که همانند سایر افراد عادی در جامعه نیاز به استفاده از امکانات و رفاه اجتماعی موجود هستند، از این رو سطح معابر شهری و ادارات و سازمان ها و ... نیازمند به مناسب سازی مسیر های رفت آمدی برای این افراد است، در این گذار مشاهده می شود مناسب سازی خاصی در مبلمان شهری یاسوج برای این قشر انجام نشده است و مشکلات ادیده ای را ایجاد کرده است، که در شهر یاسوج متاسفانه در بخش زیادی از بافت شهری و ... شاهد عدم توجه به این موضوع هستیم.
 
معلولان جسمی و ... همانند سایر افراد جامعه حق رفاه داشته و نیاز به توجه ویژه به این قشر و مناسب سازی معابر برای این افراد می تواند تا بخش زیادی از مشکلات آنان را برطرف کند.
 

در صورت رعایت نکردن مناسب سازی محیط بزرگترین گروه اقلیت جامعه ( معلولان و سالمندان) از حقوق شهروندی خود بی نصیب خواهند ماند و برای حضور در اجتماع با مشکلات جدی مواجه می شوند.
 
مناسب سازی موضوعی چند وجهی است و همکاری فرابخشی وزارت کشور، شهرداری ها و دهیاری ها، وزارت صنایع، بنیاد جانبازان ، سازمان بهزیستی و ... را می طلبد.
 
 
منظور از مناسب سازی، آماده سازی محیط برای استفاده افراد کم توان جسمی و معلولان است تا بتوانند مانند افراد عادی از امکانات محیط استفاده کنند. این موضوع در راستای رعایت تساوی حقوق شهروندی افراد مطرح است.
 
در این خصوص ارگان های مختلف باید پای کار آمده و در راستای خدمات هرچه بهتر به این شهروندان به وظایف قانونی خود عمل نمایند.
 
امید است در قرن جدید شاهد استفاده همه معلولان جامعه از امکانات عمومی و رفاهی در سطح استان باشیم.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی  صبح زاگرس، تاریخ انتشار: فروردین 1400، کدخبر: 182417، www.sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
0
0
چقد دلم براي اين عزيزان ميسوزه كه به خاطر عدم مدييت شهري مناسب دارن زجر ميكشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
0
0
این موضوع در مورد همه شهرهای کشور صحت داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین